تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

1

لزوم به روزرسانی مطالعات پشتیبان قبل از احداث بی‌آرتی همت

  • کد خبر : 92630
  • 22 خرداد 1401 - 9:14
لزوم به روزرسانی مطالعات پشتیبان قبل از احداث بی‌آرتی همت
نماینده شورای اسلامی شهر تهران به روزرسانی مطالعات پشتیبان قبل از احداث خط جدید بی‌آرتی را ضروری خواند و گفت قبل از اقدام برای ایجاد خط بی‌آرتی در بزرگراه همت باید روی این طرح مطالعه به روز و دقیق صورت گیرد.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، علی‌اصغر قائمی نماینده شورای اسلامی شهر تهران درباره خطوط بی‌آرتی پایتخت گفت: خطوط بی‌آرتی نهایتا ۱۰سال است که وارد خیابان‌های تهران شده‌اند. منطق پشت طرح یاد شده این است که مسیر حمل و نقل به همه تعلق دارد چه کسانی که از خودروی شخصی استفاده می‌کنند چه شهروندانی که ناوگان حمل‌ونقل عمومی را انتخاب می‌کنند. از آن‌جا که سیاست کلی اولویت دادن به حمل‌ونقل عمومی است، یک مسیر اختصاصی برای حمل‌ونقل عمومی ایجاد شد که با ترافیک کمتر موجب استقبال بیشتر از حمل‌ونقل عمومی شود.این طرح در دنیا هم تجربه شده و در بدوامر در تهران هم جواب داده است. بی‌آرتی در ابتدا مسیرها را به شدت کوتاه کرد و مورد استقبال مردم واقع شد.

قائمی درباره لطمه‌ای که طرح بی‌آرتی دیده است، اظهار کرد: کمبود شدید در ناوگان حمل‌وحمل و نقل عمومی به طرح بی‌آرتی لطمه زده است. مورد دیگری که این طرح را با مشکل مواجه کرده، به‌روز نبودن مطالعات پشتیبانی است. مطالعات فاز یک که در حدود۱۰سال پیش انجام شده است هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه تغییر مقتضیات شهر برای امروز کارآمد نیست.

وی در ادامه پیشنهاد خود برای حل مشکل بی‌آرتی را این‌گونه مطرح کرد: به دلیل قدیمی بودن مطالعات پشتیبانی نیاز به انجام مجدد مطالعات داریم. مقتضیات شهر عوض شده و مطالعات جدید باید انجام شود و برای هر مسیری جواب داد خط جدید احداث شود. تنها در صورت انجام مطالعات است که می‌توان در مورد تصمیمات احتمالی شهرداری در این خصوص، اظهارنظر کرد.

نماینده شورای اسلامی شهر در مورد طرح احداث خط بی‌آرتی در بزرگراه همت که این روزها مطرح شده است، بیان کرد: پاسخ هر سوالی درباره اجرا یا عدم اجرای این طرح باید پس از مطالعه مشخص شود. چیزی که مشخص است این است که این بزرگراه مسیر پرترددی شده است. این سنگینی ترافیک، هم صبح هم بعداز ظهر به چشم می‌خورد. دلیل این ترافیک سنگین تردد مردم از نقاط مسکونی غرب تهران به شرق و مرکز است. شاید مطالعات جدید به این نتیجه برسد که نیاز نیست در این قسمت خط جدید ایجاد شود.تاکید می‌کنم در مورد ایجاد خط بی‌آرتی در همت یا جاهای دیگر به مطالعات حرفه‌ای و تخصصی نیاز داریم.

قائمی در پایان لزوم به‌روزرسانی مطالعات پشتیبان را این‌گونه تشریح کرد: محور جنوب به شمال چمران را مثال می‌زنم. در این محور وقتی ترافیک شدید می‌شود، پلیس تصمیم می‌گیرد به خودروهای شخصی هم اجازه عبور از مسیر بی‌آرتی را بدهد. در مسیرهایی دیگری مثل بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه رسالت هم گاهی اوقات پلیس چنین اجازه‌ای را به شهروندان می‌دهد. با توجه به این موارد معتقدم شرایط حمل‌ونقل عمومی می‌طلبد که این مساله سالی یک بار مورد مطالعه و بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=92630
  • 42 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.