تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

5

سریع ترین درمان دل درد با این دمنوش خوشمزه!

  • کد خبر : 88786
  • 08 اردیبهشت 1401 - 12:31
سریع ترین درمان دل درد با این دمنوش خوشمزه!
دل درد بیماری بدی است که اگر شما هم آن را تجربه کرده باشید به دنبال راهکاری برای درمان آن هستید که هر چه سریع ترین آن را درمان کنید.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، روز دل درد علل و عوامل مختلفی دارد با مصرف گیاهانی، چون رز ماری، نعناع و… می‌توانید دل درد و معده درد را تسکین دهید.

سالیانه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به بیماری‌های معده، نفخ و سوء هاضمه مبتلا می‌شوند. یبوست، عفونت، کیست تخمدان، بیماری‌های روده، بارداری و استرس از جمله عوامل موثر در ایجاد دل درد هستند که در این مطلب گیاهانی را معرفی می‌کنیم که تاثیر بسزایی در درمان دل درد دارند.

ریشه گیاه باباآدم

این گیاه با افزایش اسید معده و ترشحات روده، فرآیند هضم را بهبود می‌بخشد. مبتلایان به زخم معده باید دمنوش باباآدم را ۳۰ دقیقه قبل از هر وعده غذایی مصرف کنند.

نعناع فلفلی

نعناع فلفلی حاوی ترکیبی به نام منتول است. منتول خاصیت ضد اسپاسم دارد. استنشاق عطر نعناع فلفلی عضلات معده را آرام می‌کند. مصرف روغن نعناع فلفلی درد و نفخ معده را کاهش می‌دهد.

رازیانه

در بسیاری از کشور‌ها رازیانه معمولاً پس از مصرف وعده غذایی جهت بهبود فرآیند هضم استفاده می‌شود. پژوهشی در سال ۲۰۰۷ نشان می‌دهد که رازیانه به طرز چشمگیری ضایعات مخاطی معده و آسیب‌های ناشی از آن را کاهش می‌دهد.

آویشن

آویشن درد، ورم و نفخ معده را از بین می‌برد. این گیاه فرآیند هضم را نیز بهبود می‌بخشد. مصرف منظم آویشن در کاهش علائم سندروم روده تحریک پذیر موثر است.

رزماری

استفاده از رزماری درد معده را کاهش می‌دهد و به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. این گیاه با افزایش تولید صفرا سبب دفع سموم از کبد می‌شود. رزماری همچنین اشتها را نیز افزایش می‌دهد.

بابونه

بابونه آرام‌بخش، ضد التهاب و اسپاسم و در درمان مشکلات معده به ویژه ناراحتی‌های ناشی از اضطراب و عصبانیت، موثر است. استفاده از دمنوش بابونه خطر ابتلا به زخم معده را نیز کاهش می‌دهد.

هل

هل ضد درد و اسپاسم است و برای درمان بیماری‌های گوارشی مانند اسهال خونی، یبوست و سوء هاضمه مفید است.

زنجبیل

مصرف زنجبیل درد ناشی از نفخ روده و معده را کاهش می‌دهد. نوشیدن یک فنجان دمنوش زنجبیل قبل یا پس از غذا سبب بهبود فرآیند هضم می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=88786
  • 20 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.