فروشگاه های زنجیره ای شهروند، توانسته با ایفای مسئولیت های اجتماعی خود در مقاطع حساس به محبوبیت خاصی در نزد مشتریان دست پیدا کند.
به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، امروزه شرکتهایی در عرصه رقابت موفق هستند که نسبت به اجتماع و محیط پیرامونی خود احساس مسئولیت کرده و نمی توانند به مردم و اجتماعی که در آن به کسب و کار اشتغال دارند بی تفاوت باشند و تنها به کسب سود و منافع مادی خود بیندیشند.
مسئولیت پذیری اجتماعی سازمانها و بنگاههای اقتصادی ایجاب میکند علاوه بر بهبود عملکرد اقتصادی خود استانداردهای زندگی شهروندان را برای زیست بهتر در دستور کار خود قراردهند و با عرضه محصولات باکیفیت و ارائه تخفیفات مناسبتی در جهت حمایت از اقشار کم برخوردار جامعه گامی بلند بردارند، همچنین با انجام اقدامات انسان دوستانه در شرایط بحرانی مسئولیتهای اجتماعی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.
بنگاه های اقتصادی موفق وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی محیطی که در آن فعالیت می کنند را به دقت مورد توجه قرار میدهند و علاوه بر تطبیق سیاستهای خود با وضعیت عامه مردم، خود را در قبال تک تک افراد جامعه مسئول دانسته تا اعتماد مشتریان را به خود جلب کنند و به یک برند معتبر در جامعه تبدیل شوند.
* مسئولیت اجتماعی شهروند، از کمک به سیل زدگان تا حمایت از کودکان اوتیسم
فروشگاههای زنجیره ای شهروند به عنوان مجموعه تحت نظارت شهرداری تهران که همواره مسئولیتهای اجتماعی را اولویت فعالیت های خود قرار داده است با ایفای مسئولیت های اجتماعی خود در مقاطع حساس توانسته به محبوبیت خاصی در نزد مشتریان دست پیدا کند و جایگاه خود را در بین شهروندان پیدا کند، شرکت شهروند در مقاطع بحرانی همواره حامی مردم بوده و در کنار فعالیت های اقتصادی خود تلاش کرده در موقعیت های مختلف مسئولیت های اجتماعی خود را به نحو احسن ایفا کند.
حمایت از کودکان اوتیسم یکی از اقداماتی بود که شرکت شهروند در راستای ایفای مسئولیتهای اجتماعی خود به آن پرداخت و با پذیرایی از این کودکان و خانوادههای آنها در شعبه بوستان، تلاش کرد این کودکان را با مهارتهای ارتباطی و اجتماعی آشنا کند و با آموزش مهارتهای لازم و ایجاد تعامل بهتر با شهروندان زمینه حضور این افراد در جامعه را فراهم کند.
شرکت شهروند با توجه به مشکلات کودکان اوتیسم و برچسب هایی که افراد جامعه بدون آگاهی و تحقیق به این کودکان نسبت میدهند با این اقدام توانست حمایتهای معنوی خود را به جامعه اوتیسم نشان دهد و این پیام را یادآور شود که کودک اوتیسم نیازمند حمایت و توجه است و نباید او را با برچسب تو نمی توانی منزوی کرد، مجموعه شهروند با این اقدام بار دیگر نشان داد، برای انگیزههای انسان دوستانه اهمیت بیشتری نسبت به منافع مادی و کسب سود قائل است.
همچنین از دیگر اقدامات شرکت شهروند می توان به توزیع بستههای افطاری در نمایشگاه قرآن و تمام شعب فروشگاهی؛ ارسال کمکهای انسان دوستانه به مناطق سیل زده؛ ایجاد سامانه خرید آنلاین برای افراد نابینا؛ مناسب سازی سطح فروشگاهها برای افراد توان یاب اشاره کرد که در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و خدمت رسانی بیشتر به شهروندان صورت گرفته است.
انتهای پیام/