تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی

2

ارتباط داروی ضدآلرژی با کاهش مرگ‌های کرونایی

  • کد خبر : 98762
  • 29 مرداد 1401 - 12:56
ارتباط داروی ضدآلرژی با کاهش مرگ‌های کرونایی
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که داروی ضدآلرژی در کاهش خطر مرگ‌های کرونایی موثر است.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، آنچه در حال حاضر همه در جهان می‌خواهند، پایان پاندمی کووید ۱۹ است. اما با توجه به افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میر‌های جدید مرتبط با این بیماری در بسیاری از کشورها، بعید است به این زودی اتفاق بیفتد. شواهد موجود نشان می‌دهد که واکسیناسیون علیه این بیماری بهترین راه برای جلوگیری از بیماری شدید و بستری شدن در بیمارستان است.

در همین حال، محققان همچنین در حال ارائه راهبرد‌های درمانی جدید برای بهبود بقای بیماران کووید ۱۹ هستند. به عنوان مثال، یک کارآزمایی بالینی انجام شده در سیستم بهداشتی دانشگاه ویرجینیا نشان داده است که داروی ضد آلرژی dupilumab که برای درمان آسم، اگزما و التهاب مزمن سینوس استفاده می‌شود، می‌تواند خطر مرگ ناشی از کووید ۱۹ را کاهش دهد. این دارو به طور گسترده با نام تجاری Dupixent در دسترس است.

در این کارآزمایی تصادفی، ۹۰ درصد از بیمارانی که آنتی بادی مونوکلونال (dupilumab) دریافت کردند در مقایسه با ۷۶.۲ درصد از بیمارانی که دارونما دریافت کردند، در طول ۶۰ روز زنده بودند. همچنین تعداد کمتری از بیماران دریافت کننده دوپیلوماب در مقایسه با گروه دارونما به مراقبت‌های ویژه نیاز داشتند.

محققان امیدوارند که این داروی ضد آلرژی بتواند درمانی امیدوارکننده برای کووید ۱۹ باشد و به کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری کمک کند.

به گفته محققان، خطر نیاز به دستگاه تنفس مصنوعی در بیماران کرونایی که میزان بالای اینترلوکین -۱۳ در خون خود دارند، به طور قابل توجهی بیشتر است. اینترلوکین ۱۳ پروتئینی است که به عنوان محرک التهاب در بدن شناخته شده است. آن‌ها دریافتند که دوپیلوماب می‌تواند پاسخ ایمنی بدن به کووید ۱۹ را با مسدود کردن اثرات IL-۱۳ بهبود بخشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=98762
  • 48 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.