معاون فنی عمرانی شهرداری تهران، بیان کرد: این پروژه تاکنون ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم بر اساس برنامه تا پایان سال به بهره برداری برسد.
به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، صفا صبوری دیلمی، معاون فنی عمرانی شهرداری تهران، در خصوص پیشرفت پروژه زیر گذر استاد معین بیان کرد: زیر گذر استاد معین از پروژه های مهم شهرداری تهران است که در ابتدای سال اعلام کردیم که این پروژه تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران، افزود: امروز یکی از قسمت های دو طرف تونل از شمال به جنوب خیابان آزادی متصل می شود و منتظر هستیم که امروز این اتصال را برقرار کنیم، این پروژه از این جهت اهمیت فراوانی دارد که اتصال شمال به جنوب خیابان استاد معین را به محله طرشت برقرار می کند که مورد مطالبه مردم منطقه است که بتوانند این ارتباط را داشته باشند.
صبوری در خصوص پیشرفت فیزیکی این پروژه تصریح کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته این پروژه تاکنون ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که بر اساس برنامه جلو رفته و امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران، در خصوص مراحل خاکبرداری این پروژه اظهار داشت: در این پروژه ۶ مرحله خاکبرداری در زیر گذر خیابان آزادی داریم، موضوع فنی و پیچیده ای که وجود دارد این است که از بالا تردد را در خیابان آزادی و از پایین هم تونل مترو را داریم ، بنابراین بین دو مترو را خاک بردای می کنیم که به آن خاکبرداری به روش اتریشی می گوییم که از این ۶ مرحله ۱ مرحله آن امروز تکمیل می شود یک مرحله نیز امروز در حال تکمیل است و ۴ مرحله باقی می ماند که بر اساس برنامه حرکت می کنیم.
صبوری در خصوص نقش این طرح در کاهش مشکلاتی ترافیکی این محدوده بیانکرد: در خصوص این موضوع باید بعد از افتتاح پروژه می توان اظهار نظر کرد ولی مطالعات اولیه ضرورت اتصال این دو قسمت خیابان آزادی در این نقطه وجود داشت که ما این اتصال را برقرار کردیم، زیرا از زمانی که Brt وجود نداشت یک چراغ محل اتصال این دو نقطه بود که با ورود brt این چراغ حذف شد و اتصال دو طرف برداشته شد که ما از زیر گذر این اتصال را ایجاد کردیم.
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران، در پاسخ به این سئوال که آیا وجود معارض هایی باعث کندی پیشرفت پروژه شده است اظهار داشت: معارض های تاسیساتی خیلی جدی داشتیم که تقریبا تمام آن ها رفع شد و در حال حاضر تنها عملیات اجرایی دنبال می شود.
وی در پایان در خصوص خطر این طرح برای مترو تصریح کرد: مطالعات جزیی و دقیقی انجام شده و در تمام مسیرها سنسور هایی وجود دارد تا مانع از تحرک و حرکات اضافی نداشته باشیم و مشکلی از این نظر بابت وجود ندارد .
انتهای پیام/