تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

ظهور بیماری‌های ویروسی و عفونی بعد از مصرف توت فرنگی افزایش تدریجی ایستگاه‌های شارژ تاکسی‌های برقی در پایتخت قرارداد شهرداری با چین از بهترین قراردادهای تاریخ کشور آخرین قیمت آپارتمان‌های ۴۰ متری در مناطق مختلف پایتخت جزئیات برداشت ماهانه مالیات از حقوق کارمندان انتظار بی‌جواب تولیدکنندگان از وزیر صمت افزایش ۶ برابری هزینه برق فولادسازان افزایش صادرات معدن و صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار بررسی مجدد طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت بهره‌برداری از ۱۵ طرح پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ توصیه‌های برای کاهش علایم حساسیت فصلی افتتاح ۴ بازار جدید تره‌بار در تهران ضرورت توسعه زیرساخت‌های برقی‌سازی حمل و نقل همگانی پایتخت تاکید شهردار تهران بر لزوم اتصال پایانه جدید شرق به شبکه مترو برگزاری نمایشگاه گل محلات به زودی اعلام مبلغ پاداش استقلالی‌ها تا قهرمانی بارش باران در تهران از بعد از ظهر فردا خبر خوب برای استقلال در آستانه بازی با فولاد تمدید قرارداد گازی ایران و عراق به مدت ۵ سال کمک شرکت‌های دانش بنیان در ساخت ۱۷ قطعه در شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه افزایش مصرف روزانه بنزین به ۱۱۸ میلیون لیتر مصرف روزانه ۷ میلیون بشکه نفت خام در ایران امضای تفاهم‌نامه ۸ میلیارد دلاری برای توسعه میادین مشترک گازی و نفتی تولید ۷۴.۳ میلیون تن محصول پتروشیمی در سال ۱۴۰۲ رونمایی از سامانه ثبت درخواست آنلاین کارت هوشمند سوخت المثنی تشکیل کارگروه راهبردی پژوهش و فناوری در شرکت تأسیسات دریایی رشد اقتصاد دانش‌بنیان عامل مشارکت مردم در جهش تولید رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران سازمان برنامه مکلف به بستن حساب‌های فرعی دستگاه‌ها تمدید مهلت نوبت سوم کالابرگ افزایش شدید اجاره مسکن برای مستاجران ضرر شدید در کمین فولادسازان ایران افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم کشف منابع جدید نفت و گاز در ایران جزئیات احداث پایانه و پارکینگ ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو افتتاح ۵ مددسرا و ۱۰ مرکز جامعه‌پذیری تا پایان سال

9

کلینیک ایران نوین هشدار! ته دیگ هیچ غذایی را نخورید!

  • کد خبر : 2623
  • 08 مهر 1397 - 10:55
کلینیک ایران نوین هشدار! ته دیگ هیچ غذایی را نخورید!

کم تر کسی یافت می شود که ته دیگ دوست نداشته باشد. اوج داستان جایی است که توصیه شود ته دیگ نخورید. اگر این مساله را جدی نگیرید می تواند جانتان را تا پای مرگ ببرد. به گزارش سرویس سلامت افق تهران ، شاید شنیدن این جمله در ابتدا هیچ واکنشی را در شما به وجود […]

ته دیگ

کم تر کسی یافت می شود که ته دیگ دوست نداشته باشد. اوج داستان جایی است که توصیه شود ته دیگ نخورید. اگر این مساله را جدی نگیرید می تواند جانتان را تا پای مرگ ببرد.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران ، شاید شنیدن این جمله در ابتدا هیچ واکنشی را در شما به وجود نیاورد اما با خواندن این مطلب خواهید دانست که خوردن ته دیگ غذاها می تواند خطرات جبران ناپذیری برای سلامتیتان داشته باشد. پس لازم است برای حفظ سلامتی خود و آگاهی از مضرات ته دیگ این مقاله را تا انتها بخوانید.

هشدار! ته دیگ هیچ غذایی را نخورید!
متخصص تغذیه درباره گرایش برخی افراد به مصرف نان و سیب زمینی برشته یا سوخته می گوید:اصلی در تغذیه وجود دارد و آن این است که هر چقدر روی یک ماده غذایی فرآیند بیشتر و عمیق تری انجام بگیرد، دو اتفاق برای آن ماده خوراکی می افتد؛ از یک طرف ارزش ویتامین ها و املاح آن به خاطر حرارت و اکسیداسیون کمتر می شود دیگر آن که تراکم کالری در آن ماده غذایی بالاتر می رود. درجه حرارت بالا و طولانی بودن مدت زمان پخت، نه تنها باعث تولید مواد مضر و کاهش مواد مغذی در غذا می شود بلکه به گفته این متخصص ، حتی میوه ای که خشک می شود، با وجود کاهش مقدار ویتامین C کالری آن افزایش می یابد. آبمیوه نسبت به میوه وزنش کاهش و کالری اش افزایش می یابد.
وی ادامه می دهد:این یک قانون کلی است هرچه در تهیه غذا، آب، زمان و روغن کمتری استفاده شود، مواد مغذی کمتری از بین خواهد رفت.

به گفته کارشناسان، برشته خوردن نان، سیب زمینی، ته دیگ و غلات از آن نظر مضر است که ماده سمی به نام ماده آکریل آمید در آنها تولید می شود، به گونه ای که در طولانی مدت می تواند یکی از دلایل ابتلای فرد به سرطان شود.

وی در ادامه می گوید:با وجود مضرات ذکر شده، استفاده از نان برشته برای افرادی که مشکلات گوارشی دارند، بسیار خوب و مناسب است. هضم نان برشته به شرطی که ترکیبات سوخته در آن به وجود نیاید، راحت تر است، چون ترشح اسید معده و آسیب های گوارشی کمتر و هضم پروتئین راحت تر می شود.
وی تأکید می کند:ترکیبات سوخته، محرکی برای ترشح اسید معده است که علاوه بر آسیب به جداره روده، باعث بروز سرطان کولورکتال (روده بزرگ و مقعد) می شود.

 

انتهای پیام

الو دکتر

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=2623
  • 65 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.