تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد اقتصاد دانش‌بنیان عامل مشارکت مردم در جهش تولید رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران سازمان برنامه مکلف به بستن حساب‌های فرعی دستگاه‌ها تمدید مهلت نوبت سوم کالابرگ افزایش شدید اجاره مسکن برای مستاجران ضرر شدید در کمین فولادسازان ایران افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم کشف منابع جدید نفت و گاز در ایران جزئیات احداث پایانه و پارکینگ ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو افتتاح ۵ مددسرا و ۱۰ مرکز جامعه‌پذیری تا پایان سال ضرورت ایجاد انگیزه برای ساخت هتل در تهران مأموریت‌های جدی مدیریت شهری در سال ۱۴۰۳ تاثیر داروهای استنشاقی بر درمان آسم ۱۶ کشور در لیست جدید لغو روادید ضروزت توسعه زیرساخت‌های ورزش شهروندی در مناطق جنوبی پایتخت ایران صادرکننده خدمات نفتی به سایر کشورها کشف سفال‌های تاریخی در بانک ملی بازار تاریخی اصفهان محکومیت جدید برای استقلال وضعیت عجیب استقلال برای تمدید قرارداد بازیکنان غذاها و ویتامین‌های موثر در کاهش یبوست تعطیلی پایانه قدیم شرق تهران تا پایان پاییز ۱۴۰۳ حضور کم‌رنگ محصولات فولادی ایران در بازارهای جهانی آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه داوطلب رویکرد جدید ایران در توسعه میادین گازی صنایع و ماشین آلات معدنی مکلف به دریافت شناسه کالا جزئیات وام ودیعه مسکن به مدیران شهرداری رگبار باران و وزش باد شدید در تهران واگذاری خدمات پس از فروش اتوبوس‌های برقی به ۲ شرکت‌ داخلی افزایش حقوق بازنشستگان از ماه جاری افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم پیش‌بینی سه خط ویژه اتوبوس برای جابجایی بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب آغاز قطعی برق فولادسازان در تابستان تلاش‌های شبانه‌روزی دولت برای حل مشکلات مردم توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده به کشور حضور نهادهای فعال محلات در هیأت‌های امنا توقف ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر

5

تغییرات احتمالی در بدنه شهرداری در شهریورماه

  • کد خبر : 121703
  • 05 تیر 1402 - 8:30
تغییرات احتمالی در بدنه شهرداری در شهریورماه
سخنگوی شهرداری تهران در ارتباط با تغییرات احتمالی در بدنه شهرداری و در بازه اتمام مسئولیت احکام در شهرداری تهران توضیح داد.

به  گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ عبدالمطهر محمدخانی؛ سخنگوی شهرداری تهران در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران، با اشاره به رویکرد مدیریت شهری اظهار کرد: بنای ما تعامل حداکثری با رسانه‌هاست و شهردار تهران همواره این مسیر را در نظر داشته است و مسیری که شهرداری تهران در ۲۱ ماه گذشته رفته بر همین منوال بوده است و این رویه ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به سؤالی در ارتباط با تراکم‌فروشی در سنوات گذشته و رویکرد جدید در این زمینه تصریح کرد: البته اشاره ابتدایی‌ام را به بافت فرسوده داشته باشم که وضعیت روشن است و شرایط خوبی به این لحاظ در پایتخت وجود ندارد و در دهه گذشته به میزان بافت فرسوده در شهر تهران افزوده شده است و این مسئله را بارها مدیران شهرداری تأکید داشته‌اند.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران گفت: بافت فرسوده یک مسئله کوتاه‌‌مدت نیست تا در یک بازه زمانی کوتاه برطرف شود و زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی دارد که باید به این موارد توجه شود و در این مسیر راهی جز شتاب دادن به نوسازی بافت فرسوده نداریم و این همان مسئله‌ای است که در هفته‌های اخیر به آن پرداخته شده است و از نقاط قوت مدیریت شهری محسوب می‌شود.

محمدخانی افزود: چیزی که ما در کمیسیون ماده ۵ پیگیری می‌کنیم این است که مردم را تشویق کنیم که به‌سمت نوسازی بافت فرسوده بیایند و این مسئله در مناطق جنوبی پررنگ‌تر است و طرح‌های موضوعی و موضعی که در کمیسیون ماده ۵ طرح می‌شود یکی از اهداف آن مسئله نوسازی شهری است.

وی گفت: اگر بخواهیم بافت فرسوده را که وضعیت بحرانی دارد در یک مدت زمان کوتاه‌مدت و میان‌مدت حل کنیم راهی جز تسهیل فرایند ساخت‌وساز نداریم و باید به‌سمتی برویم سیاست ما ارزان‌سازی مسکن باشد و به همین جهت باید بافت مسکونی در تهران تسهیل شود و شهرداری تهران در این زمینه تفاهمنامه‌های متعددی را جهت احداث مسکن با مجموعه‌های مختلف به امضا رسانده است.

سخنگوی شهرداری تهران در خصوص موضوع تراکم‌فروشی گفت: ما به هیچ عنوان تراکم‌فروشی نداریم. در محلاتی که ما بیشترین آمار بافت فرسوده داریم اقدامات لازم برای نوسازی انجام شده است که می‌توان به محله نفرآباد اشاره کرد و به هر ترتیب ما باید به‌سمت نوسازی برویم و شرایط ساخت‌وساز را تسهیل کنیم و موضع شهرداری تهران و مجموعه شهرداری به‌سمت ایجاد شرایط مناسب و عادلانه برای شهروندان با تأکید نقاط جنوبی و مرکز شهری است که عمده بافت فرسوده در این مناطق قرار دارد.

محمدخانی در پاسخ به سؤال دیگری درخصوص لیست ساختمان‌های ناایمن و انتشار آن از سوی قوه قضائیه و تذکر عضو شورای شهر تهران در این خصوص، این سؤال مطرح می‌شود که با توجه به اعلام ساختمان‌های ناایمن که بین آنها بیمارستان‌ها قرار دارد شهرداری تهران چه اقداماتی را برای ایمن‌سازی این ساختمان‌ها در دستور کار خود قرار داده است، گفت: لیست ساختمان‌های ناایمن که اخیراً منتشر شده است صرفاً به موضوع حریق مربوط بوده و یک ارزیابی جامع درباره ساختمان‌های ناایمن نبوده و ما با محوریت مجموعه مدیریت بحران یک ارزیابی یکپارچه ایمنی ساختمان‌های تهران را آغاز کرده‌ایم که در این زمینه ۹ دستگاه همکاری دارند و ۱۶ هزار ساختمان در حال بررسی هستند. سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران، سازمان آتش‌نشانی، سازمان فاوا و… در ارتباط با ارزیابی ساختمان‌های اشاره شده فعال هستند و مسیری که ما در طی دو سال گذشته طی کرده‌ایم و گزارش نوبه‌ای آنها از طرف مجموعه شهرداری تهران و برخی از شهرداران مناطق اعلام شده است این است که ما ساختمان‌های ناایمن را مشخص و مسیر قانونی را پیگیری و یا بحث ایمن‌سازی و یا ارجاع به مراجع قضایی است البته ما بنایمان بر ایجاد تشویش اذهان عمومی و نگرانی بابت این موضوع نیست و موضوع این ساختمان‌ها از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

وی افزود: شهرداری تهران در موضوع ساختمان‌های ناایمن در بررسی‌های یکپارچه‌ای که در حال انجام است سعی می‌کند بدون هیاهو موضوع را پیگیری بکند اما مسیر را به صورت قانونی و با استفاده از ابزارهای قضایی و انتظامی انجام خواهیم داد.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر زباله‌گردی و مبارزه با مافیا در این زمینه، تصریح کرد: موضوعات آسیب‌های اجتماعی در شهر ابعاد مختلف زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی دارد. آقای زاکانی یک روز بعد از آنکه به عنوان شهردار تهران انتخاب شد جلسه‌ای را با موضوع آسیب‌های اجتماعی برگزار کرد.

محمدخانی با اشاره به تغییرات سطل‌های زباله در شهر تهران افزود: یکی از اقدامات ما در همین زمینه است. البته یکی از موضوعات دیگر راه‌اندازی ام آر اف در نقاط مختلف شهر است و اگر بخواهیم مسیر زباله‌گردی را اصلاح کنیم باید تک تک این موارد اصلاح شود. رفع زباله‌گردی در تهران نیاز به زمان‌بندی دارد. ما غیر از اینکه این رویه را اصلاح کنیم راه حل دیگری را برای از بین بردن زباله‌گردی در تهران نداریم و قطعاً چنانچه پیمانکاران در بحث زباله‌گردی تخلف کنند با آنها نیز برخورد خواهد شد و حتی اگر نیاز باشد جریمه و یا با لغو قرارداد مواجه شده‌اند. در واقع بدون لحاظ کردن موارد اشاره شده نمی‌توان مشکل را حل کنیم. مادامی که ما وضعیت اتباع را در شهر تهران و رشد آنها را داشته باشیم و خیلی دیگر از موارد را، طبیعتاً این مسیر طی خواهد شد.

سخنگوی شهرداری تهران گفت: ما حتی در بازدیدهای شبانه شهردار تهران و مدیران شهری، عموماً مواردی را که مشاهده می‌شود مورد بررسی قرار می‌دهیم و منجر به برخورد با پیمانکار و یا هر فردی که در این زمینه مقصر بوده، شده است.

وی در پاسخ به تذکر اعضای شورای شهر تهران و تفاهم ۴۵ هزار میلیارد تومانی که اخیراً تبدیل به قرارداد شده است که اعضا نسبت به این موضوع انتقاد دارند در این زمینه پاسخ شهردار تهران چیست، اظهار کرد: اگر منظورتان تفاهم و قرارداد با خاتم است و عددی که گفته شد این تفاهم به قوت خود همچنان باقی است و بیشتر از این عدد هم خواهد بود. برای نمونه موضوع خط ۱۰ مترو تهران با تفاهمی است که با خاتم انجام خواهد شد و بخش قابل توجهی از این عدد را پوشش خواهد داد.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، در پاسخ به این سؤال که با توجه به نزدیک شدن به احکام یک ساله شهرداری تهران، آیا این تغییرات قرار است اتفاق بیفتد و چند درصد متعلق به شهرداران مناطق و رؤسای سازمان‌های تابعه شهرداری تهران است؛ آقای شعبانی هم همچنان دو شغل دارند در این خصوص توضیح دهید، تصریح کرد: تغییر در مجموعه بزرگ مثل شهرداری تهران طبیعی و دائمی است و شرکت‌ها و سازمان‌ها و مدیران متعددی را داریم که در مسیر ارزیابی قرار دارند و الحمدالله در طول مدیریت یک ساله اول، یک کارنامه‌ای دقیق برای هر کدام از مدیران تهیه شد. در ادامه بر اساس این کارنامه‌ها تغییر و تحولات انجام شد.

محمدخانی ادامه داد: یک مجموعه‌ای با ۱۰۰ هزار پرسنل و افراد درگیر طبیعی است که این تغییر و تحولات نوبه‌ای انجام شود و بنا بر توانمندی افراد به نقطه‌ای برسیم که برخی از همکاران می‌توانند بهتر کار کنند و این کار انجام می‌شود یا شاید فرد کارنامه مثبتی را نداشته باشد و تغییرات انجام شود. طبیعتاً تغییرات در شهرداری تهران مثل سازمان‌های بزرگ اتفاق می‌افتد اما اینکه منتظر نوبت خاص در شهریور ماه باشیم می‌تواند این مورد خاص نباشد. در طول یک سال اخیر نیز تغییر و تحولات صورت گرفته و تعدادی از شهرداران نواحی بر اساس ارزیابی‌ها و گزارشات مردمی و تماس‌های مردم با سامانه ۱۳۷ و ارزیابی خدمات شهری تهران برکنار یا جابه‌جا شده‌اند و در بقیه مدیران نیز به همین شکل بوده و ان‌شاءالله در هفته‌های آتی فرد مورد نظر برای معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما با دولت هیچ مشکلی نداریم، افزود: شهرداری تهران خودش را در ادامه دولت می‌داند و در توافق اولیه که با دولت شده است بر همین منوال بوده؛ صحبتی که آقای زاکانی با رئیس جمهور داشته است، قرار است که باری را از دوش دولت در مسیر خدمت‌رسانی در شهر تهران بردارد و بخشی از اختیارات دولت به صورت کامل به شهرداری واگذار خواهد شد.

سخنگوی شهرداری تهران گفت: در بحث کمیسیون ماده ۵ نیز نماینده وزیر در کمیسیون شرکت می‌کند و هماهنگی در این زمینه وجود دارد و اساساً تلاش ما در مجموعه شهرداری این است که قول آقای رئیسی به مردم در خصوص تأمین مسکن و تأمین مسکن ارزان را در شهر تهران محقق کنیم و این همراهی به صورت حداکثری وجود دارد و هیچ اختلاف نظری وجود ندارد.

وی در خصوص سفر زاکانی شهردار تهران به بروکسل گفت: این سفر بسیار مثبت بود. و اطلاع داشتیم که برخی‌ها در بروکسل می‌خواستند که این سفر شکل نگیرد و منافقین بنایشان بر این بود که با فشار به دولت بلژیک نمایندگان جمهوری اسلامی در متروپلیس شرکت نکنند. از این جهت بنایمان بر این بود که در این اجلاس شرکت کنیم.

محمدخانی افزود: اولین دستاورد، جایگاه نایب‌رئیسی شهرداری تهران در این اجلاس حفظ شد و در کنار آن شهرداری تهران جزو هیئت رئیسه سازمان متروپلیس شد.

سخنگوی شهرداری تهران گفت:‌ در حال حاضر شهردار تهران نایب‌رئیس، عضو هیئت رئیسه و عضو هیئت اجرایی متروپلیس است و در کنار آن، شهردار شیراز نیز به عنوان عضو هیئت اجرایی متروپلیس انتخاب شد. همچنین در ادامه حضور شهردار تهران در بروکسل، دیدارهایی نیز در حاشیه این اجلاس انجام گرفت.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، در خصوص موضوع اتوبوس برقی اظهار کرد: هدف‌گذاری ما در سال جاری این است که بتوانیم عدد قابل توجهی از کسری اتوبوس در شهر تهران را تأمین کنیم. قرارداد ۴ هزار دستگاه اتوبوس منعقد شده و در کنار آن نیز موضوع اتوبوس برقی به صورت جدی پیگیری می‌شود و یک عدد ۵۵ دستگاه اتوبوس برقی داشتیم که از طرف شهرداری تهران هر آنچه که باید انجام می‌شد، عملیاتی شده و یک وقفه‌ای از سوی سازندگان ایجاد شده که به زودی برطرف می‌شود؛ ضمن اینکه در کنار آن نیز دو قرارداد دیگر با دو شرکت داریم و قرار است هزار دستگاه اتوبوس در اختیار شهرداری تهران قرار بگیرد که امیدواریم بخشی از آن در سال جاری وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شود. ضمن اینکه با یک شرکت دیگر نیز قرارداد خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی به امضا رسیده است که ان‌شاءالله در سال آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می‌شود.

وی افزود: احتمالاً امسال ۵۵ دستگاه اتوبوس برقی بعلاوه بخش اولیه شرکت مپنا را خواهیم داشت و در سال آینده نیز این روند ادامه پیدا خواهد کرد و ما می‌توانیم تعداد بیشتری از اتوبوس‌های برقی را وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کنیم.

محمدخانی درخصوص امضای تفاهمنامه با کلانشهرهای دنیا گفت: اولویت ما امضای تفاهمنامه با کلانشهرهای همسایه است و ظرفیت قابل توجهی وجود دارد. هم از جهت انتقال دانش و تجربه، شهرداری تهران یک سازمان موفق محسوب می‌شود به خصوص در حوزه‌های عمرانی که می‌تواند این دانش و تجربه را در اختیار کلانشهرهای دیگر قرار دهد و حتماً برای شهر تهران آورده خواهد داشت.

وی افزود: در کنار این مسئله انتقال دانش روز دنیا از جمله موضوعات حمل و نقل، آلودگی هوا، مسکن، که این مسیر هم در حال پیگیری است و ان‌شاءالله در حال برنامه‌ریزی برای سفر شهردار تهران به چین هستیم که در آنجا تفاهمنامه‌های مهم در حوزه خرید واگن‌های مترو و همچنین بحث تأمین مابقی ناوگان حمل و نقل عمومی اتفاق خواهد افتاد و در کنار آن موضوع انبوه‌سازی مسکن را خواهیم داشت.

سخنگوی شهرداری تهران در خصوص آخرین وضعیت ورود اتوبوس‌های دست دوم به پایتخت تصریح کرد: به نظر من برای این مسئله از واژه اتوبوس‌های کم کارکرد استفاده شود و ما بنا داریم که اتوبوس‌هایی را وارد بکنیم که استاندارد روز را داشته باشد و تعبیر اتوبوس دست دوم برای مجوزی که به شهرداری تهران به واردات داده شده تعبیر درستی نیست.

محمدخانی در خصوص اتوبوس‌های کارکرده، تصریح کرد: این ظرفیتی است که در اختیار بخش خصوصی برای تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی قرار می‌گیرد و شهرداری تهران مستقیماً بحث واردات را برعهده ندارد. اتوبوس‌های کارکرده یا کم کارکرده از طریق بخش خصوصی تأمین می‌شود و در خصوص بودجه نیز بر اساس مجوزی که شورا داده است ورود هزار دستگاه اتوبوس کم کارکرده است و ما محدودیت مالی در این زمینه نداریم.

سخنگوی شهرداری تهران در خصوص ورود اتوبوس‌های کم‌کارکرد گفت: بر اساس مجوزی که داده شده طبیعتاً چند کشور و چند شرکت معتبر می‌توانند اتوبوس‌های مورد نیاز ما را تأمین کنند و این مسیر از طریق کشورهای مد نظر پیگیری می‌شود. شرکت‌هایی که بتوانند استانداردهای یورو ۴ و ۵ را تأمین کنند در این فرایند قرار می‌گیرند.

وی در خصوص موضوع معتادان متجاهر در شهر تهران و جمع‌آوری آنها، اظهار کرد: در موضوع معتادان متجاهر بارها شهرداری تهران گزارش ارائه کرده و ما در دو سال اخیر در قرارگاه اجتماعی به این موضوع پرداخته‌ایم و سعی شده است که یک هم‌افزایی روی این موضوع انجام شود.

محمدخانی ادامه داد: شهرداری موظف شده بخشی از محل نگهداری معتادان متجاهر را تأمین کند و ان‌شاءالله ما باز هم افتتاح یاورشهرهایی را در ماه‌های آتی خواهیم داشت و این مسیر را دنبال خواهیم کرد.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، گفت: مدیریت شهری در کلان در شورا و شهرداری، تعریفی که در دوره گذشته در خصوص زیست شبانه را داشتند قبول ندارد و اینکه فرهنگ‌سازی شود که زیست شبانه دایر شود طبعاً آسیب‌های خود را خواهد داشت و ما این مسیر را دنبال نخواهیم کرد اما در مسیر تأمین ظرفیت و خدمات و نیازمندی‌های جامعه به صورت شبانه‌روزی و تمام ابعاد جامعه را دنبال خواهیم کرد.

وی در خصوص اقدامات شهرداری تهران در مقابله و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر تهران گفت: موضوع ساخت و سازها در حریم وضعیت نابسامان در این دوره نیست در گذشته نیز بوده است و مشکلاتی در تأمین زیرساخت‌ها وجود دارد و تلقی بخشی از مردم این است که شهرداری مخالف ساخت و ساز است اما ما معتقدیم جاهایی که طبق طرح جامع ممنوعیت ساخت و سازها را دارد ما نیز اجازه نخواهیم داد ساخت و ساز در این محلات ساخته شود. چرا که در این‌گونه محلات نمی‌توان سرانه‌های خدماتی را تأمین کرد و در ادامه سرانه‌های اجتماعی را برای ساکنان فراهم می‌کنیم. قطعا، شهرداری با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد می‌کند. ضمن اینکه در برخی از مناطق موضوع بازپس‌گیری زمین را داریم. به عنوان مثال ما در یکی از مناطق زمین سه هکتاری با رأی دیوان عدالت اداری به اموال مردم و شهر برگرداندیم. همچنین یک زمین سه هزار متری در منطقه ۱۸ روز گذشته با رأی قطعی دیوان بازگردانده شد.

وی در خصوص پروژه‌های شهید شوشتری و بروجردی در شهر تهران و وضعیت آنها و همچنین مسکن اجاره‌ای در پایتخت گفت: درباره موضوع پروژه شهید بروجردی باید گفت فاز اول این پروژه که حدود ۴٫۵ کیلومتر است ان‌شاءالله تا اواخر مرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسد؛ از حد فاصل آزادگان تا بازار آهن به زودی افتتاح می‌شود و فاز دوم که حدود یک و نیم کیلومتر است در زمان‌بندی دیگر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

محمدخانی افزود: در خصوص پروژه شهید شوشتری بحث زمین‌های معارض پیگیری می‌شود و پس از رفع این موارد ان‌شاءالله تا پایان سال شاهد افتتاح فاز اول پروژه شهید شوشتری خواهیم بود.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در خصوص مسکن اجاره‌ای تصریح کرد: شهرداری تهران بنا دارد که حتماً به این موضوع ورود پیدا کند و به نظر می‌رسد که موضوع مسکن و اجاره آن در شهر تهران وضعیت بحرانی را برای مردم ایجاد کرده است و بسیاری از افراد به خاطر وضعیت اجاره‌ها مجبور به ترک تهران شده‌اند و این مسیری است که در دولت قبل پیگیری می‌شد و بنا داشتند که جمعیت تهران را کاهش بدهند و برخی از دوستان و رسانه‌ها علاقه دارند که همچنان جمعیت تهران را کم کنند و حتماً شهرداری تهران عکس این قضیه موضوع را پیگیری می‌کند و به صورت عادلانه نسبت به سکونت شهروندان اقدام می‌کند. یکی از این نکات اجاره‌داری است و ان‌شاءالله خبر خوشی را به اطلاع شهروندان تهرانی خواهیم رساند.

وی با اشاره به اینکه ۵۵۰ واگن قرار است تا سال آینده اورهال شود، گفت: این اورهال‌ها به معنای واقعی انجام می‌پذیرد. در واقع اورهال واگن‌ها بر اساس استانداردهای روز صورت می‌گیرد.

محمدخانی گفت: موضوع رویداد امید و افتخار در هفته آینده بهره‌برداری از ۳ رام مترو اورهال شده است که به خطوط باز می‌گردند و وضعیت ما در حوزه حمل و نقل عمومی و مترو با استانداردها فاصله دارد که تمام تلاشمان را برای خرید واگن و اورهال واگن‌ها انجام می‌پذیرد. همچنین خرید واگن از کشورهای مختلف و ظرفیت داخلی پیگیری می‌شود.

وی در خصوص موضوع نگهداشت شهر تهران گفت: موضوع نگهداشت شهر یک موضوع جدی و اولویت‌دار شهرداری است و اولین مرحله خدمت‌رسانی و نوکری مردم است و حتماً موضوع جمع‌آوری پسماند، آسفالت و انواع و اقسام موارد در حوزه خدمات شهری باید مورد توجه قرار بگیرد. در مقایسه با سال گذشته و سال قبل از آن ما حتماً یک مسیر رشد و پیشرفت را داشته‌ایم و مشخصاً گزارش‌های ۱۳۷ این موضوع را تأیید می‌کند و البته تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله جدی داریم.

سخنگوی شهرداری تهران افزود: در حوزه آسفالت بیش از ۴۰۰ هزار تن آسفالت در تهران کار شده و این عدد تقریباً برابر متوسط ۴ سال مدیریت شهری پنجم است و ما اگر بخواهیم وضعیت آسفالت را به شرایط بهینه برسانیم حتماً سالانه باید ۱۰ درصد از معابر آسفالت‌ریزی داشته باشند و در دوره گذشته این اتفاق به این شکل نیفتاد و یک بار جدی به دوره ششم رسد.

محمدخانی تصریح کرد: در شهرداری حدود ۴۵ گروه تراش و روکش آسفالت به صورت شبانه‌روزی با اولویت بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها در تهران فعال هستند و امیدواریم ان‌شاءالله تا پایان تابستان وضعیت بزرگراه‌ها به وضعیت مناسبی برسند. امیدواریم تا پایان سال رکورد یک و نیم میلیون تن آسفالت را برای اجرا بزنیم و بخشی  از این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

وی در خصوص تکلیف ساختمان بلدیه گفت: ان‌شاءالله این ساختمان تبدیل به موزه خواهد شد و قرار است این ساختمان محل برگزاری برنامه‌ها، نمایشگاه‌های حوزه مدیریت شهری و ارائه دستاوردهای شهرداری و محل دیپلماسی عمومی شهر تهران با همان رویکرد اولیه که در طراحی آن پیش‌بینی شده بود باشد. ان‌شاءالله فاز اول بلدیه در سال جاری افتتاح می‌شود. بنای ما بر این است که هیچ پروژه ناتمامی در شهر باقی نماند. به طوری که بخش قابل توجهی از رویدادهای امید و افتخار سال قبل تأکید بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام بود و تلاش کردیم بخشی از پروژه‌های ناتمام و نیمه‌تمام را تکمیل کنیم.

سخنگوی شهرداری تهران در خصوص جمع‌آوری پل حافظ گفت: در حال حاضر آمادگی برای این موضوع وجود دارد و در خصوص زمان اجرای آن هنوز تصمیم‌گیری نشده است چرا که بستگی به ملاحظات ترافیکی و جایگزین مسیرها دارد و مطالعات جمع‌آوری پل حافظ انجام شده و طبق این مطالعات کار شدنی است و می‌تواند محقق شود اما همان‌طور که گفته شد در خصوص زمان آن تصمیم‌گیری نشده است.

انتهای پیام/؛

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=121703
  • 100 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.