به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، محمد جوادظریف که روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته عازم پکن شده بود با حضور در شبکه خبر «سی سی تی وی» پاسخگوی بسیاری از سوالات مربوط با برجام، روابط ایران با سایرکشورها، بحران خاورمیانه، روابط ایران و چین و همچنین شرایط هنگ کنگ بود.

وزیر خارجه ایران در خصوص توافق بین المللی برجام بیان کرد: برجام یک توافق بین ایران و کشورهای بزرگ جهان بود که ایران هرگز از آن خارج نشد بلکه به علت سیاست ها طرف های مقابل قرارداد به ویژه پس از خروج آمریکا و تحمل یک سال تحریم، اقدام به کاهش برخی از تعهداتش کرده است.

ظریف در خصوص خروج ایران از برجام بیان کرد: هدف ما خروج از برجام نبوده است ما تنها تعهداتمان را کاهش خواهیم داد که دلیل آن هم کاملا واضح و مشخص است و منافع اقتصادی خاصی نیز برای مردم ایران به همراه نداشته است.

وزیز امور خارجه کشورمان خاطر نشان کرد: به اروپا یک سال زمان دادیم و پیشرفت قابل توجهی حاصل نشد با این وجود ایران همچنان هم در چارچوب برجام حرکت می کند.

ظریف در رابطه با تحریم ها و فشارهای اقتصادی آمریکا و آینده اظهار داشت: ما به آینده بسیار امیدوار هستیم و وابستگی به کشورهای خارجی نداریم مردم ایران به صورت جدی برای رشد و پیشرفت خود تلاش می کنند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: ایران در یک سال اخیر با سخت ترین تحریم های اقتصادی مواجه شده  اما  از سد مشکلات عبور می کند، ایران روابط بسیار صمیمانه ای با همسایگان خود و روسیه دارد با وجود تمام تحریم ها و فشارها ما نه تنها زمین نمی خوریم بلکه از قبل قوی تر و پیشرفته تر می شویم.

انتهای پیام/