تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران

3

چیزهایی که به هیچ عنوان نباید در زمان سرماخوردگی مصرف کرد

  • کد خبر : 22559
  • 27 آبان 1398 - 11:02

در زمان سرماخوردگی، خوراکی‌هایی هم هستند که به دلیل احساس خفگی و بد کردن حالتان مصرف آنها توصیه نمی‌شود زیرا می‌توانند مثل قاتلی خاموش با جانتان بازی کنند. به گزارش سرویس سلامت افق تهران، بیشتر افراد در هنگام سرماخوردگی یا معده درد، به غذا خوردن فکر نمی‌کنند اما مصرف بسیاری از مواد غذایی برای بهبود […]

سرماخوردگی

در زمان سرماخوردگی، خوراکی‌هایی هم هستند که به دلیل احساس خفگی و بد کردن حالتان مصرف آنها توصیه نمی‌شود زیرا می‌توانند مثل قاتلی خاموش با جانتان بازی کنند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، بیشتر افراد در هنگام سرماخوردگی یا معده درد، به غذا خوردن فکر نمی‌کنند اما مصرف بسیاری از مواد غذایی برای بهبود سلامتی بدن موثر است، در این شرایط خوراکی‌هایی هم هستند که به دلیل احساس خفگی و بد کردن حالتان مصرف آنها توصیه نمی‌شود زیرا می‌توانند مثل قاتلی خاموش با جانتان بازی کنند.

 قهوه

کافئین موجود در قهوه موجب ادرار زیاد و کم شدن آب بدنتان می شود، از این رو مصرف آن در زمان بیماری‌هایی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی می‌تواند موجب بدتر کردن حالتان، اسهال و استفراغ شود.

ویتامین C

مصرف آب پرتقال در زمان سرماخوردگی به دلیل اسید بالای آن، سرفه و گلو درد شما را بیشتر می کند.

شیرینی

مصرف بیش از حد شیرینی‌ها در زمان بیماری‌های گوناگون مثل آنفولانزا و درد معده سلول‌های سفید بدن را نابود می کند و توانایی  بدن را در مبارزه با باکتری‌ها کاهش می دهد.

نوشابه

 نوشابه نیز مثل قهوه به علت کافئین و قند فراوان زیاد نقش موثری در سرکوب کردن گوارش بدن، اسهال، خفگی و نفخ معده در زمان سرماخوردگی دارد، در دوران بیماری سعی کنید به جای استفاده از نوشابه، نوشیدنی‌های ورزشی یا آب نارگیل مصرف کنید.

میان وعده های ترد

 میان وعده‌های ترد همانند چیبس، سیب زمینی سرخ کرده، پفک و نان‌های تست ترد در زمان سرماخوردگی، نقش مهمی در تحرک بدن شما برای کاهش دوران درمان بیماری ها دارد.

شیر

نوشیدن شیر و لبنیات  نیز در زمان سرماخوردگی، گرفتگی بینی و عضلات باعث اذیت و ضخیم‌تر شدن مخاط شما در زمان تنفس میشود، پس تا می‌توانید از مصرف لبنیات در زمان بیماری اجتناب کنید.

مواد غذایی چرب

مصرف غذاهای سرخ شده یا چرب مثل همبرگر و سیب زمینی در زمان ابتلا به آنفولانزای معده، به دلیل بدتر کردن حالت تهوع و رفلاکس معده، سیستم گوارش شما را در زمان هضم غذا سنگین تر می کند.

غذاهای تند

مصرف غذاهای تند و فلفل در زمان آبریزش بینی حال شما نسبت به قبل بدتر می کند، برای بهبود شرایط جسمانی خود غذاهای آبکی مانند سوپ مرغ را جایگزین غذاهای دیگر کنید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=22559
  • 48 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.