تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه داوطلب رویکرد جدید ایران در توسعه میادین گازی صنایع و ماشین آلات معدنی مکلف به دریافت شناسه کالا جزئیات وام ودیعه مسکن به مدیران شهرداری رگبار باران و وزش باد شدید در تهران واگذاری خدمات پس از فروش اتوبوس‌های برقی به ۲ شرکت‌ داخلی افزایش حقوق بازنشستگان از ماه جاری افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم پیش‌بینی سه خط ویژه اتوبوس برای جابجایی بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب آغاز قطعی برق فولادسازان در تابستان تلاش‌های شبانه‌روزی دولت برای حل مشکلات مردم توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده به کشور حضور نهادهای فعال محلات در هیأت‌های امنا توقف ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر عوامل خطرِ «زوال عقلِ زودرس» انتقاد از ناهماهنگی ساختار سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری با مأموریت‌های محوله جزییات تغییر حق مسکن کارگران احتمال واگذاری تعیین دستمزد به مجلس انگور میوهای مفید برای کاهش وزن انتقاد از انتصابات محفلی در شهرداری در شورای شهر تداوم بارش باران در تهران تا پنجشنبه ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی در کشور ضرورت تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید تصویب لایحه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین دستمزد راهنمایان گردشگری پتروشیمی‌ها به دنبال تامین خوراک از گاز فلر ضرورت مدیریت مصرف انرژی در صنایع فولادی و معدنی به وسیله هوش مصنوعی کاهش التهاب بازار مسکن با اجرای قانون ساماندهی اجاره‌بها تاثیر سبک زندگی سالم بر افزایش طول عمر امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی نصب سامانه لرزه‌نگار در عمق ۱۰۰ متری در بوستان نهج‌البلاغه ضرورت احداث محل جدید برای دفن زباله در تهران بهره‌برداری از۴۰ بازار جدید تره‌بار در تهران تا پایان سال جاری سیزدهمین پیروزی فصل از آن استقلال کسب سهمیه آسیا توسط استقلال و پرسپولیس تورم شدید حاصل محاسبه نرخ ارز صادراتی فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها

8

تحلیل تصادفات رخ داده در هفته گذشته پایتخت

  • کد خبر : 72375
  • 15 آبان 1400 - 13:59
رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بیان کرد: در هفته گذشته شش نفر در حوادث رانندگی رخ داده در معابر تهران جان خود را از دست دادند.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، احسان مومنی رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در تحلیل تصادفات رخ داده در هفته گذشته در پایتخت اظهار داشت:‌ متاسفانه در هفته‌ای که گذشت شش نفر از شهروندان در تصادفات رانندگی رخ داده در معابر تهران بزرگ جان خود را از دست دادند.

وی درباره این تصادفات افزود:‌ اولین تصادف در ساعت یک بامداد روز شنبه هفته گذشته در بزرگراه شهید تندگویان رخ داد و درپی آن برخورد یک دستگاه کامیون با سواری پژو و وانت که بدون نصب علائم ایمنی در سطح بزرگراه متوقف شده بودند،  باعث فوت راننده وانت شد. دومین تصادف نیز در ساعت۷:۳۰ صبح همان روز رخ داده و یک دستگاه موتور سیکلت به علت حواس پرتی و عدم توجه به جلو با قسمت عقب یک دستگاه وانت در بزرگراه فتح برخورد کرد که در اثر شدت ضربه وارده راننده موتور سیکلت در دم فوت کرد.

مومنی ادامه داد:‌ تصادف سوم در ساعت ۶ صبح روز دوشنبه رخ داد و یک دستگاه کامیون کشنده در حال خروج از پارکینگ یک شرکت در بزرگراه فتح بوده  که با یک دستگاه سواری سمند که دارای سرعت غیر مجاز بوده برخورد کرده و سرنشین ۳۵ ساله سواری سمند در دم فوت کرد. چهارمین تصادف نیز در ساعت ۱۳ همان روز در بزرگراه ارتش رخ داد و یک دستگاه کامیون به علت حواس پرتی و عدم توجه به جلو ناشی از استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی با قسمت عقب یک دستگاه سواری پژو و عابر پیاده برخورد و باعث فوت عابر پیاده شد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: پنجمین تصادف فوتی نیز در ساعت ۲۰ چهارشنبه در بزرگراه ارتش رخ داد و درپی آن یک دستگاه وانت به علت سرعت زیاد با نیوجرسی برخورد کرد که به دنبال آن یک نفر که در قسمت بار وانت حضور داشت به بیرون پرتاب و در اثر شدت ضربه فوت کرد.

وی زمان وقوع ششمین تصادف فوتی را نیز ۶:۲۵ صبح روز پنجشنبه اعلام کرد و یادآور شد:‌ این حادثه در بزرگراه فتح رخ داد و درپی آن یک دستگاه سواری پراید به علت حواس پرتی و عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی با یک نفر عابر پیاده که در حال عبور از عرض بزرگراه بوده برخورد و عابر پیاده در محل حادثه جان باخت.

مومنی با بیان اینکه زمان وقوع عمده این حوادث در ساعت اولیه روز یا ساعت پایانی شب است، تصریح کرد:‌ این موضوع نشان می‌دهد که رانندگان باید با دقت بیشتری رانندگی کنند. همچنین دلیل وقوع عمده این تصادفات نیز ناشی از عدم توجه به جلو و سرعت غیر مجاز است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از رانندگان خواست که در هنگام رانندگی کاملا به جلو توجه داشته و از صحبت کردن و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی که باعث حواس پرتی می‌شود، پرهیز کنند. همچنین در هنگام خرابی وسیله نقلیه در سطح معابر در قسمت عقب وسیله نقلیه علایم ایمنی و هشدار دهنده کافی را در فاصله‌ای مناسب برای اطلاع به رانندگان دیگر قرار دهند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه  سوار کردن افراد در قسمت بار وسایل نقلیه باربری ممنوع است، خاطرنشان کرد: موتورسیکلت سواران نیز حتما باید کلاه ایمنی بر سر داشته باشند و از انجام حرکات مخاطره آمیز با وسیله نقلیه یا عبور از محل‌های غیر مجاز و ممنوعه پرهیز کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=72375
  • 15 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.