تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

3

رکود بازار خودرو/ عرضه و تقاضا در بازار خودرو تاثیرگذار است

  • کد خبر : 99949
  • 07 شهریور 1401 - 12:57
رکود بازار خودرو/ عرضه و تقاضا در بازار خودرو تاثیرگذار است
کارشناس بازار خودرو با مهم قلمدادکردن عرضه و تقاضا در بازار خودرو، بیان کرد: هر چه عرضه افزایش یابد، قیمت نیز کاهش می‌آید و هرچه عرضه افزایش یابد، قیمت نیز افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، ابراهیم مددیان کارشناس بازار خودرو اظهار داشت: بازار منتظر نتیجه مذاکرات، ثبات قیمت دلار (ارز) و واردات خودرو است. در حال حاضر، بازار قفل شده، راکد است و خرید و فروش انجام نمی‌شود. قیمت‌ها نیز نوسان را تجربه می‌کنند که این موضوع به قیمت دلار وابسته است. به طور کلی در حال حاضر خریدار واقعی منتظر این است که از واردات خودرو چه خبر جدیدی منتشر می‌شود تا یک خودروی مناسب به بازار بیاید.

وی افزود: اخیرا چند خودرو در بورس کالا عرضه شده‌اند که بر روی قیمت‌ها تاثیر خود را گذاشته است که البته این موضوع به تازگی رخ داده و از جزییات آن باخبر نیستم. از عرضه هایما اطلاع دارم که ۹۸۰ میلیون تومان قیمت داشته و با قیمت ۸۴۰ میلیون تومان عرضه شد اما از نحوه فروش آن به طول دقیق باخبر نیستم. هدف از بورس کالا، کاهش فاصله قیسمت بازار و کارخانه است.

مددیان در ارتباط با کاهش قیمت‌ها در روزهای اخیر، اذعان کرد: نسبت به ماه های قبل مقداری کاهش قیمت را تجربه کردیم؛ به عنوان مثال دنا پلاس که ۵۳۵-۵۴۰ میلیون تومان قیمت داشت، تا ۵۱۰-۵۰۵ میلیون تومان افت کرد که البته تمام این کاهش قیمت‌ها بسته به قیمت دلار است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران تبریز در خصوص بیشترین میزان کاهش قیمت خودرو در هفته های اخیر، بیان کرد: کاهش قیمت زیادی در خودروهای چینی در حد ۴۰-۵۰ میلیون تومان مشاهده شد. از سوی دیگر از میان خودروهای داخلی، خودروی کوییک با قیمت آزاد و بدون قرعه کشی، حدود ۱۶۰ میلیون تومان است و در بازار پیش از ۲۲۰-۲۱۰ میلیون تومان قیمت داشت که حال با قیمتی میان ۲۰۰-۱۹۷ میلیون تومان عرضه می‌شود.

وی با مهم قلمداد کردن عرضه و تقاضا در بازار، اظهار داشت: هر چه عرضه افزایش یابد، قیمت نیز کاهش می‌آید و هرچه عرضه افزایش یابد، قیمت نیز افزایش پیدا می‌کند.موضوعات دیگری که باید به آن‌ها توجه داشت، واردات خودرو، بورس کالا و نتیجه مذاکرات است.

مددیان در ارتباط با پیش بینی بازار خودرو با به نتیجه رسیدن واردات، گفت: با اعداد و ارقام اعلام شده که سقف آن ۱ میلیارد یورو است و سقف ۱۰ و ۲۰ هزار یورویی بر هر دستگاه وجود دارد، تعداد خودروها به میزانی نخواهد بود که در بازار تاثیری بگذارد زیرا نیاز داخلی بسیار بیش از این رقم است اما مختصر امکان تاثیرگذاری وجود دارد که این موضوع باعث می‌شود خریدار به وسوسه بیفتد و منتظر خودروها شود. خودروهای داخلی مختصر افت قیمتی (۱۰-۲۰ درصد) در صورت واردات خودرو خواهند داشت و این کاهش قیمت پایین به کم بودن میزان خودروهای باکیفیت خارجی بازمی‌گردد.

وی در خصوص این که چه خودروهایی به کشور وارد می‌شوند، گفت: احتمال واردات خودروهای چینی بیشتر است و از ۱۰ برند اول نخواهند بود. چون خودروها از برندهایی نظیر تویوتا، کیا، هیوندای قیمت‌های جهانی فراتر از سقف گفته شده دارند و از سوی تا خودروها وارد نشوند، نمی‌توان در خصوص وضعیت بازار پیش بینی کرد. امکان این وجود دارد که خودروها از هند یا چین وارد شود و یا دستگاهی وارد کنند که خودروهای داخلی از آن بهتر باشند.

این کارشناس بازار خودرو در پایان در ارتباط با نامعین بودن شرایط واردات، گفت: میزان تعرفه و قیمت جای سوال است و خریدار مقایسه می‌کند که سراتو خریداری کنم یا دنا پلاس. عامل دخیل در این تصمیم گیری، قیمت است و شرط این موضوع، عرضه شدن خودروی موردنظر در بورس کالا است که البته به بورس کالا دسترسی همگانی وجود ندارد و این مسئله هم یک معضل است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=99949
  • 26 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.