تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در ابتدای ۲۰۲۴ ضرورت جرکت به سوی توسعه انرژی پاک هیدروژن ضرورت اتصال دوربین‌های ادارات در لایحه حجاب و عفاف به فراجا تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران برنامه شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح پارک لاله در زمین‌های اطراف تهران اعلام زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات در شورای شهر اعلام نرخ شهریه مدارس غیردولتی تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه افزایش ابتلا به آسم در ایرانی‌ها جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ممنوعیت حضور بانوان در دیدار پرسپولیس رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت

0

آخرین وضعیت نوزادان رهاشده در پایتخت

  • کد خبر : 99307
  • 02 شهریور 1401 - 12:52
آخرین وضعیت نوزادان رهاشده در پایتخت
معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران بیان کرد: حال ۲ نوزاد رهاشده مساعد و یکی از نوزادان دارای معلولیت است.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، فاطمه ارزانیان معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران اظهار داشت: ۳۱ مردادماه خانم و آقای موتورسواری، نوزادی را کنار شیرخوارگاه آمنه رها کردند که روی کاغذ همراه نوزاد نوشته بود: “نام من ابوالفضل است و در تاریخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ به دنیا آمده‌ام و یک دست ندارم و یک دستم کوتاه است. ”

وی ادامه داد: این کودک از ناحیه ۲ پهلو جراحی داشت و جای ۲ سوراخ روی آن مشهود بود و مشخص بود که کودک در عمل دفع مشکل داشته است. به محض دیدن نگهبان شیرخوارگاه، سریع همکاران مددکاری و پزشک و پرستار را خبر می کند و معاینات اولیه انجام می‌شود و به دلیل احتمال اختلال بلع نوزاد، شیردادن کودک از سوی پرستار انجام می‌شود. حال عمومی کودک خوب بود و نیاز نبود به بیمارستان برود.

درصورت پیدا نشدن خانواده، نوزاد پیداشده به فرزندخواندگی سپرده می‌شود

معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: صورتجلسه از سوی کلانتری تظیم و به اورژانس اجتماعی اطلاع داده شد و پس از اخذ حکم قضایی در شیرخوارگاه رفیده که مخصوص نگهداری کودکان معلول است، پذیرش شد.

ارزانیان افزود: معمولا تلاش می کنیم خانواده، اقوام و نزدیکان کودکان بدسرپرست و بی سرپرست را متقاعد کنیم که پذیرای کودک باشند. در صورت لزوم شرایط سنجیده شود و خانواده را امدادبگیر می‌کنیم و خدمات می‌دهیم و در غیراینصورت نوزاد وارد سیکل فرزندخواندگی می شود. تمام تلاش ما برای شناسایی است اما اگر خانواده پیدا نشود، نوزاد به فرزند خواندگی سپرده می شود.

فرزندخواندگی کودکان معلول خارج از نوبت صورت می‌گیرد

معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: کودکان دارای پیگیری درمان یا معلول خارج از نوبت به فرزندخواندگی سپرده می شوند و مردم می توانند در صورت درخواست فرزندخواندگی این کودکان به سرشماره ۳۰۰۰۰۱۲۳۱۱، نام و نام خانوادگی و استان خود را پیامک کنند تا درخواست آنها خارج از نوبت رسیدگی شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه معمولا مواردی که کودک دارای معلولیت است یا بیماری مانند اچ. آی. وی دارد، خانواده‌اش دنبال او نمی آیند و ردی از خانواده پیدا نمی شود فرزندخواندگی آنها می تواند باری از دوش بهزیستی کم کند.

نوزاد رها شده در افسریه در بیمارستان است

معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: نوزاد یک روزه‌ای که ۳۱ مردادماه جاری در افسریه با بندناف در سطل زباله پیدا شد ابتدا با شماره ۱۱۵ اورژانس تماس گرفته بودند که آنها او را به بیمارستان فیروزآبادی شهرری منتقل کردند.

ارزانیان افزود: سپس با اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ تماس گرفته شد و اقدامات لازم برای اخذ حکم قضایی انجام شد. کودک را به مرکز طبی کودکان منتقل کردیم. البته حال عمومی نوزاد مساعد است اما برای پیشگیری از عفونت احتمالی به این بیمارستان منتقل شده و بعد از آن مرخص شده و در یکی از شیرخوارگاه ها پذیرش می شود.

وی خاطرنشان کرد: هر دو نوزاد رها شده در روزهای اخیر پسر هستند و حال عمومی آنها خوب است.

آمار نوزادان رها شده زیاد نشده است

معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: آمار کودکان رها شده زیاد نشده است بلکه سرعت انتشار در فضای مجازی به حدی زیاد شده است که این اخبار بیشتر به چشم می آیند.

ارزانیان با تاکید براینکه بازپیوند کودکان بی سرپرست و بدسرپرست با خانواده اولویت بهزیستی است، افزود: گاهی نیز کودک بدسرپرستی داریم که می دانیم خانواده او کیست اما به دلایلی مانند اعتیاد والدین نمی‌توانیم کودک را به خانواده بازگردانیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=99307
  • 25 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.