تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

1

کاهش وزن با مصرف ماست

  • کد خبر : 92693
  • 22 خرداد 1401 - 15:23
کاهش وزن با مصرف ماست
دانشمندان به خاصیت ماده‌ای در ماست پی بردند که می‌تواند وزن انسان را تا دو برابر کاهش دهد.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، نتایج مطالعات نشان می‌دهند تنها سه وعده مصرف ماست می‌تواند کاهش وزن را ۲ برابر کند.

کسانی که در این مطالعه هر روز ماست می‌خوردند، در مقایسه با گروه مقایسه‌ای که رژیم غذایی کم‌لبنیات داشتند، کاهش چربی بدن خود را ۲ برابر کردند.

کلسیم و ویتامین D موجود در ماست ممکن است مسئول کاهش وزن باشند. تصور می‌شود کلسیم به کاهش وزن کمک می‌کند و به بدن سیگنال می‌دهد که ذخیره چربی را متوقف و شروع به سوزاندن آن کند.

در مقابل کمبود کلسیم می‌تواند میل به غذا را در تلاش برای به دست آوردن بیشتر مواد معدنی ضروری افزایش دهد. ویتامین D ممکن است به کاهش وزن کمک کند تا حدی از طریق نقشی که در کمک به بدن در جذب کلسیم دارد.

این مطالعه شامل ۶۳ نفر بود که در ۲ مطالعه جداگانه ثبت نام کردند. در هر ۲ تحقیق افراد به مدت ۲۴ هفته در رژیم غذایی کم‌لبنیات و لبنیات زیاد قرار گرفتند.

برای رژیم غذایی پرلبنیات، افراد سه وعده لبنیات می‌خوردند که معادل ۱۲۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز به آن‌ها می‌داد. نتایج مطالعه نشان داد کسانی که رژیم غذایی پر لبنیات داشتند، چهار پوند وزن خود را از دست دادند.

پروفسور مایکل زمل، محقق ارشد این تحقیق گفت: زمانی که افراد را تحت رژیم‌هایی قرار می‌دهیم که شامل سه وعده ماست در روز است، در مقایسه با کسانی که رژیم غذایی کم‌لبنیات دارند، می‌توانیم میزان چربی از دست رفته را تقریبا ۲ برابر کنیم.

کسانی که رژیم غذایی کم‌لبنیات داشتند، چیزی از دست ندادند، اما نتایج مطالعه دوم نشان داد کاهش وزن ۲ برابری در گروه با لبنیات زیاد رخ داد.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهند سه وعده غذای لبنی در روز باعث کاهش قابل توجهی در کل و چاقی مرکزی در بزرگسالان چاق می‌شود؛ نتیجه‌ای که بدون کاهش وزن یا محدودیت کالری به دست می‌آید.

محققان اظهار کردند: ما دریافتیم غذا‌های لبنی کاهش وزن و توده بافت چربی مرکزی را به دلیل محدودیت انرژی تسریع می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=92693
  • 16 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.