تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی استقرار گروه‌های پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

6

کشف روشی جدید برای درمان سرطان

  • کد خبر : 99292
  • 01 آبان 1401 - 11:29
کشف روشی جدید برای درمان سرطان
دانشمندان با بررسی مطالعات جدید کاشت دارو را برای حذف همیشگی سرطان پیشنهاد کردند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران؛ طبق تلاش محققان می‌توان دارو‌هایی را در کنار تومور‌ها کاشت کرد تا در کمتر از یک هفته آن‌ها را از بین ببرد.

با ترکیب این فناوری با سایر دارو‌های ایمونوتراپی، دانشمندان اکنون پتانسیل این روش را برای مقابله با نوع دیگری از سرطان بررسی کرده اند و به نتایج بسیار مشابهی دست یافته اند.

دارو‌ها که توسط تیم دانشگاه رایس توسعه داده شده است، تقریباً به اندازه یک سر سوزن هستند و با ده‌ها هزار سلول که برای تولید اینترلوکین ۲ (IL-۲) مهندسی ژنتیکی شده‌اند، بارگیری می‌شوند.

این سیتوکین به طور طبیعی گلبول‌های سفید خون را برای مبارزه با سرطان فعال می‌کند و توسط FDA _سازمان غذا و داروی آمریکا _به عنوان یک درمان ایمونوتراپی برای سرطان تایید شده است.

با کاشت مهره‌ها در کنار تومور‌ها در مدل‌های موش سرطان تخمدان و کولورکتال، کارخانه‌های داروسازی آنقدر در تولید مداوم IL-۲ موثر بودند که رشد تومور‌ها در کمتر از شش روز ریشه کن شد.

این نتایج هیجان انگیز نظر گروه دیگری از محققان را که روی درمان مزوتلیوما، نوعی سرطان که در پوشش بافت اطراف اندام‌های داخلی تشکیل می‌شود، جلب کرد.

حدود ۸۰ درصد موارد مزوتلیوما با قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آزبست مرتبط است.

دکتر برایان برت از کالج پزشکی بیلور گفت: “من از بیمارانی که مزوتلیومای بدخیم پلور دارند مراقبت می‌کنم. ” این یک بدخیمی بسیار تهاجمی در پوشش ریه است و درمان کامل آن با جراحی بسیار سخت است.

به عبارت دیگر، اغلب بیماری باقی مانده‌ای وجود دارد که پشت سر گذاشته می‌شود. درمان این بیماری باقیمانده با ایمونوتراپی موضعی – تحویل موضعی دوز‌های نسبتاً بالای ایمونوتراپی به فضای پلور – روشی بسیار جذاب برای درمان این بیماری است.

برت و همکارانش به دنبال ترکیب فناوری دارو با شکل دیگری از ایمونوتراپی بودند که در درمان مزوتلیوما نویدبخش بوده است، که در قالب دارو‌های بازدارنده ایست بازرسی که سیستم ایمنی را برای شناسایی و از بین بردن سلول‌های سرطانی آموزش می‌دهد، عمل می‌کند.

با استفاده از دارو‌ها بر روی مدل‌های موش مزوتلیوما، بیش از ۵۰ درصد تومور‌ها از بین رفتند. ترکیب آن‌ها با داروی بازدارنده ایست بازرسی تمام تومور‌های هفت موش تحت درمان را تنها در چند روز به طور کامل از بین برد.

برت می‌گوید: درمان تومور‌های مزوتلیوما در موش‌ها مانند انسان‌ها بسیار سخت است.

آنچه که داده‌های ما نشان می‌دهد این است که تحویل این ذرات ایمونوتراپی، به صورت منطقه‌ای، به این موش‌هایی که مزوتلیوما دارند، پاسخ‌های درمانی بسیار تحریک‌کننده و بسیار مؤثری دارد.

در واقع، من ندیده‌ام که این تومور‌های مزوتلیوما در موش‌ها با چنین اثربخشی ریشه‌کن شوند، مگر در این مدل درمانی، که بسیار اثربخشی داشت.

بر اساس نتایج قبلی، این تیم تاییدیه برای آزمایش‌های بالینی در بیماران سرطان تخمدان دریافت کرده‌اند.

نتایج این دور جدید آزمایش‌ها به این معنی است که کارآزمایی بالینی دیگری با تمرکز بر بیماران مزوتلیوما ممکن است خیلی عقب نباشد.

امید ویسه، نویسنده این مطالعه گفت: «داده‌های بالینی گزارش‌شده در آخرین دست‌نوشته ما به توجیه آغاز دومین کارآزمایی بالینی برای بیماران مبتلا به مزوتلیوما و سایر سرطان‌های ریه مبتلا به متاستاز پلور کمک کرد.

ما جلساتی را با FDA برگزار کرده‌ایم و انتظار داریم در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ دومین آزمایش را برای این جمعیت بیمار آغاز کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=99292
  • 59 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.