تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان

1

ضرورت بهره‌گیری از دوچرخه‌ در تهران

  • کد خبر : 140710
  • 05 اسفند 1402 - 10:21
ضرورت بهره‌گیری از دوچرخه‌ در تهران
رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران بر لزوم بهره‌گیری از دوچرخه‌های اشتراکی در تهران برابر مصوبه شورای شهر تأکید کرد.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ سید جعفر تشکری هاشمی، رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در تشریح بهره‌گیری از دوچرخه‌های اشتراکی در تهران گفت: دوچرخه یک وسیله آمد و شد است که در همه جای دنیا و شهرهای کشور و حتی در تهران در گذشته مورد استفاده بوده و به این ترتیب درباره یک پدیده حمل و نقلی عجیب و غریب صحبت نمی‌کنیم دوچرخه در حقیقت یک وسیله حمل و نقل پاک سالم و سازگار با محیط زیست است که برای سفرهای کوتاه مناسب است.

وی افزود: در گذشته نیز این موضوع در تهران آغاز شده و دوچرخه‌های اشتراکی به پایتخت آمدند؛ ولی متأسفانه با یک کج سلیقگی و بی‌توجهی در این دوره مدیریت شهری قرارداد این دوچرخه‌های اشتراکی تمدید نشد و شرکت دیگری هم برای این کار دعوت نشد؛ این در حالیست که ما در شورای اسلامی شهر تهران در برنامه ها مصوب کردیم که باید بهره‌گیری از دوچرخه‌های اشتراکی انجام شود و تذکری هم در صحن شورا در این خصوص ارائه کردیم که نباید این سرمایه ملی که شامل هزاران دستگاه دوچرخه است؛ زیر آفتاب از بین برود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بهره‌گیری از این دوچرخه‌ها خواست مردم است، هرچند که ممکن است ۱۰۰ درصد مردم با دوچرخه‌های اشتراکی موافق نباشند؛ اما دوچرخه، موتور سیکلت، حمل و نقل اتوبوسی و مترو همگی وسایلی هستند که به مردم حق انتخاب می‌دهند.

به گفته تشکری هاشمی، متأسفانه در شهرداری تهران نسبت به این مصوبه که خواست شهروندان نیز هست کوتاهی شده و تخلف صورت گرفته است.

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: در حقیقت این مصوبه را اجرا نکردند و بر اساس آخرین پیگیری‌هایی که داشتیم اعلام شد مناقصه این موضوع برگزار شده و شرکت برنده اعلام کرده است که در حال تجهیز کارگاه و راه‌اندازی است؛ اما از آن زمان چیزی حدود ۴ ماه می‌گذرد و آثاری در شهر مشاهده نمی‌شود.

وی گفت: قطعاً این موضوع را پیگیری می‌کنیم و در گزارشی که بابت عملکرد سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران در صحن علنی شورای شهر تهران ارائه خواهد شد، این موضوع را به مردم نیز ارائه خواهیم کرد. بی تردید این دست از نقصان‌ها را به اطلاع مردم می‌رسانیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=140710
  • 100 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.