تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی استقرار گروه‌های پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

2

تعیین‌ تکلیف سازه‌های بی‌هویت در دستور کار شهرداری تهران

  • کد خبر : 99654
  • 05 شهریور 1401 - 10:56
تعیین‌ تکلیف سازه‌های بی‌هویت در دستور کار شهرداری تهران
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران از ساماندهی سازه‌های تبلیغاتی و تعیین تکلیف سازه‌های بی‌هویت تهران خبر داد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران درباره افزایش غیر متعارف سازه‌های تبلیغاتی در تهران و ساماندهی آن‌ها، گفت: خیلی نمی خواهم مسائل را به دوران های مدیریتی ارتباط بدهم، اما اتفاقی که در سال‌های اخیر افتاده این بوده که برخی سازه‌های تبلیغاتی بدون درنظر گرفتن منظر شهری و ظرفیت بازار و همچنین نگاه فرهنگی که سازمان زیباسازی شهرداری تهران به بیلبوردهای تبلیغاتی داشته نصب شده است.

وی افزود: برای مثال یکی از مواردی که خیلی در دید است سازه های تبلیغاتی است که روی ایستگاه های اتوبوس می بینید که چندصد سازه تبلیغاتی به یکباره مجوز گرفتند، البته فرایندهای قانونی هم برای این سازه ها طی شده یعنی در قالب مزایده واگذاری و جایگذاری آنها انجام شده و فرایندهای قانونی را طی کرده اند اما این کار ابعاد فرهنگی، اقتصادی و شهری نیز دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

صیادی تاکید کرد: سازه های تبلیغاتی روی ایستگاه های اتوبوس و ابرسازه هایی که در چند بزرگراه شهری دیده می شوند در چند سال اخیر یعنی پایان دوره قبلی نصب شده اند اگرچه غیرقانونی نبوده ولی بدون طرح و نگاه جامع به شهر اضافه شده اند.

وی با بیان اینکه سازه های جدیدی که در تهران نصب می شود باید از سه منظر تحلیل شود، گفت: نخست اینکه این سازه با منظر شهری چه کار می کند؟ یعنی ممکن است تابلوی صنفی و یا حتی تابلو یک بوستان را تحت تاثیر قرار دهد و یا حتی خود این سازه تبلیغاتی تبدیل به یکی از زوائد شهری شود.

وی تاکید کرد: از بعد دیگر این تابلو ها روی سازه های دیگر تاثیر اقتصادی دارد، یعنی اگر در بین دو سازه تابلوی دیگری نصب شود قیمت هرسه تحت تاثیر قرار می گیرد و از بعد فرهنگی نیز باید نقش و تاثیرات فرهنگی بررسی شود .

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با تاکید بر لزوم در نظر گرفتن این شاخص ها برای نصب سازه جدیدی تبلیغاتی گفت: با درنظر گرفتن این شاخص ها می توان گفت سازه های بی هویت در تهران داریم و نیاز است چند کار را تا جایی که می توانیم این سازه ها را مدیریت کنیم؛ انجام دهیم.

وی افزود: قطعا این طور نیست که امروز اراده کنیم سازه ها را جمع کنیم و فردا این اتفاق بیافتد چرا که این سازه ها قراردادهای حقوقی جدی دارند و اعداد و ارقام بالایی برای واگذاری این تابلوها رد و بدل شده است.

وی ادامه داد: ساماندهی این سازه‌ها در دستورکار قرار دارد و طرح جامع زیباسازی شهر تهران به شورای شهر داده خواهد شد که با فوریت مصوب شود که سازمان بتواند زیباسازی را انجام دهد. طبق این طرح جامع ظرفیت سازه های تبلیغاتی در تهران دیده می شود و اعلام می کنیم تهران نیازمند چه تعداد سازه است و سرانه‌ای طبق معیارهایی که در دنیا هست در نظر می گیریم و پس از آن هر سازه تبلیغاتی که بخواهد در تهران اضافه شود، نسبت آن با این سند سنجیده و اضافه می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=99654
  • 67 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.