تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور

1

افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس

  • کد خبر : 98783
  • 29 مرداد 1401 - 14:35
افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
شاخص کل بازار بورس تهران پس از پایان معاملات امروز ۱۲ هزار و ۵۹۲ واحد افت کرد و به عدد یک میلیون ۴۳۸ هزار واحد رسید.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، روند معاملات امروز در بورس تحت تاثیر ابهامات برجامی و همچنین انتشار اخبار پیرامون فساد در فولاد مبارکه بود.

شاخص کل بورس امروز با افتی نسبتا زیاد مواجه شد و هفته را با قرار گرفتن در مسیر نزولی آغاز کرد. کاهش ۱۲ هزار و ۵۹۲ واحدی شاخص کل باعث شد تا رقم یک میلیون و ۴۳۸ هزار واحدی روی تابلوهای بورس ثبت شود. شاخص هم‌وزن نیز با افتی بیش از یک هزار و ۶۰۰ واحدی بار دیگر به محدوده ۳۹۷ هزار واحدی سقوط کرد و نتوانست کانال ۴۰۰ هزار واحدی را پس بگیرد.

بورس تحت تاثیر ابهامات برجامی، معاملات را به پایان رساند. البته این موضوع با قید روشن نشدن نتیجه مذاکرات و پاسخ ایالات متحده به پیشنهادات ایران پیش بینی شده بود. با توجه به تداوم ابهامات موجود در پرونده هسته‌ای ایران بازار سرمایه نیز فعلا در کما به سر می‌برد. روند معاملات امروز نیز نشانه‌ای از تداوم فضای مه‌آلود برجام است که ادامه آن به ضرر بازار تمام خواهد شد.

البته نکته مثبت این اتفاق شناخت درست بازار نسبت به تحولات بازار در صورت احیای برجام است. این موضوع نشانگر به سنگ خوردن تیری است که برخی از سلبریتی‌های بورسی روانه قلب بازار کرده بودند. اما خوشبختانه به نظر می‌رسد بازار از هرگونه توافق و گشایشی در زمینه پرونده هسته‌ای ایران استقبال خواهد کرد. اغلب کارشناسان این موضوع را به فال نیک گرفته و آینده به مراتب بهتری برای بورس در صورت احیای برجام در مقایسه با بازارهای موازی پیش‌بینی می‌کنند.

انتشار گزارش تحقیق و تفحص مجلس از وضعیت شرکت فولاد مبارکه اصفهان زلزله‌ای را بین سهامداران بورسی به راه انداخت. هرچند امروز سهم فولاد بسته بود و معاملات آن متوقف شده است. اما به طور کلی این خبر باعث به راه افتادن جوی منفی در بازار شد که روی کلیت بازار تاثیرگذار بود. کارشناسان معتقدند انتشار هرگونه خبری پیرامون وجود فساد در شرکت‌های مختلف حاضر در بورس می‌تواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

اما روی هم رفته تحلیلگران بر این باورند که بیش از هر فاکتور دیگری، بورس تحت تاثیر ابهامات برجامی است. از همین رو گفته می‌شود تا زمانی که این ابهامات برطرف نشود احتمالا وضعیت فعلی در بورس تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=98783
  • 25 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.