تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

5

ابراز تمایل اوکراین برای مذاکره با روسیه

  • کد خبر : 88866
  • 09 اردیبهشت 1401 - 13:59
ابراز تمایل اوکراین برای مذاکره با روسیه
رئیس جمهوری اوکراین بیان کرد که کی‌یف آماده آغاز مذاکرات فوری با روسیه است.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، اسپوتنیک گزارش داد، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در کنفرانس خبری مشترکی با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت: اوکراین برای مذاکرات فوری درباره تخلیه غیرنظامیان از ماریوپل آماده است و انتظار کمک از سوی سازمان ملل را دارد.

وی افزود: ما شاهد هستیم که علی‌رغم اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره توقف ادعاشده درگیری‌ها و خصومت‌ها در ماریوپل، مجتمع متالورژی آزووستال تحت بمباران “وحشیانه” ارتش روسیه قرار دارد. این حملات حتی در دوران سفر گوترش به مسکو نیز ادامه داشتند.

زلنسکی تصریح کرد: من از گوترش می‌خواهم تا برای جلوگیری از انتقال شهروندان اوکراینی به روسیه تلاش کند.

گوترش نیز به نوبه خود گفت: ماریوپل بحرانی در دل یک بحران است. هزاران غیرنظامی نیاز به کمک‌های حیاتی دارند. بسیاری از آنها مسن هستند و به خدمات درمانی نیاز دارند یا از محدودیت تحرکی برخوردارند. آنها به یک راه فرار از این آخرالزمان نیاز دارند.

وی افزود: سازمان ملل هر کار بتواند برای کمک به تخلیه مجتمع متالورژی آزووستال انجام می‌دهد.

آنتونیو گوترش اوایل روز پنجشنبه به محض ورود به کی‌یف با زلنسکی دیدار و درباره اوضاع این کشور گفت و گو کردند.

به گفته دفتر گوترش آنها درباره برنامه سازمان ملل در مورد ماریوپل صحبت کردند.

در همین حال، آندری سیبیها، معاون رئیس دفتر زلنسکی گفت: گوترش و رئیس جمهور اوکراین درباره دورنماهای سازماندهی کریدورهای انسانی به ویژه از ماریوپل و همچنین تهدید امنیت غذایی جهانی گفتگو کردند.

وی افزود: ما گفتگوی جدی درباره احتمالات سازماندهی کریدورهای انسانی توسط سازمان ملل اول از همه از ماریوپل داشتیم. امیدواریم که به لطف مداخله شخصی گوترش همه چیز به خوبی انجام شود. امنیت غذایی نیز یکی دیگر از موضوعات کلیدی بود چرا که اگر تامین کالاهای ضروری از اوکراین قطع شود جهان با خطر گرسنگی و بی‌ثباتی سیاسی مواجه هست.

در همین حال روسیه عصر پنجشنبه همزمان با حضور دبیرکل سازمان ملل در شهر کی‌یف، به این شهر حمله موشکی کرد.

رئیس جمهوری اوکراین گفت که بمباران روسیه در کی‌یف همزمان با سفر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد با هدف «تحقیر سازمان ملل» بوده است.

زلنسکی در ویدئویی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، گفت: «این [حمله] چیزهای زیادی درباره نگرش واقعی روسیه نسبت به نهادهای بین‌المللی، درباره تلاش‌های رهبران روس برای تحقیر سازمان ملل و هر چیزی که این سازمان از آن دفاع می‌کند، می‌گوید.»

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=88866
  • 60 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.