تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس هزاران میلیارد تومان از اموال تهران درحال از بین رفتن مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو ضرورت رسیدگی شهرداری تهران به وضعیت کارگرانش باشگاه پرسپولیس منتظر تایید سرمربی برزیلی مسجد جامع ارومیه واجد شرایط ثبت در میراث جهانی زمان برگزاری مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس افق تمدنی ایران برای خودکفایی در تولید و صادرات برق موج افزایشقیمت‌ها در محصولات پتروشیمی ضرورت مشارکت مجتمع‌های پتروشیمی در جایزه تعالی صنعت پتروشیمی اشتغالزایی برای معتادان متجاهر بهبودیافته پله نوردی باعث افزایش طول عمر حمل و نقل عمومی از موضوعات مهم این دوره شورای شهر تهران جزئیات افزایش مستمری بازنشستگان رشد ۲۱ درصدی صنعت گردشگری ایران پیش‌بینی صادرات ۱۰ میلیارد دلاری فولاد در سال ۱۴۰۳ ارتباط مصرف غذاهای ناسالم با اختلالات حافظه وزش باد شدید و رگبار باران در تهران جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران اعلام جزییات پیشنهاد دولت برای تغییر حقوق کارگران اصلاح طرح شفافیت قوای سه‌گانه ضرورت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین

3

بورس در هفته‌ای که گذشت

  • کد خبر : 98588
  • 27 مرداد 1401 - 14:07
بورس در هفته‌ای که گذشت
شاخص کل بورس در معاملات آخرین هفته مردادماه توانست رشد ناچیزی را ثبت کند و کمی از روند رکودی خارج شود.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، شاخص کل بورس چهارشنبه هفته اخیر روی عدد یک میلیون و ۴۴۸ هزار واحدی بود و این هفته به یک میلیون و ۴۵۱ هزار واحدی رسید و رشد کمتر ۰٫۲۱ درصدی را ثبت کرد. از سوی دیگر شاخص هم‌وزن نیز رشد ۲٫۴۳ را ثبت کرد و شاخص کل فرابورس افت ۰٫۵۵ درصدی را تجربه کرد.

این هفته ورود پول حقیقی به بازار سرمایه نسبت به هفته‌های گذشته افزایش یافت و در مجموع به ۴۲۰ میلیارد تومان رسید. اولین روز هفته به واسطه برجام ورود ۱۷۳ میلیارد تومان پول حقیقی ثبت شد. اما پس از خروج نقدینگی از بورس قوت گرفت و به همین ترتیب روز یکشبنه ۲۱۸ میلیارد تومان، دوشنبه ۳۹ میلیارد تومان، سه‌شنبه ۱۶۱ میلیارد تومان و چهارشنبه ۱۷۵ میلیارد خروج نقدینگی رخ داد.

همچنین ارزش معاملات بورس نیز نسبت به هفته اخیر تکان خورد. در اولین روز کاری هفته ۲ هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان، یکشنبه ۳ هزار و ۱۱۱ میلیارد تومان، دوشنبه ۳ هزار و ۳۶۹ میلیارد تومان، سه‌شنبه ۳ هزار ۴۸۹ میلیارد تومان و چهارشنبه ۳ هزار و ۵۱۳ میلیارد تومان بود. در نهایت ارزش معاملات خرد و حق تقدم‌ها ۱۶ هزار و ۳۷۲ میلیارد تومان ثبت شد.

جمهوری اسلامی ایران در دقایق پایانی روز ۲۴ مرداد ماه پاسخ خود به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا را ارسال کرد. این پاسخ در شرایطی داده شد که کماکان اطلاعات دقیق و موثقی از محتوای آن در اختیار رسانه‌های رسمی کشور قرار نگرفته است.

اخبار اخیر حاکی از بالا رفتن شانس احیای برجام است. توافقی که می تواند تا حد بسیار زیادی هزینه های تولید را کاهش دهد و طبیعتا بازار سهام نیز از این اتفاق منتفع خواهد شد. علاوه بر این موضوع، بحث جذب سرمایه خارجی در صورت احیای برجام مطرح است که می‌تواند به معنای افزایش ارزش سهام شرکت‌های حاضر در بورس باشد. از طرفی هزینه‌های خرید مواد اولیه نیز به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد و مراودات بانکی شرکت‌ها نیز تسهیل خواهد شد.

از سوی دیگر این در هفته عرضه خودرو در بورس کالا آغاز شد و وزیر اقتصاد در بورس کالا گفت که تالار املاک و مستغلات در ماه‌های آین

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=98588
  • 24 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.