تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در ابتدای ۲۰۲۴ ضرورت جرکت به سوی توسعه انرژی پاک هیدروژن ضرورت اتصال دوربین‌های ادارات در لایحه حجاب و عفاف به فراجا تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران برنامه شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح پارک لاله در زمین‌های اطراف تهران اعلام زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات در شورای شهر اعلام نرخ شهریه مدارس غیردولتی تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه افزایش ابتلا به آسم در ایرانی‌ها جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ممنوعیت حضور بانوان در دیدار پرسپولیس رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت

4

کاهش خطر ابتلا به کرونا با ورزش کردن

  • کد خبر : 99491
  • 03 شهریور 1401 - 14:45
کاهش خطر ابتلا به کرونا با ورزش کردن
نتایج یک مطالعه نشان می‌دهند که ورزش منظم خطر ابتلا به کووید۱۹ را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، این مطالعه همچنین نشان داد که در صورت ابتلا به کووید، ورزش معمولی متوسط یا شدید به طور چشمگیری احتمال ابتلا به بیماری حاد، بستری شدن در بیمارستان و یا مرگ را کاهش می‌دهد.

«آنتونیو گارسیا-هرموزو»، نویسنده این مطالعه از دانشگاه ناوارا اسپانیا، گفت: «شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد فعالیت بدنی منظم ممکن است منجر به پاسخ ایمنی مؤثرتر شود، و ایمنی محافظتی تقویت‌شده ای در برابر عفونت‌ها ایجاد کند که می‌تواند رابطه بین سازگاری ورزش با عفونت کووید ۱۹ را توضیح دهد.»

ارتباط آشکار بین فعالیت منظم و کاهش خطر ابتلا به کووید به دنبال بررسی عمیق یافته‌های ۱۶ مطالعه انجام شده در سراسر جهان بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ بدست آمد. در مجموع، بیش از ۱.۸ میلیون مرد و زن با میانگین سنی ۵۳ سال که عمدتاً در بریتانیا، کانادا، کره جنوبی، ایران، اسپانیا، برزیل، فلسطین، آفریقای جنوبی و سوئد بودند، مورد مطالعه قرار گرفتند.

محققان مشاهده کردند شرکت‌کنندگانی که گزارش دادند به طور معمول فعال و پرتحرک هستند به طور متوسط ۱۱ درصد کمتر از شرکت‌کنندگان غیرفعال با احتمال ابتلا به کووید ۱۹ روبرو بودند.

و در میان افرادی که بیمار شدند، فعالیت بدنی منظم با کاهش ۳۶ درصدی ریسک بستری شدن در بیمارستان مرتبط بود. ورزش منظم همچنین با ۳۴ درصد کاهش خطر ابتلا به بیماری شدید و ۴۳ درصد کاهش خطر مرگ همراه بود.

در مورد اینکه چه میزان ورزش، بیشترین فایده را به همراه داشت، محققان دریافتند که تقریباً ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط در هفته یا ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه ورزش شدید، گسترده ترین محافظت را در برابر ویروس ارائه می دهد.

محققان خاطرنشان کردند که ورزش احتمالاً به دلایل مختلفی مفید است. آنها به تاثیر ورزش در کاهش التهاب و استرس و در عین حال تقویت سلامت قلب و ایمنی اشاره کردند. علاوه بر این، فعالیت های ورزشی منظم می تواند عوامل خطر شناخته شده ابتلا به کووید ۱۹، مانند چاقی یا فشار خون بالا را کاهش دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=99491
  • 25 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.