تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان وضعیت قرمز پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر افزایش صادرات صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۵.۲ همت تاثیر مصرف کافئین قبل از خواب بر سلامتی اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران اصلاح جداول بودجه ۱۴۰۳ ضرورت تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تعطیلی شرکت‌های فولادی با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی کاهش نرخ تورم سالانه به ۳۸.۸ درصد نفت باعث غفلت از معادن استان خوزستان موافقت مجلس با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت

3

جزئیات روند بازگشایی مدارس استثنایی

  • کد خبر : 86217
  • 11 فروردین 1401 - 13:15
جزئیات روند بازگشایی مدارس استثنایی
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در خصوص جزئیات روند بازگشایی مدارس استثنایی با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، حمید طریفی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی پیش از این درباره روند بازگشایی مدارس استثنایی با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در جلسه ششم فروردین ۱۴۰۱ اظهار داشت: در مدارس استثنایی با توجه به کم بودن تعداد دانش‌آموزان در هر کلاس، لزوم ارائه آموزش‌ها به صورت عملی، عینی و مجسم، امکان ارائه خدمات توانبخشی به صورت انفرادی و استقبال خانواده‌ها از آموزش‌های حضوری، از آبان ماه سال گذشته به تدریج در بسیاری از مناطق کشور فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و توانبخشی این مدارس با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت حضوری یا ترکیبی دنبال ‌شده است.

 وی ادامه داد: ضرورت حضوری بودن فعالیت‌های مدارس استثنایی با توجه به ماهیت عملی و کاربردی آموزش‌ها، ویژگی‌ها و نیازهای خاص آموزشی، پرورشی و توانبخشی دانش آموزان استثنایی بیش از مدارس عادی احساس می‌شود.  در شرایط کنونی، با توجه به تغییر فصل و معتدل شدن هوا، فراهم شدن امکان تهویه هوا به صورت طبیعی در کلاس‌های درس، واکسیناسیون گسترده معلمان، دانش آموزان و آحاد جامعه در کشور و بنا بر تصمیم ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا می‌توانیم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ادامه فعالیت‌های تمام مدارس استثنایی را به صورت کاملا حضوری داشته باشیم.

طریفی حسینی با اشاره به اینکه شرایط و اقتضائات برخی از دانش آموزان استثنایی دارای مشکلات خاص، همچون «نقص شدید دستگاه ایمنی» مورد توجه قرار خواهد گرفت، به تدوین شیوه‌نامه آموزش‌های حضوری مدارس توسط وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا اشاره و افزود: این شیوه‌نامه با در نظرگرفتن شرایط جدید کشور در زمینه کنترل بیماری کرونا در سال جدید تدوین شده است.

برخی مفاد این دستورالعمل به شرح زیر است:

– فعالیت تمامی عوامل اجرایی، آموزشی، توان‌بخشی، پرورشی، مراقبین سلامت، مشاوره و مددکاری، مطابق ابلاغ و جدول برنامه هفتگی، در تمامی مدارس استثنایی، مراکز آموزشی و توان‌بخشی مشکلات ویژه یادگیری و مراکز راهنمایی و مشاوره و تمامی دوره‌های تحصیلی از جمله؛ پیش از دبستان، به صورت حضوری است.

– فرایند آموزش و ارزشیابی دروس شایستگی فنی و غیر فنی در شاخه فنی و حرفه‌ای/ متوسطه کاردانش خاص دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و استاندارد آموزش مهارت در شاخه کاردانش تکمیل و برای اجرای درس کارآموزی/ کارورزی، برنامه‌ریزی شود.

– نظارت بر آموزش دانش‌آموزان تلفیقی و فراگیر بر عهده مدرسه پشتیبان و نظارت بر آموزش دانش‌آموزان با کم توانی ذهنی که در مدارس روستایی و مناطق صعب العبور مشغول به تحصیل هستند، بر عهده مدیر مدرسه استثنایی است که نوآموز و دانش‌آموز در آن  ثبت نام شده است.

– برنامه‌ریزی جهت دسترسی دانش‌آموزان نیازمند به خدمات توانبخشی به گونه‌ای باشد که هیچ دانش‌آموزی از دریافت خدمات درمانی داخل و خارج از مدرسه، باز نماند. تمامی فعالیت‌های تیم توان‌بخشی، مشاوره و مددکاری، همانند فعالیت‌های آموزشی در مدرسه به صورت حضوری است.

– حضور نوآموزان و دانش‌آموزان مبتلا به کرونا، پس از طی مراحل درمانی و با تأیید پزشک، در مدرسه الزامی است.

– مدیران مدارس استثنایی با هماهنگی انجمن اولیاء و مربیان، تمهیدات لازم را نسبت به تأمین و ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب نوآموزان و دانش‌آموزان تا پایان سال تحصیلی، برابر ضوابط فراهم کنند.

– دستورالعمل خوابگاه‌های دانش‌آموزان استثنایی با هماهنگی وزارت بهداشت و معاونت تربیت بدنی و سلامت تنظیم و متعاقباً ارسال خواهد شد.

ضروری است اداره آموزش و پرورش استثنایی استان با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود جهت راهبری و نظارت بر فعالیت‌های آموزشی، توان‌بخشی و پرورشی مدارس تحت پوشش در سطح استان، اقدامات لازم را در خصوص اجرایی شدن این بخشنامه، معمول کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=86217
  • 59 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.