تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور» جزئیات زمان بازگشت گل‌محمدی به فوتبال بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو اعلام فروش سهام رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ضرورت حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس

3

پیشگیری از دیابت نوع ۲ با طب سوزنی

  • کد خبر : 97822
  • 20 مرداد 1401 - 15:14
پیشگیری از دیابت نوع ۲ با طب سوزنی
محققان استرالیایی بر این باور هستند که طب سوزنی به پیشگیری از دیابت نوع ۲ کمک می‌کند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، شواهد زیادی نشان می‌دهد که طب سوزنی فواید بسیاری برای سلامتی دارد و تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ممکن است برای مدیریت پیش دیابت نیز مؤثر باشد.

افراد مبتلا به پیش دیابت که شرایط خود را مدیریت می‌کنند ممکن است بتوانند از ابتلاء به دیابت نوع ۲ جلوگیری کنند.

در حالی که طب سوزنی می‌تواند جایگزین ارزشمندی باشد، اما هنوز تحقیقات دقیق‌تری مورد نیاز است.

در حال حاضر، متخصصان رژیم غذایی سالم، متعادل، ورزش منظم و حفظ وزن را برای کمک به مدیریت سطح قند خون و جلوگیری از ابتلاء به دیابت نوع ۲ توصیه می‌کنند.

طب سوزنی هزاران سال است که برای درمان تعدادی از بیماری‌ها استفاده می‌شود.

مؤسسه ملی بهداشت، طب سوزنی را به عنوان یک روش طب سنتی چینی تعریف می‌کند که در آن پزشکان نقاط خاصی را در بدن، اغلب با وارد کردن سوزن‌های نازک از طریق پوست، تحریک می‌کنند.

مؤسسه ملی بهداشت خاطرنشان می‌کند که طب سوزنی به طور کلی زمانی ایمن تلقی می‌شود که توسط یک پزشک مجرب و آموزش دیده که از سوزن‌های استریل استفاده می‌کند، انجام شود. به همین دلیل، این مؤسسه هشدار می‌دهد که انجام نادرست طب سوزنی ممکن است عوارض جانبی جدی به همراه داشته باشد.

تحقیقات جدید دانشگاه ادیت کووان در استرالیا نشان می‌دهد که طب سوزنی ممکن است به کاهش خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ کمک کند. همچنین درمان طب سوزنی ممکن است به بهبود کنترل قند خون در افراد مبتلا به پیش دیابت کمک کند.

محققان بیش از دوازده مطالعه قبلی را که اثرات طب سوزنی را در بیش از ۳۰۰۰ فرد مبتلا به پیش دیابت پوشش می‌داد، تجزیه و تحلیل کردند.

یافته‌های آنها نشان می‌دهد که درمان با طب سوزنی ممکن است به طور قابل توجهی نشانگرهای کلیدی پیش دیابت را بهبود بخشد و بروز این وضعیت را کاهش دهد.

علاوه بر این، آنها هیچ گزارشی از واکنش‌های نامطلوب به طب سوزنی در میان افراد مورد مطالعه نیافتند.

بیماری پیش دیابت یا اختلال در تحمل گلوکز، وضعیتی است که در آن قند خون بالا می‌رود، اما به اندازه‌ای بالا نیست که بتوان آن را دیابت تلقی کرد.

این یک علامت هشدار دهنده است که بدن در حال شروع به مقاوم شدن در برابر انسولین است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=97822
  • 51 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.