تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

1

ضرورت بهره‌گیری از دوچرخه‌ در تهران

  • کد خبر : 140710
  • 05 اسفند 1402 - 10:21
ضرورت بهره‌گیری از دوچرخه‌ در تهران
رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران بر لزوم بهره‌گیری از دوچرخه‌های اشتراکی در تهران برابر مصوبه شورای شهر تأکید کرد.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ سید جعفر تشکری هاشمی، رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در تشریح بهره‌گیری از دوچرخه‌های اشتراکی در تهران گفت: دوچرخه یک وسیله آمد و شد است که در همه جای دنیا و شهرهای کشور و حتی در تهران در گذشته مورد استفاده بوده و به این ترتیب درباره یک پدیده حمل و نقلی عجیب و غریب صحبت نمی‌کنیم دوچرخه در حقیقت یک وسیله حمل و نقل پاک سالم و سازگار با محیط زیست است که برای سفرهای کوتاه مناسب است.

وی افزود: در گذشته نیز این موضوع در تهران آغاز شده و دوچرخه‌های اشتراکی به پایتخت آمدند؛ ولی متأسفانه با یک کج سلیقگی و بی‌توجهی در این دوره مدیریت شهری قرارداد این دوچرخه‌های اشتراکی تمدید نشد و شرکت دیگری هم برای این کار دعوت نشد؛ این در حالیست که ما در شورای اسلامی شهر تهران در برنامه ها مصوب کردیم که باید بهره‌گیری از دوچرخه‌های اشتراکی انجام شود و تذکری هم در صحن شورا در این خصوص ارائه کردیم که نباید این سرمایه ملی که شامل هزاران دستگاه دوچرخه است؛ زیر آفتاب از بین برود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بهره‌گیری از این دوچرخه‌ها خواست مردم است، هرچند که ممکن است ۱۰۰ درصد مردم با دوچرخه‌های اشتراکی موافق نباشند؛ اما دوچرخه، موتور سیکلت، حمل و نقل اتوبوسی و مترو همگی وسایلی هستند که به مردم حق انتخاب می‌دهند.

به گفته تشکری هاشمی، متأسفانه در شهرداری تهران نسبت به این مصوبه که خواست شهروندان نیز هست کوتاهی شده و تخلف صورت گرفته است.

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: در حقیقت این مصوبه را اجرا نکردند و بر اساس آخرین پیگیری‌هایی که داشتیم اعلام شد مناقصه این موضوع برگزار شده و شرکت برنده اعلام کرده است که در حال تجهیز کارگاه و راه‌اندازی است؛ اما از آن زمان چیزی حدود ۴ ماه می‌گذرد و آثاری در شهر مشاهده نمی‌شود.

وی گفت: قطعاً این موضوع را پیگیری می‌کنیم و در گزارشی که بابت عملکرد سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران در صحن علنی شورای شهر تهران ارائه خواهد شد، این موضوع را به مردم نیز ارائه خواهیم کرد. بی تردید این دست از نقصان‌ها را به اطلاع مردم می‌رسانیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=140710
  • 94 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.