تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

4

لزوم بازنگری در طرح‌های توسعه

  • کد خبر : 87169
  • 21 فروردین 1401 - 11:50
لزوم بازنگری در طرح‌های توسعه
عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در طرح‌های آبی و سدسازی غیراصولی باید بازنگری انجام شود.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، مهدی پیرهادی، عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره وضعیت آلودگی هوای پایتخت اظهارداشت: در شرایطی که با کاهش کرونا و تعطیلات عید، شرایطی فراهم شد که فضای شادی و نشاط به جامعه برگردد ناگهان با طوفان گرد و غبار مواجه شدیم.

وی افزود:  اکنون آلودگی هوای ناشی از گرد و غبار که به علت دست اندازی بشر به طبیعت و زیاده خواهی در استفاده از منابع طبیعی است، به تیتر اول رسانه های کشور تبدیل شد.

وی با بیان اینکه غباری از نگرانی و اضطراب در جامعه حاکم شد، خاطرنشان کرد: اگر زمانی اخبار گرد و غبار در خوزستان در رسانه ها قابل دیدن بود حالا از پشت پنجره هر ایرانی در دسترس است.

پیرهادی تصریح کرد: در شرایطی که بسیاری از کارشناسان، عوامل داخلی و خارجی را مسبب این طوفان گرد و غبار می‌دانند، ایده های علمی و غیرعلمی و راهکارهای عملی انباشته می شود و پس از گذار از این شرایط رنگ رخوت به خود می گیرد.

وی تأکید کرد: در راستای حفظ سلامت و جان شهروندان و حفظ محیط زیست شهر، به مدیران و مسئولان مربوطه در جهت انجام اقدامات جدی برای رفع این معضل تذکر جدی می دهم.

پیرهادی با بیان اینکه یکی از علل عمده گرد و غبار، گرمایش زمین و به دنبال آن خشکسالی، بیابان زایی و تغییر اقلیم است، خاطرنشان کرد: لزوم در نظرگیری برنامه جامع کشوری برای مقابله با اثرات تغییرات اقلیم بسیار ضروری است. در همین راستا با توجه به اینکه منشا اصلی آن خارج از ایران است و کشور ترکیه با اجرای طرح گاپ و راه اندازی ۲۲ سد و ۱۳ نیروگاه بر سرشاخه های دجله و فرات مسبب اصلی این پدیده شوم و خسارت وارد کردن به محیط زیست کشورهای همسایه شده است، نیاز است دستگاه دیپلماسی با قدرت از منافع ایران در مجامع بین المللی دفاع کند.

پیرهادی ادامه داد: نیاز است دستگاه دیپلماسی با ایجاد کارگروه های مشترک علمی میان کشورهای درگیر مساله برای رفع این مشکل تلاش کند؛ چراکه چالش موجود ناشی از عدم شناخت و ناآگاهی دولت از حقوق بین المللی و رعایت حق‌آبه در سنوات گذشته بوده است.

وی با تأکید بر توجه به منابع داخلی ریزگردها در استان های جنوبی، خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای ایجاد سدها در سال های گذشته بدون توجه به شرایط محیط زیستی و در نتیجه خشک شدن زمین های پایین دست در سطح وسیع و تغییر اقلیم این مناطق در سال های گذشته بوده است و همراه با عوامل خارجی، خشک شدن تالاب های هورالعظیم و شادگان منشا ریزگردها شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید علاوه بر اقدامات بین المللی بازنگری در طرح های توسعه ای در داخل کشور صورت بگیرد، یادآور شد: در طرح های آبی و سدسازی غیراصولی باید بازنگری انجام شود. من نسبت به اجرای طرح های اصولی در تثبیت شن و ماسه و ایجاد پوشش گیاهی به وزارت جهاد کشاورزی و نیرو تذکر می دهم.

وی در تذکر خود به سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به هماهنگی با سازمان های مذکور در داخل و خارج از کشور و انجام اقدامات محیط زیستی بر اساس طرح آمایش سرزمین، اظهار کرد: رفع معضل آلودگی هوا در کشور و به ویژه در کلانشهر تهران به عزم جدی و قدرت اجرایی مسئولان رده بالای کشور نیاز دارد و با وجود ضعف های قانونی و نظارت در اجرا توسط دستگاه های متولی تحقق آن امری دور از ذهن و بعید به نظر می رسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=87169
  • 60 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.