تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

احتمال وقوع سیل در تهران تخفیف خوراک برای تولیدکننده‌های بنزین از متانول افزایش صادرات تجهیزات نفتی ایران به ۷ میلیارد یورو تکذیب بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی‌ها به شرکت گاز جزئیات قرارداد دو میلیارد یورویی شهرداری تهران برای خرید اتوبوس‌های برقی برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو طرحی برای اخذ مالیات از دلال‌ها کاهش مرادات اقتصادی با تعطیلی پنجشنبه‌ها انتقاد از خام فروشی در صنعت فولاد خطر افزایش شیوع «آسم» با مصرف غذاهای فرآوری‌شده ارایه گزارش‌های مالی نمایانگر نظارت و شفافیت در شورا انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در ابتدای ۲۰۲۴ ضرورت جرکت به سوی توسعه انرژی پاک هیدروژن ضرورت اتصال دوربین‌های ادارات در لایحه حجاب و عفاف به فراجا تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران برنامه شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح پارک لاله در زمین‌های اطراف تهران اعلام زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات در شورای شهر اعلام نرخ شهریه مدارس غیردولتی تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه افزایش ابتلا به آسم در ایرانی‌ها جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ممنوعیت حضور بانوان در دیدار پرسپولیس رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی

2

پرداخت وام ۱۵۰ میلیون تومانی خوداشتغالی به سربازان

  • کد خبر : 127154
  • 09 شهریور 1402 - 13:11
پرداخت وام ۱۵۰ میلیون تومانی خوداشتغالی به سربازان
مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی از تامین بودجه برای پرداخت وام خود اشتغالی به سربازان دارای مهارت شغلی خبر داد و سقف این وام را 150 میلیون تومان دانست.

به گزارش سرویس اقتصاد افق تهران؛ موسی کمالی مشاورعالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در خصوص آخرین وضعیت پرداخت وام‌های خود اشتغالی سربازان مهارت دیده در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: سال گذشته از محل بودجه تبصره ۱۶ در سطح کشور اعتباری اختصاص داده شد که با همراهی دستگاه‌های دولتی و بر اساس دستورالعمل تبصره ۱۶ وام به سربازان مهارت دیده اعطا شد.

وی افزود: ثبت نام این وام‌ها از اواخر پاییز سال ۱۴۰۱ آغاز شد و بیش از ۶۳ هزار نفر ثبت نام کردند که از ابتدای زمستان سال گذشته بانک‌های عامل و سهمیه‌ها مشخص و شروع به پرداخت وام کردیم.

مشاورعالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح بیان کرد: پرداخت وام‌ها در چند مقطع تمدید شد و تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۲ مشغول پرداخت تسهیلات سال گذشته بودیم و موفق به پرداخت وام به ۱۶ هزار و ۲۹۸ نفر از افراد شدیم.

کمالی افزود: برای سال ۱۴۰۲ نیز پرداخت وام به افرادی که سال گذشته موفق به دریافت تسهیلات نشدند را از طریق تبصره ۱۸ داریم که امسال نیز ۲ همت برای اشتغال سربازان در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد:  بخشی از اعتبارات نیز در اختیار استانداری‌ها است و می‌تواند این اعتبار را به بیش از ۲ همت برساند. امسال به افرادی که سال گذشته ثبت نام کرده بودند وام‌ها اعطا می‌شود، اما ثبت نام جدیدی تا پرداخت ۴۰ هزار پرونده قبلی نداریم.

مشاورعالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح ادامه داد: سقف وام‌ها برای سربازان مهارت دیده در سال گذشته ۱۵۰ میلیون تومان بود که امسال نیز شورای پول و اعتبار سقف وام را همان ۱۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته است، البته ممکن است این عدد تغیراتی داشته است.

کمالی تاکید کرد: چون پرونده‌های زیادی از سال گذشته باقی مانده، امسال ثبت‌نام جدیدی نداریم لذا سربازان منقضی خدمت از مراجعه به وظیفه عمومی استان‌ها و پلیس +۱۰ خودداری کنند، ولی از آنجا که سربازان منقضی خدمت تا ۵ سال می‌توانند وام دریافت کنند انشاالله در سال آینده امکان ثبت نام جدید فراهم شود.

وی همچنین افزود: سامانه سرباز ماهر قبلی به دلیل اتمام قرارداد با شرکت پشتیبان تعطیل شده، لذا امکان ثبت نام برای استفاده از مشوق‌ها وجود ندارد. اما سامانه جدید سرباز ماهر طراحی شده که انشاالله از پاییز امسال فعالیت آن شروع خواهد شد و افراد واجد شرایط می‌توانند برای دریافت مشوق‌ها در سامانه جدید سرباز ماهر ثبت نام کنند.

مشاورعالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح بیان کرد: همه خبرهای مربوط به مهارت آموزی سربازان از طریق پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=127154
  • 26 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.