تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی استقرار گروه‌های پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

2

رضایت مردم از نظام در گرو عملکرد شهرداری‌ها

  • کد خبر : 99084
  • 31 مرداد 1401 - 19:07
رضایت مردم از نظام در گرو عملکرد شهرداری‌ها
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم‌ بیان کرد: عملکرد مثبت شهرداری‌ها باعث رضایت مردم از نظام خواهد شد.

مجید متین‌فر معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم در حاشیه مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور به خبرنگار سرویس مدیریت شهری افق تهران گفت: شهرداری‌ها تنها نهادی هستند که اسم مردمی بودن را یدک می‌کشند چون سازمان‌هایی غیردولتی تلقی می‌شوند که استقلال مالی دارند. شهرداری‌ها از اعتبارات دولتی بهره‌مند نیستند و درآمدشان از طریق عوارضی تامین می‌شود که سازمان‌های ذی‌ربط از جمله شورای شهر وضع می‌کنند و شهرداری‌ها مکلف به وصول آن هستند.

متین‌فر اظهار داشت: شهرداری‌ها دارای هزینه‌های جانبی و عمرانی هستند. پروژه‌های عمرانی شهرداری ، پروژه‌هایی هستند که در حال افتتاحند و در وضعیت کنونی شاهد آن هستیم. این افتتاح‌ها از پروژه‌های عمرانی شهرداری ناشی می‌شوند و به نظر من این فرصتی است که دولت باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد. حفظ نظام، مقبولیت نظام بین مردم و اعتماد مردم به نظام از قبل فعالیت‌های شهرداری اتفاق می‌افتد.

این مقام مسئول افزود: اگر شهرداری‌ها خوب ارائه خدمت کنند طبیعتا میزان رضایتمندی در مردم بالا خواهد رفت. اگر هم خللی در انجام وظایفشان باشد نارضایتی ایجاد خواهد شد. همه این موارد به نظام ربط پیدا می‌کند. به نظر می‌رسد دولت باید توجه بیشتری داشته باشد. طبیعتا هر سال در قانون بودجه کشوری حق و حقوق شهرداری به دلایل مختلف دستخوش تغییر یا تصرف می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم بیان کرد: یکی از مباحث مربوط به بودجه بحث عوارض ارزش افزوده است که صحبت از چهار درصد بود. یک نگرانی که وجود دارد این است که دولت به واسطه هزینه‌های بسیار زیادی که دارد، دست‌درازی‌هایی به حقوق شهرداری‌ها بکند که شهرداران این نگرانی را در مجمع کلانشهرها مطرح کردند. مجمع کلانشهرها می‌تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.

وی ادامه داد: نکته بعدی این است که متاسفانه علی‌رغم این که متولی اصلی شهرداری‌ها وزارت کشور است، به دلیل فعالیت گسترده این وزارت شهرداری‌ها از اولویت برخوردار نیستند. طبیعتا جنبه‌های سیاسی و امنیتی فعالیت‌های وزارت کشور بر سایر جنبه‌ها غلبه دارد. هر چند سازمان شهرداری‌ها را داریم ولی در چند سال اخیر حقوق شهرداری‌ها تامین نشده است.

نماینده شهردار قم در مجمع شهرداران کلانشهرها اضافه کرد: در قوانین مختلف از جمله بحث درآمدهای پایدار شهرداری‌ها که اخیرا مطرح بود، بخشی به نفع شهرداری هاست اما اختیار وضع عوارض از شورای شهر گرفته شد و نگرانی هم‌چنان برای شهرداری‌ها وجود دارد. بحث دیگر اصلاحیه‌های مواد قانونی شهرداری است. در حال حاضر بحث اصلاحیه ماده ۱۰۰شهرداری را داریم که این نگرانی وجود دارد که هرج و مرج و بلاتکلیفی ایجاد شود. به نظر می‌رسد باید تدبیر ویژه‌ای اتخاذ شود که مردم آسیب نبینند.

متین‌فر در پایان رابطه دولت با شهرداری‌ها را این‌گونه تشریح کرد: تجربه نشان داده است که دولت راه خود را می‌رود و لازم است مجمع پیگیری‌های بیشتری داشته باشد و این پیگیری‌ها باعث شود دولت به وظایف قانونی خود بهتر عمل کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=99084
  • 57 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.