تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

2

با استفاده از لیزر سیگار را ترک کنید

  • کد خبر : 92243
  • 18 خرداد 1401 - 13:15
با استفاده از لیزر سیگار را ترک کنید
یک فناوری جدید در فرانسه معرفی شده است که می تواند به ترک سیگار در افراد سیگاری کمک کند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، در وب‌سایت‌های فرانسوی، تبلیغات جذابی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند در یک جلسه با استفاده از لیزر، با نرخ موفقیت ۸۵ درصد سیگار را ترک کنید. با این حال، به گفته پزشکان و مقامات، این روش از نظر علمی ثابت نشده است.

وب سایت مراکز کنترل سیگار لیزری در فرانسه اعلام کرده است که روش دنبال شده توسط آن، منجر به نتایج تضمین شده در طول یک سال شده و باعث افزایش وزن نمی‌شود.

توسعه دهندگان این فناوری تاکید کرده اند که “لیزر نور” مناطق خاصی را در گوش خارجی تحریک می‌کند که منجر به کاهش میل به نیکوتین در افراد سیگاری می‌شود. این تکنیک مبتنی بر “درمان گوش” برگرفته از تکنیک طب سوزنی است.

دانیل تومات، رئیس سابق بخش قلب و عروق در بیمارستان معروف پاریس به خبرگزاری فرانسه گفته است: سیگاری‌ها زمانی که چندین بار سعی می‌کنند سیگار را ترک کنند با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند، اما به راحتی به این عادت باز می‌گردند.

اگرچه هزینه این تکنیک به طور متوسط ​​بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ یورو (بین ۱۶۱ تا ۲۶۹) دلار در هر جلسه است، اما وعده‌های وسوسه انگیز ترک سیگار همراه با چندین اصطلاح پزشکی مانند “کلینیک”، “درمانگر” و “درمان” سیگاری‌ها را به خود جلب می‌کند.

حکیمه کونیه، مدیر یکی از این مراکز در پاریس به خبرگزاری فرانسه گفته است: وظیفه من رفع نیاز بدن به سیگار است. وی در عین حال با اشاره به این که هیچ تکنیک دیگری در این راه منجر به نتایج مثبت نمی‌شود، تاکید می‌کند که این روش از نظر علمی اثبات شده است.

یکی از دپارتمان‌های وزارت بهداشت فرانسه اعلام کرده است که «هیچ مطالعه یا داده علمی که اثربخشی این تکنیک را ثابت کند وجود ندارد».

وب سایت «تاپا اینفو سرویس» (بخش اطلاع رسانی در مورد سیگار) نیز تاکید کرده است که «لیزر یکی از روش‌های موثر تایید شده و اثبات شده برای ترک سیگار نیست».

توماس گفت در حالی که بیشتر سیگاری‌ها می‌توانند بدون کمک سیگار را ترک کنند، جایگزین‌های نیکوتین (مانند چسب‌ها، آدامس‌ها و غیره)، و همچنین برخی دارو‌ها و روان‌درمانی، «راه‌هایی اثبات‌شده» برای کسانی هستند که به کمک نیاز دارند.

این متخصص توضیح می‌دهد که فرد سیگاری ممکن است بعد از جلسه لیزر از تمایل خود به سیگار خلاص شود، دقیقاً به این دلیل که “داروی دارونما” تاثیر قابل توجهی بر روی فرد داشته است.

اگرچه سودمندی روش‌های مذکور ثابت نشده است، اما استفاده از آن‌ها به دلیل “اثر بالقوه پلاسبو” ناشی از آن‌ها متوقف نشده است.

در مورد ایده‌ای که متخصصان بر آن توافق دارند، این است که اراده فرد کلید اصلی راه حل باقی می‌ماند. نیکول ساواگون-پاپیون، متخصص بیهوشی بازنشسته که قبلا گوش درمانی را تمرین کرده است، به خبرگزاری فرانسه گفت: من جلساتی را برای بیمارانی برگزار کردم که انگیزه نداشتند که منجر به شکست در نتایج شد؛ زیرا به محض ترک جلسات، دوباره شروع به سیگار کشیدن کردند.

متغیر‌های دیگری که همراه با پذیرش فناوری لیزر هستند به موفقیت در ترک سیگار کمک می‌کنند؛ بنابراین هرکسی که بخواهد سیگار را ترک کند سبک زندگی بهتری (ورزش، اتخاذ یک رژیم غذایی مناسب…) را در پیش می‌گیرد که به فرد کمک می‌کند تا به هدف خود برسد. بنابراین، تعیین عامل یا عواملی که باعث ترک سیگار او می‌شود، مشکل است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=92243
  • 42 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.