تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

3

چیزهایی که به هیچ عنوان نباید در زمان سرماخوردگی مصرف کرد

  • کد خبر : 22559
  • 27 آبان 1398 - 11:02

در زمان سرماخوردگی، خوراکی‌هایی هم هستند که به دلیل احساس خفگی و بد کردن حالتان مصرف آنها توصیه نمی‌شود زیرا می‌توانند مثل قاتلی خاموش با جانتان بازی کنند. به گزارش سرویس سلامت افق تهران، بیشتر افراد در هنگام سرماخوردگی یا معده درد، به غذا خوردن فکر نمی‌کنند اما مصرف بسیاری از مواد غذایی برای بهبود […]

سرماخوردگی

در زمان سرماخوردگی، خوراکی‌هایی هم هستند که به دلیل احساس خفگی و بد کردن حالتان مصرف آنها توصیه نمی‌شود زیرا می‌توانند مثل قاتلی خاموش با جانتان بازی کنند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، بیشتر افراد در هنگام سرماخوردگی یا معده درد، به غذا خوردن فکر نمی‌کنند اما مصرف بسیاری از مواد غذایی برای بهبود سلامتی بدن موثر است، در این شرایط خوراکی‌هایی هم هستند که به دلیل احساس خفگی و بد کردن حالتان مصرف آنها توصیه نمی‌شود زیرا می‌توانند مثل قاتلی خاموش با جانتان بازی کنند.

 قهوه

کافئین موجود در قهوه موجب ادرار زیاد و کم شدن آب بدنتان می شود، از این رو مصرف آن در زمان بیماری‌هایی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی می‌تواند موجب بدتر کردن حالتان، اسهال و استفراغ شود.

ویتامین C

مصرف آب پرتقال در زمان سرماخوردگی به دلیل اسید بالای آن، سرفه و گلو درد شما را بیشتر می کند.

شیرینی

مصرف بیش از حد شیرینی‌ها در زمان بیماری‌های گوناگون مثل آنفولانزا و درد معده سلول‌های سفید بدن را نابود می کند و توانایی  بدن را در مبارزه با باکتری‌ها کاهش می دهد.

نوشابه

 نوشابه نیز مثل قهوه به علت کافئین و قند فراوان زیاد نقش موثری در سرکوب کردن گوارش بدن، اسهال، خفگی و نفخ معده در زمان سرماخوردگی دارد، در دوران بیماری سعی کنید به جای استفاده از نوشابه، نوشیدنی‌های ورزشی یا آب نارگیل مصرف کنید.

میان وعده های ترد

 میان وعده‌های ترد همانند چیبس، سیب زمینی سرخ کرده، پفک و نان‌های تست ترد در زمان سرماخوردگی، نقش مهمی در تحرک بدن شما برای کاهش دوران درمان بیماری ها دارد.

شیر

نوشیدن شیر و لبنیات  نیز در زمان سرماخوردگی، گرفتگی بینی و عضلات باعث اذیت و ضخیم‌تر شدن مخاط شما در زمان تنفس میشود، پس تا می‌توانید از مصرف لبنیات در زمان بیماری اجتناب کنید.

مواد غذایی چرب

مصرف غذاهای سرخ شده یا چرب مثل همبرگر و سیب زمینی در زمان ابتلا به آنفولانزای معده، به دلیل بدتر کردن حالت تهوع و رفلاکس معده، سیستم گوارش شما را در زمان هضم غذا سنگین تر می کند.

غذاهای تند

مصرف غذاهای تند و فلفل در زمان آبریزش بینی حال شما نسبت به قبل بدتر می کند، برای بهبود شرایط جسمانی خود غذاهای آبکی مانند سوپ مرغ را جایگزین غذاهای دیگر کنید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=22559
  • 58 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.