تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

6

تصویب طرح نظامنامه مشارکت نخبگان در مدیریت شهری

  • کد خبر : 88159
  • 30 فروردین 1401 - 12:47
اعضای شورای شهر تهران طرح نظامنامه اندیشه ‌ورزی و مشارکت نخبگان در مدیریت شهری تصویب کردند.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، به یک فوریت طرح نظامنامه اندیشه ‌ورزی و مشارکت نخبگان در مدیریت شهری امروز در صحن شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت و اعضای شورای شهر نظراتشان را در این زمینه مطرح کردند و برخی اعضای شورای شهر هم پیشنهاداتی ارائه دادند که تصویب شد.

به طور مثال بر اساس پیشنهاد ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا مقرر شد که این طرح در مدت زمانی کوتاه با دیگر طرح های مشابه ادغام و نتیجه اعلام شود.

 مهدی اقراریان، عضو شورای شهر تهران نیز در ادامه با بیان اینکه علت یک فوریت این است که مشارکت نخبگان در مدیریت شهری از مسائلی است که دغدغه اقشار مختلف بوده و از شعارهای ما در انتخابات نیز بوده است، اظهار کرد: یکی از بزرگترین سرمایه های شهر تهران دانشگاه ها و نخبگان است که باید مورد استفاده قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه ما قول دادیم که این مشارکت را در اولویت قرار دهیم، خاطرنشان کرد: جمعی از نخبگان در بدنه شهرداری قرار دادند.

اقراریان با تأکید بر نظام نامه اندیشه ‌ورزی و مشارکت نخبگان در مدیریت شهری، یادآور شد: مرکز مطالعات در این زمینه با ما کمک کرد و سایر حوزه ها ذیل این طرح قابل پیاده سازی است و پس از ارجاع به تمام کمیسیون ها به مشارکت فعالی از سوی اعضا نیاز داریم.

وی ادامه داد: در شعارها مشارکت مورد توجه قرار گرفته اما یا به صورت سلیقه ای بوده و یا اینکه ساختار و فرآیند مشخصی برای آن وجود ندارد که از این بابت تصویب یک فوریت ضرورت دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه از ابتدای این دوره سه طرح و یک لایحه به شهر آمده است، گفت: طرح جمع سپاری و مشارکت شهروندی با دیگر طرح های ارائه شده هشت مورد مشابه دارد و در نهایت به دنبال راه اندازی یک سامانه هستند که جمع آوری نظرات نخبگان انجام شود.
ناصر امانی افزود: انتظار می رود که جمع بندی این طرح ها و لوایح صورت بگیرد و کارشناسی انجام شود تا در نهایت یک طرح داشته باشیم تا شهرداری در اجرای این طرح دچار سردرگمی نشود.

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: شبکه جمع سپاری در کمیسیون برنامه و بودجه مصوب شده و با ادغام با لایحه جمع سپاری مقررات شهرداری تهران یک اقدام جامع انجام خواهد شد.

مهدی اقراریان هم در ادامه با بیان اینکه باید یک کار کارشناسی صورت بگیرد و این اقدام جمعی باشد، اظهار کرد: امروز شورای اسلامی شهر تهران علیرغم اینکه مصوبه لازم را دارد فاقد مرکز پژوهش هاست و در نبود این مرکز، زحمت بر عهده مرکز مطالعات شهرداری تهران است که در دوره قبلی و حاضر تلاش هایی را انجام می دهند که در خصوص سیاست گذاری هاست.

وی افزود: هیات اندیشه ورز که در دو سطح عملیاتی و راهبردی پیش بینی شده می تواند خلاها را پر کند و بحث نظام مشارکت بحث مبنایی و پایه در این زمینه است که الگوها ذیل این نظام پیش بینی شده است.

اقراریان همچنین تصریح کرد: در یک کمیته مشترک با حضور اعضا، این طرح ها و لوایح با هم ادغام شود و مهم پیام شورا است که می خواهد به نظر نخبگان توجه کند و این توجه سلیقه ای نخواهد بود. از طریق آگهی و اطلاع رسانی عمومی از توان نخبگان استفاده خواهد شد.

وی افزود: باید مشارکت شهرداری تهران را نیز داشته باشیم و می دانیم که این موضوع از دغدغه های شهردار نیز بوده است. ما قول دادیم بستر مشارکت نخبگان را فراهم کنیم و نباید مدت زمان زیادی طول بکشد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: جذب مشارکت برای مدیریت شهر موضوع بسیار مهمی است و اصل موضوع نباید بر اساس تعارضات مخدوش شود.

پرویز سروی با بیان اینکه این طرح در کمیسیون نظارت و حقوقی بررسی شود، اظهار کرد: باید در این زمینه به جمع بندی نهایی برسیم و از شهرداری نیز کمک بگیریم.

سرانجام طرح نظامنامه اندیشه ‌ورزی و مشارکت نخبگان در مدیریت شهری در صحن شورای شهر تهران به تصویب رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=88159
  • 23 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.