تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

5

افزایش عوارض ساخت و ساز بی‌توجهی به مناطق جنوب شهر

  • کد خبر : 87171
  • 21 فروردین 1401 - 12:04
افزایش عوارض ساخت و ساز بی‌توجهی به مناطق جنوب شهر
عضو شورای شهر بیان کرد: ابلاغ دستور العمل افزایش 100 درصدی عوارض ساخت و ساز، شعار توجه به مناطق جنوب شهر را عملا نقض می‌کند.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، ناصر امانی عضو شورای شهر در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به اینکه وضعیت هولدینگ مترو از لحاظ تامین قطعات مورد نیاز وضعیت مناسبی نیست، اظهار داشت: ضرورت داشت که شهرداری تهران با در نظر گرفتن اولویت این شرکت را از این وضعیت عبور دهد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اعضای شورا و به ویژه کمیسیون حمل و نقل در شش ماه اخیر در تذکرات خود نسبت به این موضوع تاکید کردند، یادآور شد: معاون اقتصاد شهری شهرداری تهران در جلسات هم اندیشی صحن شورا از امضای قراردادی خبر دادند که بر اساس آن ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین قطعات و لوازم یدکی قطارهای مترو پیش بینی شده بود که تا دی ماه سال ۱۴۰۰ باید تامین می شد.

وی همچنین تصریح کرد: این قرارداد با طرفیت بانک شهر، شرکت مترو، معاون اقتصاد شهری شهرداری و شرکت شهر آتیه تنظیم شده بود و از این میزان قرار بود ۲۲۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات کرونا، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار غیرنقدی شهری و ۴۷۰ میلیارد تومان از محل تملک سرمایه ای و ۱۰ میلیارد تومان نیز نقدی به شرکت مترو پرداخت شود که متاسفانه تا امروز نهایی و امضا نشده است.

امانی خاطرنشان کرد: سوال من این است که کدام پروژه اولویت دار از حمل و نقل عمومی مهمتر است و در این زمینه کدام ناوگان به اندازه مترو مهم است؟ چرا باید بیش از سه ماه یک قرارداد در کش و قوس بروکراسی اداری باقی بماند آن هم در شورا و شهرداری که مدیریت انقلابی را به یدک می کشد. متاسفانه ما موفق نشده ایم که مترو تهران را از بحران به ارث رسیده از گذشته عبور بدهیم و انبارهای این شرکت همچنان خالی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: عوارض ساخت و ساز سال ۱۴۰۱ در شورا تصویب و در کمیته تلفیق فرمانداری بدون هیچ تغییری تایید شد. آن گونه که هنگام بررسی مطرح شد مناطق تهران به چند بخش تقسیم شدند و بنابر گفته معاون شهردار تهران، مناطق جنوبی نسبت به دیگر مناطق حداقل افزایش را نسبت به سال قبل داشتند اما علیرغم ابلاغ دستورالعمل شورا و اجرای آن به ویژه فرمول های پیچیده که در دستورالعمل قید شده، شاهد افزایش فوق العاده ای در صدور پروانه و نظارت فنی در مناطق جنوب شهر بودیم.

امانی ادامه داد: من دیروز در منطقه ۱۷ بودم و مردم فیش های صادر شده را در دست داشتند که بر اساس آن در صدور پروانه حداقل ۱۰ و حداکثر ۶۳.۵ درصد افزایش را شاهد بودیم و در نظارت فنی نیز حداقل ۶۰ و حداکثر ۱۶۰ درصد افزایش داشتند و وقتی علت را از شهردار منطقه جویا شدیم به فرمولی اشاره کردند که بر اساس آن اماکنی که چند متر اضافه بنا داشته باشند با ۶۰ درصد افزایش در صدور پروانه ساخت روبه رو خواهند شد.

وی در پایان با بیان اینکه با ابلاغ این دستور العمل، شعار توجه به مناطق جنوب شهر عملا نقض می شود، تصریح کرد: در قولی که در صحن شورا به مردم مبنی بر این دادیم که شاهد افزایش حداقلی نرخ عوارض ساخت و ساز خواهیم بود انجام نشد و شاهد افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی بودیم. تقاضا داریم که کمیسیون معماری و شهرسازی در اسرع وقت نسبت به پیگیری این موضوع اقدام کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=87171
  • 44 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.