به گزارش سرویس امور بانکی افق تهران، امروزه بانکداری دیجیتال در ایران به شدت مورد توجه قرار گرفته است، بهترین تعریفی که میتوان از بانکداری باز یا دیجیتال ارائه کرد استفاده از فناوری برای اطمینان از یکپارچگی پردازش تراکنشها یا عملیات بانکی است.
عملیات بانکداری دیجیتال با درخواست مشتری آغاز شده وحداکثر بهینهسازی برای مشتری در آن لحاظ شده است، در دسترس بودن، سودمندی و صرفه را می توان از پیامد های مثبت بانکداری باز برای مشتری عنوان کرد که کاهش هزینههای عملیاتی عاری از خطا و خدمات بهبود یافته برای بانک را به ارمغان میآورد.
بانکداری باز، فرصت بزرگی برای بانک محسوب میشود تا دامنه وسیعی از محصولات و خدمات را چه از طریق خود و چه از طریق اشخاص ثالث به مشتری ارائه دهند به همین ترتیب بانکها در موقعیتی بهتر قرار خواهند گرفت تا به عنوان مشاوران مورد اعتماد عمل کنند و به مشتریان برای رسیدن به بهترین تصمیمات مالی و تجاری از جمله انتخاب خدمات مناسب کمک کنند.
بانک ایران زمین، تجربه ای نوین در بانکداری دیجیتال
بانک ایران زمین، با دارا بودن ۳۳۰ شعبه در کشور به لحاظ گستردگی شعب یکی از بانکهای بزرگ خصوصی کشور محسوب می شود، تفکر سهامداران بانک، حرکت به سمت بانکداری دیجیتال و تبدیل این بانک به اولین بانک دیجیتال در کشور است.
بانک ایران زمین، زیرساخت لازم برای طراحی و تولید محصولات و خدمات نوین و متنوع را در اختیار فین تکها، شرکت های دانش بنیان و شرکت های ارائه دهنده خدمات بانکی قرار داده تا این شرکت ها با تبدیل آنها به خدمات متنوع ضمن توسعه حوزههای کسب و کار تجربه مشتری را در تعاملات مالی و بانکی ارتقاء دهند.
اولین شعبه دیجتال بانک ایران زمین، بر مبنای مشتری محوری، تجربه مشتری و احساس رضایت از دریافت خدمات افتتاح شد که در طراحی این شعبه از هیچ نمونه داخلی و خارجی الگو برداری نشده و به صورت منحصر به فرد توسط بانک ایران زمین اجرا و ثبت شده است.
پیشتر عبدالمجید پورسعید، مدیر عامل بانک ایران زمین در خصوص تجربه بانکداری دیجیتال در این بانک بیان کرد: در بانکداری دیجیتال هریک از مشتریان، تجربه منحصر به فردی از دریافت خدمات خواهد داشت، در مقابل برای ارائه کنندگان خدمات نیز این امکان فراهم میشود که محدودیتها را بردارند و طیف وسیعی از مشتریان را بر مبنای استراتژیهای سازمانی خود مورد تحلیل قرار داده و به آنها خدمت ارائه کنند.
همچنین در بانکداری دیجیتال به سبک ایران زمین، براساس فعالیتهایی که مشتری از کانالهای مختلف با بانک انجام میدهد ضمن شخصی سازی خدمات، علایق و نیازهای اساسی مشتری پیش بینی و حدس زده میشود.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=20112