تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم بارش باران در تهران تا پنجشنبه ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی در کشور ضرورت تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید تصویب لایحه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین دستمزد راهنمایان گردشگری پتروشیمی‌ها به دنبال تامین خوراک از گاز فلر ضرورت مدیریت مصرف انرژی در صنایع فولادی و معدنی به وسیله هوش مصنوعی کاهش التهاب بازار مسکن با اجرای قانون ساماندهی اجاره‌بها تاثیر سبک زندگی سالم بر افزایش طول عمر امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی نصب سامانه لرزه‌نگار در عمق ۱۰۰ متری در بوستان نهج‌البلاغه ضرورت احداث محل جدید برای دفن زباله در تهران بهره‌برداری از۴۰ بازار جدید تره‌بار در تهران تا پایان سال جاری تورم شدید حاصل محاسبه نرخ ارز صادراتی فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها تغییر رنگ پل طبیعت جهت حمایت از مبتلایان به تالاسمی توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت از اولویت‌های مدیریت شهری احتمال وقوع سیل در تهران تخفیف خوراک برای تولیدکننده‌های بنزین از متانول افزایش صادرات تجهیزات نفتی ایران به ۷ میلیارد یورو تکذیب بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی‌ها به شرکت گاز جزئیات قرارداد دو میلیارد یورویی شهرداری تهران برای خرید اتوبوس‌های برقی باغی با ۱۱ قنات در تهران برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو طرحی برای اخذ مالیات از دلال‌ها کاهش مرادات اقتصادی با تعطیلی پنجشنبه‌ها انتقاد از خام فروشی در صنعت فولاد ارائه گزارش‌های مالی نمایانگر نظارت و شفافیت در شورا انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله خطر افزایش شیوع «آسم» با مصرف غذاهای فرآوری‌شده معرفی باغ دلگشا خوی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب محکومیت استقلال در آستانه بازی با ذوب‌آهن ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی با نساجی الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین

4

گزارش میدانی از عملکرد ترافیکی زیرگذر کوی نصر

  • کد خبر : 30922
  • 31 فروردین 1399 - 9:39
گزارش میدانی از عملکرد ترافیکی زیرگذر کوی نصر
معبری که آسایش شهروندان را به دنبال داشته است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، پل گیشا، یکی از ۷ پل فلزی شهر تهران به شمار می‌آمد که براساس اسناد موجود فنی، در سال‌های ابتدایی دهه ۶۰ در محل تقاطع بزرگراه‌های شهید چمران و جلال آل احمد نصب شد و تا همین چند ماه پیش یعنی تا خردادماه سال ۱۳۹۸ پابرجا بود، عرض کم و فرسودگی پل گیشا که تا مرز ناایمن شدن پیش رفته بود مدیران شهری را به فکر انداخت تا زیرگذری با ۳ خط عبوری در هر باند را جایگزین پل موجود کنند، عملیات اجرایی پروژه در سال ۱۳۹۳ آغاز و در حالی که کمتر از ۱۵ درصد پیش رفته بود تحویل دوره فعلی مدیریت شهری شد. از مهم‌ترین اهداف ساخت این زیرگذر، متعادل‌سازی خطوط ترافیکی بزرگراه جلال آل احمد و حذف گلوگاه ترافیکی پل گیشا بوده است.

با توجه به گشایش پروژه در روزهای پایانی اسفندماه سال گذشته، به میان مردم و اهالی محترم محدوده زیرگذر گیشا رفتیم تا از کم و کیف این پروژه در آینه نقطه نظرات مردمی باخبر شویم.

نوشین؛ ساکن غرب تهران و کارمند یکی از ادارات بانک کشاورزی است که در این محدوده قرار دارد. وی در ارتباط با پروژه زیر گذر کوی نصر می‌گوید: پروژه کوی نصر نقش قابل توجهی در کاهش ترافیک بزرگراه های جلال آل احمد و شهید گمنام ایجاد کرده است؛ به خصوص تقاطع بزرگراه شهید گمنام با خیابان کارگر که صبح ها برای کارمندان این محدوده دشواری های متعددی ایجاد می کرد.

محسن؛ دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس در خصوص پروژه زیرگذر گیشا بیان کرد: در ابتدای عملیات احداث زیرگذر، مشکلات ترافیکی شدیدی در منطقه به وجود آمد اما با تکمیل و ساخت پروژه، بار ترافیکی در منطقه گیشا و خیابان‌های هم‌جوارش کاهش یافت.

مهتاب؛ کارمند فروشگاه شهروند جلال آل احمد نیز در این باره گفت: با توجه به ترافیک سنگینی که همیشه در محل وجود داشت زمان قابل ملاحظه‌ای در راهبندان‌های سنگین پل قدیمی گیشا تلف می‌شد اما با ساخت زیرگذر جدید حجم ترافیک تا حد زیادی کاهش یافته است.

علی؛ دانشجوی۲۴ ساله رشته علوم اجتماعی دانشگاه تهران، در خصوص جمع آوری پل گیشا و احداث زیرگذرگیشا، گفت: عرض پل قدیمی گیشا برای ساماندهی ترافیک تقاطع ناکافی بود و همین امر سبب سنگینی ترافیک در این محدوده می‌شد، با حذف پل قدیمی و ساخت زیرگذر جدید، مشکلات و حجم بار ترافیکی کمتر شده است.

احمد؛ استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران که ۳ روز در هفته به دانشکده می‌آید و یکی از کاربران همیشگی این پروژه است، افزود: دسترسی بزرگراه شهید چمران به بزرگراه شهید گمنام با بهره برداری از این پروژه، تسهیل شده است؛ ضمن اینکه خطوط ترافیکی ورودی به خیابان گیشا نیز متعادل‌تر شده است.

فرنوش؛ دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس در خصوص پروژه زیرگذر گیشا بیان کرد: ترافیک پل کوی نصر سبب افزایش زمان سفر و مصرف سوخت شده بود که با افتتاح زیرگذر نه تنها گلوگاه ترافیکی از بین رفت بلکه دسترسی‌های محلی نیز بهتر شد.

به نظر می‌رسد زیر گذر کوی نصر با بهره‌گیری از سه خط عبوری، موجب تسهیل تردد و بهبود ترافیک منطقه شده است و جمع آوری پل ۳۷ ساله گیشا و برنامه معاونت فنی و عمرانی برای ساخت سازه‌ای جدید به عنوان پل سبز زندگی، این نقطه از پایتخت را به مکانی زیبا و تفریحی برای شهروندان تبدیل خواهد کرد؛ پروژه ای که  به مدد اعمال مطالعات مهندسی ارزش، ۶۰ میلیارد تومان کمتر از هزینه پیش بینی شده خرج برداشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=30922
  • 68 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.