تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

5

علت بروز آلرژی در فصل بهار و راه های درمان

  • کد خبر : 86357
  • 18 اردیبهشت 1402 - 8:01
علت بروز آلرژی در فصل بهار و راه های درمان
مهم‌ترین دلیل ایجاد آلرژی، وجود گرده‌های گل و گرده‌های گیاهان است که وقتی از راه تنفس وارد بدن می‌شود به دلیل طبیعت گرمی که دارد تولید صفرا می‌کند و منجر به آلرژی گرم می‌شود.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران؛، فصل بهار برای خیلی‌ها با یک مشکل هرساله به نام آلرژی آغاز می‌شود. آلرژی بهاره که با سرفه، عطسه‌های پی‌درپی، آب‌ریزش بینی و خارش گلو و علائم دیگر خودش را نشان می‌دهد و در بعضی از افراد  آن‌قدر کلافه کننده می‌شود که فعالیت‌های روزمره‌شان را به چالش می‌کشد.

درمانگران طب سنتی معتقدند مهم‌ترین دلیل ایجاد آلرژی، وجود گرده‌های گل و گرده‌های گیاهان است که وقتی از راه تنفس وارد بدن می‌شود به دلیل طبیعت گرمی که دارد تولید صفرا می‌کند و منجر به آلرژی گرم می‌شود.

سیستم ایمنی بدن دست‌به‌کار می‌شود و برای مبارزه با این گرده‌ها واکنش نشان می‌دهد و با آب‌ریزش بینی، سوزش و قرمزی چشم، خارش گلو و عطسه‌های مکرر و سرفه خودش را نشان می‌دهد. در برخی از افراد این آلرژی با خارش‌های پوستی و در بعضی با تنگی نفس‌های مکرر همراه می‌شود.

طب سنتی برای درمان آلرژی بهاره چند راهکار ساده دارد. شما به‌جای خوردن داروهایی مثل آنتی‌هیستامین که خواب‌آور است و فعالیت‌های روزانه شما را با مشکل مواجه می‌کند می‌توانید از این راهکارها استفاده کنید.

متخصص طب سنتی در فصل بهار مصرف روزانه خاک شیر، نعنای تازه، کاهو، عرق کاسنی، آب‌لیموی تازه، و سکنجبین را توصیه می‌کند و می‌گوید: «سعی کنید در بهار آش آلو، آش زرشک و تمبر هندی، نان سبوس‌دار را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید و از مصرف سماق و رب انار در غذاهایتان غافل نشوید.»

در کنار این توصیه‌ها، طب سنتی برای مبتلایان به آلرژی بهاره پرهیز غذایی هم دارد. اگر آلرژی دارید، در این فصل از خوردن غذاهای تند و غلیظ و ادویه‌ها خودداری کنید. مصرف شکلات و قهوه و سرخ‌کردنی را هم فعلاً کنار بگذارید تا آلرژی دست از سرتان بردارد.

متخصص طب سنتی معتقد است با یک فرمول ساده می‌توانید روی آلرژی را کم کنید. صبح که از خواب بیدار می‌شود وقتی هنوز ناشتا هستید یک خیار بوته‌ای میل کنید. تأکید می‌شود که خیار، فقط بوته‌ای باشد.

عطسه‌های پی‌درپی و آب‌ریزش بینی در فصل بهار کلافه‌تان کرده است؟ دست به دامان قرص‌های ضد حساسیت می‌شوید اما افاقه نمی‌کند؟ متخصص طب سنتی می‌گوید: «روزی دو بار روغن گل بنفشه با پایه کنجد را در بینی‌تان بچکانید و بر این کار بر مداومت کنید تا از شر عطسه‌های کلافه کننده راحت شوید. علاوه بر این با استفاده از همین روغن، پیشانی خود را نیز ماساژ دهید.»

 اما اگر زور آلرژی به شما می‌چربد و به‌جز عطسه، سرفه هم سراغتان می‌آید و گاهی سرفه‌ها از حالت سرفه‌های گاه‌وبیگاه خارج‌شده و کلافه‌تان می‌کند، درمانگران طب سنتی یک نسخه به شما پیشنهاد می‌کنند. ۵ گرم گل بنفشه و ۵ گرم شکر تیغال را در دو لیوان آب ریخته و روی حرارت ملایم بجوشانید تا یک لیوان آن باقی بماند. دم‌نوش باقی‌مانده را صاف‌کرده و شب پیش از خواب میل کنید. این دم‌نوش را می‌توانید صبح‌ها هم میل کنید. با این فرمول، خارش گلوی شما هم از بین می‌رود.

متخصص طب سنتی به افرادی که آلرژی بهاره در آنها منجر به خارش‌های پوستی می‌شود حمام سرکه را پیشنهاد می‌کند. به حمام بروید، در لگن آب بریزید و یک استکان سرکه هم در آن بریزید و با این ترکیب خودتان را بشویید. بعد از حمام هم بدنتان را با روغن ملایمی مثل بادام شیرین ماساژ دهید.

در کنار همه این توصیه‌ها مهم‌ترین تجویز طب سنتی برای مبارزه با آلرژی بهاره، انجام حجامت عام و حجامت آلرژی است. درمانگران طب سنتی معتقدند انجام این حجامت‌ها در فصل بهار باعث می‌شود تا آلرژی به سراغ شما نیاید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=86357
  • 22 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.