تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور» جزئیات زمان بازگشت گل‌محمدی به فوتبال بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو اعلام فروش سهام رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ضرورت حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس هزاران میلیارد تومان از اموال تهران درحال از بین رفتن

10

۷ نشانه تومور مغزی کدامند؟

  • کد خبر : 7679
  • 30 دی 1397 - 11:20

تومور مغزی اشکال و ابعاد و هم چنین علایم مختلفی دارند و نمی توان علایم مشخصی را برای تومور مغزی تعیین کرد، با این وجود برخی از این علایم و نشانه ها از همه شایع تر هستند. به گزارش سرویس سلامت افق تهران، تومور مغزی اشکال و ابعاد و هم چنین علایم مختلفی دارند و نمی توان علایم مشخصی را برای […]

۷ نشانه تومور مغزی کدامند؟

تومور مغزی اشکال و ابعاد و هم چنین علایم مختلفی دارند و نمی توان علایم مشخصی را برای تومور مغزی تعیین کرد، با این وجود برخی از این علایم و نشانه ها از همه شایع تر هستند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، تومور مغزی اشکال و ابعاد و هم چنین علایم مختلفی دارند و نمی توان علایم مشخصی را برای تومور مغزی تعیین کرد زیرا این لیست می تواند هر چیز قابل تصوری را شامل شود، با این وجود برخی از این علایم و نشانه ها از همه شایع تر هستند.

به گفته تئودور شوارتز، جراح مغز و اعصاب، علائم تومور بستگی به محل قرارگیری آن درمغز دارد، به عنوان مثال اگر تومور در نزدیکی آن بخش که  که حرکات بازو یا بینایی شما را کنترل می‌کند قرار داشته باشد، احتمالاً شاهد علائمی چون اختلال در حرکت بازو و تاری دید خواهیم بود، با توجه به این که هر سلول در مغز می‌تواند تبدیل به تومور شود، پس نمی‌توان لیست مشخصی برای علائم تومور تهیه کرد، این تغییرت می تواند از نشانه های تومور باشند .

۱. تشنج

جدا از نوع تومور، یکی از اولین نشانه‌های بروز مشکل تشنج  است، التهابی که تومور ایجاد می کند باعث می شود نورون های مغز از کنترل خارج‌ شود  و فرد حرکات غیر طبیعی از خود نشان دهد. تشنج نیز مثل تومور انواع مختلفی دارد، ممکن است در کل بدنتان تشنج را احساس کنید یا تنها بخشی از بدنتان خم یا دچار حرکات سریع شود.

۲. عدم تعادل

اگر به صورت ناگهانی اشیا از دستتان می افتد یا این که از پله ها سر می خورید یا نمی توانید تعادل خود را حفظ کنید ممکن به تومور مغزی مبتلا شده باشید اشکال در صحبت کردن، قورت دادن غذا و یا کنترل حالات صورت نیز از دیگز نشانه های تومور هستند.

۳. بی‌حسی

اگر بخشی از بدن یا صورت خود حس ندارند، بهتر است آن را جدی بگیرد، اگر تومور در ساقه مغز شما رشد کرده باشد (محلی که مغز به ستون فقرات متصل می‌شود)، در برخی اندام‌های بدنتان احساس بی حسی و کرختی خواهید کرد.

۴. تغییرات در حافظه

علی رغم این که  تومور می‌تواند تغییرات زیادی در رفتار یا شخصیت افراد ایجاد کند اما این تغییرات شدید و عمده‌ای که در فیلم‌ها می‌بینیم چندان رایج و متداول نیستند، معمولاً افراد مبتلا به تومور در به یاد آوردن مسائل مشکل‌ دارند و احساس گیجی می‌کنند.

۵. حالت تهوع

اگر دایما و بدون دلیل حالت  تهوع و ناراحتی در معده به شما دست می دهد می‌تواند نشانه تومور باشد.

۶. اختلالات بینایی

تاری دید، دوبینی و از دست دادن بینایی همگی از علایم تومور هستند. همچنین ممکن است در هوا لکه یا اشکال معلق ببینید.

۷. سردردهای گاه و بی‌گاه

نگران نشوید، بر خلاف آن چه اکثریت تصور می‌کنند، سردرد معمولاً جزو نشانه‌های اولیه تومور مغزی نیست. دکتر شوارتز می‌گوید: «ممکن است یک تومور بسیار بزرگ سبب ایجاد سردرد شود اما معمولا یکی از اولین علائم ظهورش نیست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=7679
  • 28 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.