تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد اقتصاد دانش‌بنیان عامل مشارکت مردم در جهش تولید رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران سازمان برنامه مکلف به بستن حساب‌های فرعی دستگاه‌ها تمدید مهلت نوبت سوم کالابرگ افزایش شدید اجاره مسکن برای مستاجران ضرر شدید در کمین فولادسازان ایران افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم کشف منابع جدید نفت و گاز در ایران جزئیات احداث پایانه و پارکینگ ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو افتتاح ۵ مددسرا و ۱۰ مرکز جامعه‌پذیری تا پایان سال ضرورت ایجاد انگیزه برای ساخت هتل در تهران مأموریت‌های جدی مدیریت شهری در سال ۱۴۰۳ تاثیر داروهای استنشاقی بر درمان آسم ۱۶ کشور در لیست جدید لغو روادید ضروزت توسعه زیرساخت‌های ورزش شهروندی در مناطق جنوبی پایتخت ایران صادرکننده خدمات نفتی به سایر کشورها کشف سفال‌های تاریخی در بانک ملی بازار تاریخی اصفهان محکومیت جدید برای استقلال وضعیت عجیب استقلال برای تمدید قرارداد بازیکنان غذاها و ویتامین‌های موثر در کاهش یبوست تعطیلی پایانه قدیم شرق تهران تا پایان پاییز ۱۴۰۳ حضور کم‌رنگ محصولات فولادی ایران در بازارهای جهانی آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه داوطلب رویکرد جدید ایران در توسعه میادین گازی صنایع و ماشین آلات معدنی مکلف به دریافت شناسه کالا جزئیات وام ودیعه مسکن به مدیران شهرداری رگبار باران و وزش باد شدید در تهران واگذاری خدمات پس از فروش اتوبوس‌های برقی به ۲ شرکت‌ داخلی افزایش حقوق بازنشستگان از ماه جاری افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم پیش‌بینی سه خط ویژه اتوبوس برای جابجایی بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب آغاز قطعی برق فولادسازان در تابستان تلاش‌های شبانه‌روزی دولت برای حل مشکلات مردم توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده به کشور حضور نهادهای فعال محلات در هیأت‌های امنا توقف ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر

3

راه‌اندازی سامانه شهروند پلاس

  • کد خبر : 107976
  • 12 دی 1401 - 11:50
راه‌اندازی سامانه شهروند پلاس
دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی از پیگیری برای راه‌اندازی بستر آنلاین پیگیری مطالبات با عنوان «شهروندپلاس» خبر داد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛سید سعید صدرزاده دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی  با بیان اینکه راه اندازی بستر آنلاین پیگیری مطالبات با عنوان «شهروندپلاس» در حوزه محتوایی و تحلیلی رقم می خورد، اظهار کرد: باید فیلترهایی در نظر گرفته شود تا بتوان درخواست‌های مردمی را بر اساس این فیلترها وارد کرد تا شاهد هر درخواستی نباشیم.

دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی با اشاره به ارائه درخواست های متعدد از سوی مردم و ارجاع این درخواست‌ها به بخش های مختلف جهت دریافت پاسخ یادآور شد: می توان در این سطح اطلاعات در اختیار شهروندان قرار بگیرد که بدانند مطالبات در چه مرحله ای از پیگیری قرار دارد و از حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی خارج شده و به کارتابل بخش مورد نظر ارجاع داده شده و این اتفاق بسیار خوبی خواهد بود.

وی با اعلام اینکه سعی می شود تا پایان سال آمار پاسخ به مطالبات مردمی جمع بندی و ارائه شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مرکز ارتباطات مردمی، بخشی اخذ و پیگیری و راهنمایی در خصوص درخواست ها را انجام می دهند و بخش پاسخگویی نیز دیگر بخش این مرکز است.

صدرزاده با بیان اینکه پاسخی که از بخش ها دریافت می شود، با درخواست ها مطابقت داده می شود تا ببینیم چه ارتباطی بین درخواست و پاسخ وجود دارد، یادآور شد: اوایل کار این موضوع را شاهد بودیم که هیچ تناسبی بین درخواست و پاسخ وجود ندارد، اما امروز می‌توانم با قطعیت بگویم که چنین چیزی را شاهد نیستیم؛ تا خردادماه حجمی از مکاتبات به گونه ای بود که پاسخ متناسبی نداشت، اما امروز می بینیم که پس از ماه ها دیگر پاسخ نامتناسب از معاونت ها، شرکت ها و سازمان ها دریافت نمی شود.

وی ادامه داد: پاسخ دریافتی از بخش های مختلف شهرداری، برای شهروندان قرائت و نظر آنها پرسیده خواهد شد و در مواردی که پذیرفتنی نیست، ارجاع داده خواهد شد تا بار دیگر پاسخ نارضایتی ها اخذ شود؛ در مرحله نهایی به پیگیری قضایی منجر خواهد شد.

دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی با اشاره به تحلیل محتوا، گزارشات و مکاتبات در مرکز یادآور شد: در بخش تحلیل محتوا، آمارگیری انجام می شود تا ببینیم پیگیری مطالبات تا چند درصد به نتیجه رسیده است؛ به ویژه در مواردی که دستور شهردار صادر می شود، از ابتدا تا انتها پیگیری و در صورت به نتیجه رسیدن، هشدارهای لازم داده می شود.

وی با تأکید بر اینکه تمام توقعات مردم بر اساس قانون قابل انجام نیست، اظهار کرد: ما سر خط صفر ایستاده ایم؛ نه یک قدم به سمت شهرداری و نه یک قدم به سمت شهروند می رویم؛ تمام مباحث را می شنویم و هر درخواست و پاسخی حقانیت داشته باشد، بدون تعارف برخورد خواهیم کرد، چرا که باید احقاق حق صورت بگیرد.

صدرزاده خاطرنشان کرد: زمانی که حق با قانون است، دست شهروند را می گیریم و به سمت قانون می رویم؛ سعی می کنیم مسیر مشخص قانونی را به او نشان دهیم تا ببینیم بر اساس قانون چه کمکی می توان انجام داد؛ عذرخواهی و طلب عفو بابت محدودیت ها و ممنوعیت ها در پاسخ به مراجعین همواره در دستور کار ما بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=107976
  • 57 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.