تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها

10

۷ نشانه تومور مغزی کدامند؟

  • کد خبر : 7679
  • 30 دی 1397 - 11:20

تومور مغزی اشکال و ابعاد و هم چنین علایم مختلفی دارند و نمی توان علایم مشخصی را برای تومور مغزی تعیین کرد، با این وجود برخی از این علایم و نشانه ها از همه شایع تر هستند. به گزارش سرویس سلامت افق تهران، تومور مغزی اشکال و ابعاد و هم چنین علایم مختلفی دارند و نمی توان علایم مشخصی را برای […]

۷ نشانه تومور مغزی کدامند؟

تومور مغزی اشکال و ابعاد و هم چنین علایم مختلفی دارند و نمی توان علایم مشخصی را برای تومور مغزی تعیین کرد، با این وجود برخی از این علایم و نشانه ها از همه شایع تر هستند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، تومور مغزی اشکال و ابعاد و هم چنین علایم مختلفی دارند و نمی توان علایم مشخصی را برای تومور مغزی تعیین کرد زیرا این لیست می تواند هر چیز قابل تصوری را شامل شود، با این وجود برخی از این علایم و نشانه ها از همه شایع تر هستند.

به گفته تئودور شوارتز، جراح مغز و اعصاب، علائم تومور بستگی به محل قرارگیری آن درمغز دارد، به عنوان مثال اگر تومور در نزدیکی آن بخش که  که حرکات بازو یا بینایی شما را کنترل می‌کند قرار داشته باشد، احتمالاً شاهد علائمی چون اختلال در حرکت بازو و تاری دید خواهیم بود، با توجه به این که هر سلول در مغز می‌تواند تبدیل به تومور شود، پس نمی‌توان لیست مشخصی برای علائم تومور تهیه کرد، این تغییرت می تواند از نشانه های تومور باشند .

۱. تشنج

جدا از نوع تومور، یکی از اولین نشانه‌های بروز مشکل تشنج  است، التهابی که تومور ایجاد می کند باعث می شود نورون های مغز از کنترل خارج‌ شود  و فرد حرکات غیر طبیعی از خود نشان دهد. تشنج نیز مثل تومور انواع مختلفی دارد، ممکن است در کل بدنتان تشنج را احساس کنید یا تنها بخشی از بدنتان خم یا دچار حرکات سریع شود.

۲. عدم تعادل

اگر به صورت ناگهانی اشیا از دستتان می افتد یا این که از پله ها سر می خورید یا نمی توانید تعادل خود را حفظ کنید ممکن به تومور مغزی مبتلا شده باشید اشکال در صحبت کردن، قورت دادن غذا و یا کنترل حالات صورت نیز از دیگز نشانه های تومور هستند.

۳. بی‌حسی

اگر بخشی از بدن یا صورت خود حس ندارند، بهتر است آن را جدی بگیرد، اگر تومور در ساقه مغز شما رشد کرده باشد (محلی که مغز به ستون فقرات متصل می‌شود)، در برخی اندام‌های بدنتان احساس بی حسی و کرختی خواهید کرد.

۴. تغییرات در حافظه

علی رغم این که  تومور می‌تواند تغییرات زیادی در رفتار یا شخصیت افراد ایجاد کند اما این تغییرات شدید و عمده‌ای که در فیلم‌ها می‌بینیم چندان رایج و متداول نیستند، معمولاً افراد مبتلا به تومور در به یاد آوردن مسائل مشکل‌ دارند و احساس گیجی می‌کنند.

۵. حالت تهوع

اگر دایما و بدون دلیل حالت  تهوع و ناراحتی در معده به شما دست می دهد می‌تواند نشانه تومور باشد.

۶. اختلالات بینایی

تاری دید، دوبینی و از دست دادن بینایی همگی از علایم تومور هستند. همچنین ممکن است در هوا لکه یا اشکال معلق ببینید.

۷. سردردهای گاه و بی‌گاه

نگران نشوید، بر خلاف آن چه اکثریت تصور می‌کنند، سردرد معمولاً جزو نشانه‌های اولیه تومور مغزی نیست. دکتر شوارتز می‌گوید: «ممکن است یک تومور بسیار بزرگ سبب ایجاد سردرد شود اما معمولا یکی از اولین علائم ظهورش نیست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=7679
  • 27 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.