تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

2

شرایط دریافت وام مسکن فرزندآوری

  • کد خبر : 97683
  • 19 مرداد 1401 - 11:09
شرایط دریافت وام مسکن فرزندآوری
وام فرزندآوری توسط شش بانک مسکن، کشاورزی، صادرات، تجارت، توسعه تعاون و شرکت دولتی پست بانک پرداخت می‌شود. مدت بازپرداخت این وام حداکثر ۱۰ ساله است.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، روز گذشته بانک مرکزی بخشنامه پرداخت وام مسکن قانون جوانی جمعیت را ابلاغ کرد. بر اساس این بخشنامه:

الف) خانوارهایی که بعد از سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب دو فرزند شده یا می‌شوند، ۱۳۰ میلیون تومان

ب) خانوارهایی که بعد از سال ۱۳۹۹ به صاحب یک فرزند شده یا می‌شود، ۱۱۰ میلیون تومان

ج) خانوارهای دونفره ( زوج و زوجه) مبلغ ۷۰ میلیون تومان وام مسکن دریافت می‌کنند.

این وام در قالب قانون جوانی جمعیت پرداخت می‌شود و جدای از وام مسکنی است که هر فرد می‌تواند دریافت کند.

وام فرزندآوری توسط شش بانک مسکن، کشاورزی، صادرات، تجارت، توسعه تعاون و شرکت دولتی پست بانک پرداخت می‌شود. مدت بازپرداخت این وام حداکثر ۱۰ ساله است. در شرایط پرداخت وام، کارمزد و سود سالانه وام ذکر نشده است اما وام‌های دیگری که قرار است در قالب قانون جوانی جمعیت پرداخت شود، در قالب وام قرض‌الحسنه است، انتظار می‌رود این وام هم قرض‌الحسنه باشد.

اما شرایط دریافت وام چگونه است؟ دریافت این وام مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان است و اگر اعتبار فرد تایید شود، برای ضمانت وام به سفته و یک ضامن معتبر نیاز است.

همچنین یکی از شرایط مهم پرداخت این وام این است که متقاضی فاقد مسکن باشد و از هیچ‌کدام از تسهیلات بانک مسکن استفاده نکرده باشد.

اما آیا این وام تنها برای خرید مسکن است و یا ودیعه؟ آنگونه که ایسنا اعلام کرده است وام فرزندآوری می‌تواند صرف خرید، ساخت مسکن و یا ودیعه شود و این مساله بسته به تقاضای خانوار دارد.

اما نکته قابل توجه این است که اگرچه از سال گذشته ماجرای پرداخت وام فرزندآوری در قالب‌ها و با عناوین مختلف مطرح شده، اما بسیاری از متقاضیان می‌گویند هنوز موفق به دریافت هیچ کدام از انواع این وام‌ها نشده‌اند.

از طرف دیگر، همه خانوارهای دارای فرزند مشمول انواع وام‌های جوانی جمعیت نمی‌شوند و این تسهیلات فقط در اختیار خانوارهایی قرار می‌گیرد که نرخ زاد و ولد شهر محل سکونت فرزند و پدر، کمتر از ۲٫۵ باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=97683
  • 37 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.