مجموعه شهروند، در آستانه ماه رمضان با وجود تلاطمات اخیر بازار، مایحتاج ضروری شهروندان را بدون تغییر قیمت در فروشگاه های خود عرضه می کند.
به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، همه ساله با نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان قیمت کالاهای اساسی دچار نوسانات شدیدی می شود و تامین اقلام مصرفی مردم در این ماه را با چالش مواجه می کند، افزایش بی رویه قیمت خرما و برنج ایرانی نمونه هایی بودند که با وجود تاکید مسئولان بر عدم گرانی و وفور کالا در بازار ماه رمضان شاهد آن بودیم.
تحریم های آمریکا از یک سو و از سویی دیگر خسارات وارده سیل به بخش کشاورزی موجب شده تامین کالاها و محصولات ضروری مردم درآستانه ماه مبارک رمضان به دغدغه بیشتر مردم به خصوص قشر آسیب پذیر جامعه تبدیل شود، با توجه به شرایط ویژه ماه مبارک رمضان و برنامه های خاصی که مردم در ماه ضیافت الهی دارند، لازم است اقلام و کالاهای ضروری مردم با قیمت و کیفیت مناسب در اختیار عموم باشد.
علی رغم تدابیر وزارت صمت و جهاد کشاورزی و سایر نهاد های مسئول همچنان در تنظیم بازار ماه رمضان با مشکلات مختلفی مواجه هستیم، قیمت خرما و برنج که جز کالاهای پر مصرف در سفرههای افطار و سحر روزه داران می باشد با افزایش ۳۰ درصدی مواجه شده و حتی در مواردی شاهد خرمای کیلویی ۴۰ تومان نیز دربازار هستیم.
نقش فروشگاه های شهروند در تنظیم بازار ماه رمضان
مجموعه شهروند که اولویت اصلی فعالیت های خود را رضایت خاطر بیشتر شهروندان قرار داده در ایام و مناسبت های مختلف سال با ارائه تخفیفات ویژه همواره حامی شهروندان در شرایط سخت اقتصادی بوده که نمونه آن را در ایام عید شاهد بودیم.
در جشنواره عیدانه فروشگاه های شهروند بیش از ۱۰ هزار قلم کالا با تخفیفات ویژه تا سقف ۵۰ درصد عرضه شد و شهروندان توانستند کلیه اقلام مورد نیاز خود از جمله محصولات پرمصرف تر در این ایام را با پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت در فروشگاه های شهروند تهیه کنند، فروشگاه های زنجیره ای شهروند این بار در آستانه ماه رمضان نیز با وجود نوسانات و تلاطمات اخیر بازار مایحتاج ضروری شهروندان را بدون تغییر قیمت در فروشگاه های خود عرضه می کند تا شهروندان بدون دغدغه به تامین محصولات مورد نیاز خود بپردازند.
فروشگاه های زنجیره ای شهروند همواره در شرایط بحرانی که مردم نگران کمبود مایحتاج اولیه یا افزایش شدید قیمت اقلام مصرفی خود هستند، علاوه براین که با عرضه ارزان تر محصولات ضروری موجب شده تا شهروندان تنش های اقتصادی را کمتر احساس کنند، با پر کردن غرفه های خود سعی در خنثی کردن جو روانی کمبود کالاهای اساسی در کشور دارد تا به نوعی امنیت روانی مردم را تضمین کند.
همچنین مسعود سریع القلم، مدیر عامل فروشگاه های زنجیره ای شهروند در خصوص قیمت اقلام ضروری مردم در ماه رمضان اظهار داشت: تلاش کردهایم با تعامل با تأمین کنندگان بتوانیم قیمتها را در تعادل بیشتری عرضه کنیم و در حقیقت افزایش قیمتها را به تعویق بیندازیم چرا که در تمامی گروههای کالایی افزایش قیمت داشتهایم اما این افزایش قیمت پشت سد بازرگانی ما فعلا متوقف مانده است، همچنین با توجه به ایام ماه مبارک رمضان تلاش کردیم تا بر روی کالاهای اساسی افزایش قیمت نداشته باشیم و لذا قیمت خرما با قیمت صادرات عرضه میشود، با ۱ هزار شرکت تعامل شده تا در ایام ماه مبارک رمضان محصولاتشان با تخفیف ۵ تا ۵۰ درصدی فروخته شود و ما هم برای تنظیم بازار بخشی از ذخایر استراتژیک شرکت را وارد بازار خواهیم کرد.
انتهای پیام/