تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی استقرار گروه‌های پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

3

سانسور کتاب خاطرات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

  • کد خبر : 89186
  • 18 اردیبهشت 1401 - 21:09
سانسور کتاب خاطرات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی
محسن هاشمی بیان کرد: در مورد متن خاطرات مواردی مطرح شد که ما در مذاکره با وزارت ارشاد این موارد را کاهش دادیم و توانستیم مجوز اثر را دریافت کنیم.

به گزارش سرویس فرهنگی هنری افق تهران، محسن هاشمی هرگونه مصاحبه در خصوص ممیزی کتاب خاطرات را تکذیب کرد و در عین حال توضیحاتی را درباره اصل ماجرا و تعاملی که بین او و وزارت ارشاد برای انتشار کتاب وجود داشته است،‌ ارائه داد.

محسن هاشمی ‌رفسنجانی در این باره گفت: اولاً من در این مورد هیچ مصاحبه‌ای نکردم، بلکه صرفاً در جلسه‌ افطاری همراه با فعالان سیاسی که خدمت آقای رئیسی بودیم و هنوز مجوز چاپ خاطرات داده نشده بود، این موضوع را مطرح کردم.

وی ادامه داد:‌ من در آن جلسه خدمت آقای رئیسی گفتم که ما حدود ۲۲ سال است، خاطرات را منتشر می‌کنیم و از وزارت ارشاد هم مجوز می‌گیریم و پیش از این سابقه نداشته این اتفاق بیفتد. معمولاً اگر مواردی بود و کاری داشتند،‌ مکتوب نمی‌گفتند، تلفن می‌کردند و‌ در تعامل شفاهی موضوع حل می‌شد،. اما این‌بار ۲ تا ۳ ماه طول کشید. ما این خاطرات را اوایل بهمن به وزارت ارشاد برای صدور مجوز اراده دادیم و  می‌خواستیم آن را به نمایشگاه برسانیم؛ اما در اواخر فروردین ماه به ما گفتند کار ایراداتی دارد و نمی‌توانیم مجوز بدهیم.

هاشمی با بیان اینکه ما مذاکرات را از همان زمان با وزارت ارشاد شروع کرده بودیم، گفت: من این موضوعات را به آقای رئیسی گفتم و خواستم کمک کنند و در همین رابطه نامه‌ای نیز به آقای اسماعیلی داده شد؛ که نمی‌دانم به فوریت اطلاع دادند یا خیر؟

وی با بیان این مطلب که پس از آن تعامل خوبی با معاونت فرهنگی ایجاد شد،‌ گفت:‌ البته ما با آقای احمدوند هم تعامل خوبی داشتیم و  انصافاً شخص آقای احمدوند هم مشغول کمک کردن به ما بودند و با نیت کمک این موضوع را دنبال می‌کردند، به هر حال کتاب خاطرات آیت‌الله هاشمی وقتی آماده چاپ می‌شود،‌ افراد بسیاری درباره آن نظر می‌دهند،‌ می‌خوانند و نظر‌می‌دهند که چه مواردی مطرح باشد و چه مواردی مطرح نشود.‌ آقای احمدوند هم در تعامل با ما این کار را پیش می‌بردند، تا ۲۸ رمضان که من در دیدار با رئیس جمهور این موضوع را مطرح کردم و فردای آن روز یا پس‌فردا مجوز را صادر کردند.

هاشمی ادامه داد:‌ نکته‌ای که باید بگویم این است که نگرانی من از بابت تاخیر صدور مجوز بود،‌ نگران این بودم که کتاب به نمایشگاه نرسد،‌ به آقای رئیسی هم گفتم،‌ که ما در تعامل با وزارت ارشاد برای انتشار کارنامه و خاطرات آیت‌الله هاشمی رفسنجای سال ۱۳۷۸ ـ حضور یا انصراف» هستیم.

وی در پایان افزود: تعدادی از حذفیاتی که ارسال کردند،‌ مربوط به مقدمه و پاورقی است که بنده خودم آن ها را نوشته‌ام و در توضیح خاطرات است. هرچند به نظر من باقی بودن این موارد، ضربه‌ای به نظام وارد نمی‌کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=89186
  • 72 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.