تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اعلام زمان دقیق واریز یارانه‌ها تمدید قراردادهای اجاره تنها معاملات بازار مسکن احتمال افزایش خاموشی صنایع در تابستان تاخیر برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعتقاد به ناکارآمدی زاکانی در شهرداری تهران استفاده قانون تامین مالی تولید از ظرفیت بازار سرمایه صادرات دغدغه تولیدکنندگان فولاد اتمام ذخایر سنگ آهن تا ۱۹ سال آینده احیای ظرفیت‌های گردشگری در دولت سیزدهم ضرورت اجرای سریع همسان سازی حقوق بازنشستگان افزایش تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ دریافت کارت آزمون از طریق پنجره ملی خدمات دولت سیستم ایمنی انسان‌ تحت تاثیر سلامت خواب توصیه‌های طب ایرانی برای آلرژی‌های فصل بهار شناسایی و پلمب ۴۰۰ خانه پلاک قرمز در پایتخت ضرورت مکان‌یابی محل جدیدی برای مدیریت پسماند تهران افتتاح دهمین یاورشهر برای بانوان رونمایی از «اسطرلاب» دوره سلجوقی در موزه شهر قزوین محرومیت ستاره پرسپولیس شمارش معکوس برای چند سورپرایز در استقلال معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد

1

ضرورت بهره‌گیری از دوچرخه‌ در تهران

  • کد خبر : 140710
  • 05 اسفند 1402 - 10:21
ضرورت بهره‌گیری از دوچرخه‌ در تهران
رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران بر لزوم بهره‌گیری از دوچرخه‌های اشتراکی در تهران برابر مصوبه شورای شهر تأکید کرد.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ سید جعفر تشکری هاشمی، رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در تشریح بهره‌گیری از دوچرخه‌های اشتراکی در تهران گفت: دوچرخه یک وسیله آمد و شد است که در همه جای دنیا و شهرهای کشور و حتی در تهران در گذشته مورد استفاده بوده و به این ترتیب درباره یک پدیده حمل و نقلی عجیب و غریب صحبت نمی‌کنیم دوچرخه در حقیقت یک وسیله حمل و نقل پاک سالم و سازگار با محیط زیست است که برای سفرهای کوتاه مناسب است.

وی افزود: در گذشته نیز این موضوع در تهران آغاز شده و دوچرخه‌های اشتراکی به پایتخت آمدند؛ ولی متأسفانه با یک کج سلیقگی و بی‌توجهی در این دوره مدیریت شهری قرارداد این دوچرخه‌های اشتراکی تمدید نشد و شرکت دیگری هم برای این کار دعوت نشد؛ این در حالیست که ما در شورای اسلامی شهر تهران در برنامه ها مصوب کردیم که باید بهره‌گیری از دوچرخه‌های اشتراکی انجام شود و تذکری هم در صحن شورا در این خصوص ارائه کردیم که نباید این سرمایه ملی که شامل هزاران دستگاه دوچرخه است؛ زیر آفتاب از بین برود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بهره‌گیری از این دوچرخه‌ها خواست مردم است، هرچند که ممکن است ۱۰۰ درصد مردم با دوچرخه‌های اشتراکی موافق نباشند؛ اما دوچرخه، موتور سیکلت، حمل و نقل اتوبوسی و مترو همگی وسایلی هستند که به مردم حق انتخاب می‌دهند.

به گفته تشکری هاشمی، متأسفانه در شهرداری تهران نسبت به این مصوبه که خواست شهروندان نیز هست کوتاهی شده و تخلف صورت گرفته است.

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: در حقیقت این مصوبه را اجرا نکردند و بر اساس آخرین پیگیری‌هایی که داشتیم اعلام شد مناقصه این موضوع برگزار شده و شرکت برنده اعلام کرده است که در حال تجهیز کارگاه و راه‌اندازی است؛ اما از آن زمان چیزی حدود ۴ ماه می‌گذرد و آثاری در شهر مشاهده نمی‌شود.

وی گفت: قطعاً این موضوع را پیگیری می‌کنیم و در گزارشی که بابت عملکرد سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران در صحن علنی شورای شهر تهران ارائه خواهد شد، این موضوع را به مردم نیز ارائه خواهیم کرد. بی تردید این دست از نقصان‌ها را به اطلاع مردم می‌رسانیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=140710
  • 123 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.