تاریخ : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تعطیلی پایانه قدیم شرق تهران تا پایان پاییز ۱۴۰۳ حضور کم‌رنگ محصولات فولادی ایران در بازارهای جهانی آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه داوطلب رویکرد جدید ایران در توسعه میادین گازی صنایع و ماشین آلات معدنی مکلف به دریافت شناسه کالا جزئیات وام ودیعه مسکن به مدیران شهرداری رگبار باران و وزش باد شدید در تهران واگذاری خدمات پس از فروش اتوبوس‌های برقی به ۲ شرکت‌ داخلی افزایش حقوق بازنشستگان از ماه جاری افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم پیش‌بینی سه خط ویژه اتوبوس برای جابجایی بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب آغاز قطعی برق فولادسازان در تابستان تلاش‌های شبانه‌روزی دولت برای حل مشکلات مردم توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده به کشور حضور نهادهای فعال محلات در هیأت‌های امنا توقف ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر عوامل خطرِ «زوال عقلِ زودرس» ابلاغ بیمه هنرمندان صنایع‌دستی تاریخ دقیق صدور مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس اقدام مدیرعامل سابق استقلال علیه بازیکن جنجالی انتقاد از ناهماهنگی ساختار سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری با مأموریت‌های محوله جزییات تغییر حق مسکن کارگران احتمال واگذاری تعیین دستمزد به مجلس انگور میوهای مفید برای کاهش وزن انتقاد از انتصابات محفلی در شهرداری در شورای شهر تداوم بارش باران در تهران تا پنجشنبه ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی در کشور ضرورت تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید تصویب لایحه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین دستمزد راهنمایان گردشگری پتروشیمی‌ها به دنبال تامین خوراک از گاز فلر ضرورت مدیریت مصرف انرژی در صنایع فولادی و معدنی به وسیله هوش مصنوعی کاهش التهاب بازار مسکن با اجرای قانون ساماندهی اجاره‌بها تاثیر سبک زندگی سالم بر افزایش طول عمر امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی نصب سامانه لرزه‌نگار در عمق ۱۰۰ متری در بوستان نهج‌البلاغه

1

قرص‌ها و مکمل‌هایی که نباید همزمان خورده شوند

  • کد خبر : 91379
  • 11 خرداد 1401 - 10:54
قرص‌ها و مکمل‌هایی که نباید همزمان خورده شوند
هر یک از ویتامین‌ها برای تاثیر گذاری بهتر، باید در زمان خاصی مصرف شوند اما مصرف هم‌زمان برخی از آن‌ها میتواند باعث عوارض و اختلال دارویی شود.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، شما باید روزانه مقدار زیادی ویتامین مصرف کنید. شاید فکر کنید برای دریافت ویتامین و مواد معدنی غذا کافیست اما گاهی اوقات مکمل های ویتامین می توانند به ما در پر کردن کمبود های موجود در رژیم غذایی کمک کنند.

مصرف همزمان قرص

البته بسیاری از افراد هنگام استفاده از مکمل ها سردرگم می شوند و از طرفی هم سطح جذب بدن می ‌تواند به مکمل‌ هایی که با هم مصرف می‌ کنید، بستگی داشته باشد و علاوه بر این منجر به تداخلات نامطلوبی شود که می ‌تواند برای سلامتی مضر باشد.

بسیاری از افراد دوست دارند منیزیم را شب مصرف کنند، زیرا می تواند باعث آرامش و شل شدن عضلات شان شود؛ اما اگر منیزیم مصرف می کنید، نباید آن را همزمان با مولتی ویتامین تان مصرف کنید، زیرا ممکن است در جذب مواد معدنی جزئی موجود در مولتی ویتامین مثل آهن و روی اختلال ایجاد کند.

علاوه بر این، از مصرف همزمان کلسیم، منیزیم یا روی خودداری کنید، زیرا این ها برای جذب با هم رقابت می ‌کنند. البته مصرف کلسیم و منیزیم به جلوگیری از پوکی استخوان کمک می کند اما برای به حداکثر رساندن فواید، باید آن ها را با فاصله دو ساعت از هم مصرف کنید.

مکمل های ویتامین مطالعات نشان داده اند که جذب ویتامین K در یک فرد ممکن است با مصرف همزمان سایر ویتامین های محلول در چربی مثل ویتامین E و ویتامین D کاهش یابد. ساعت مصرف شان را از هم جدا کنید تا جذب به حداکثر برسد. خوشبختانه، هیچ عارضه جانبی مضری وجود ندارد، اما با این حال مصرف آن ها با هم آنطور که باید تاثیر ندارد؛ چرا که توانایی بدن برای جذب ویتامین ها در صورت مصرف همزمان کاهش می یابد.

با این که مکمل های روغن ماهی امگا ۳ برای سلامت قلب عالی هستند و جینکو بیلوبا می تواند برای کمک به اختلالات شناختی مفید باشد؛ اما هر دو پتانسیل رقیق کنندگی خون را دارند و مصرف هر دو با هم می تواند خطر خونریزی غیرقابل کنترل یا ناتوانی در لخته کردن را افزایش دهد.

با این که چای سبز یک مکمل نیست، اما یک نوشیدنی خوشمزه حاوی آنتی اکسیدان است که بسیاری از ما به دلیل مزایایی که برای سلامتی دارد از آن استفاده می کنیم. متأسفانه مصرف مکمل های آهن همراه با چای سبز ترکیب خوبی نیست. چای سبز در واقع اگر به مقدار زیاد و برای مدت طولانی مصرف شود، می تواند باعث کمبود آهن شود. از سوی دیگر، آهن می تواند اثربخشی چای سبز را هم کم کند.

راه حل این است در روز هایی که مکمل آهن تان را مصرف می کنید؛ چای سبز را حذف کنید و کلا هم مصرف هفتگی تان را کاهش دهید.

مصرف چای سبزاگر به دلیل کمبود مس از مکمل های آن استفاده می کنید، از مصرف همزمان روی خودداری کنید. روی می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند اما از طرفی هم در جذب مس توسط بدن تان اختلال ایجاد خواهد کرد. اگر باید هر دو را مصرف کنید، حداقل با فاصله دو ساعت از هم این کار را کنید.

علائمی که نشان می دهد هنوز با کمبود مس مواجه هستید عبارتند از:خستگی، ضعف، شکنندگی استخوان ها، حساسیت به سرما و کبودی راحت بدن.

برخی از مطالعات نشان داده اند که ویتامین C می تواند ویتامین B12 را در دستگاه گوارش تان تجزیه کند و جذب B12 تان را کاهش دهد و در نتیجه شما باید قبل از مصرف ویتامین C با ویتامین B12تان حداقل دو ساعت صبر کنید. ویتامین B12 نقش مهمی در تولید گلبول های قرمز خون و عملکرد صحیح سیستم عصبی شما ایفا می کند و کمبود B12 می تواند منجر به ضعیف شدن سلامت عصبی شود و بر رشد و عملکرد گلبول های قرمز تأثیر بگذارد.

رعایت ترتیب مصرف مکمل ‌ها در ابتدا می ‌تواند دشوار باشد؛ پس بهترین کار این است که خیلی سرتان را شلوغ نکنید و یک برنامه روتین داشته باشید. مثلا صبح ها مکمل های مولتی ویتامین و عصر ها منیزیم و پروبیوتیک مصرف کنید. بسته به فصل هم می توانید؛ روی و ویتامین D3 اضافی را هم با ناهار مصرف کنید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=91379
  • 69 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.