تاریخ : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تعطیلی پایانه قدیم شرق تهران تا پایان پاییز ۱۴۰۳ حضور کم‌رنگ محصولات فولادی ایران در بازارهای جهانی آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه داوطلب رویکرد جدید ایران در توسعه میادین گازی صنایع و ماشین آلات معدنی مکلف به دریافت شناسه کالا جزئیات وام ودیعه مسکن به مدیران شهرداری رگبار باران و وزش باد شدید در تهران واگذاری خدمات پس از فروش اتوبوس‌های برقی به ۲ شرکت‌ داخلی افزایش حقوق بازنشستگان از ماه جاری افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم پیش‌بینی سه خط ویژه اتوبوس برای جابجایی بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب آغاز قطعی برق فولادسازان در تابستان تلاش‌های شبانه‌روزی دولت برای حل مشکلات مردم توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده به کشور حضور نهادهای فعال محلات در هیأت‌های امنا توقف ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر عوامل خطرِ «زوال عقلِ زودرس» ابلاغ بیمه هنرمندان صنایع‌دستی تاریخ دقیق صدور مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس اقدام مدیرعامل سابق استقلال علیه بازیکن جنجالی انتقاد از ناهماهنگی ساختار سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری با مأموریت‌های محوله جزییات تغییر حق مسکن کارگران احتمال واگذاری تعیین دستمزد به مجلس انگور میوهای مفید برای کاهش وزن انتقاد از انتصابات محفلی در شهرداری در شورای شهر تداوم بارش باران در تهران تا پنجشنبه ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی در کشور ضرورت تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید تصویب لایحه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین دستمزد راهنمایان گردشگری پتروشیمی‌ها به دنبال تامین خوراک از گاز فلر ضرورت مدیریت مصرف انرژی در صنایع فولادی و معدنی به وسیله هوش مصنوعی کاهش التهاب بازار مسکن با اجرای قانون ساماندهی اجاره‌بها تاثیر سبک زندگی سالم بر افزایش طول عمر امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی نصب سامانه لرزه‌نگار در عمق ۱۰۰ متری در بوستان نهج‌البلاغه

3

راه‌اندازی اولین ایستگاه میانی پسماند

  • کد خبر : 85803
  • 07 فروردین 1401 - 11:44
راه‌اندازی اولین ایستگاه میانی پسماند
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران بیان کرد: در حوزه پسماند راه‌اندازی ایستگاه‌های میانی را شروع شده که اولین ایستگاه آن به زودی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در خصوص عدالت محوری و برنامه‌های برای توسعه خدمات در مناطق کم‌برخوردار در سال جدید، اظهار داشت: رویکرد ما در چند ماهه شورای ششم شهر تهران این بود که عدالت‌محوری را سرلوحه کارها قرار دهیم و خدمات مناسب با تمرکز به مناطق کم‌برخوردار جامعه در دستور کار قرار گیرد. به مسائل محیط زیستی و بهداشتی توجه کرده‌ایم و موضوعاتی که برای شهروندان از اهمیت خاصی برخوردار بود را جز اولویت‌ها قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: ۲۲منطقه در تهران داریم که در این مناطق اولویت ما مناطق جنوبی با تأکید بر محرومیت‌زدایی است تا بتوانیم مشکلات را در این مناطق برطرف کنیم مشکلاتی از قبیل فاضلاب، سرویس‌های بهداشتی، تأمین روشنایی در برخی معابر و … از جمله درخواست‌های شهروندان برای رفع این موارد بوده است و تلاش می‌کنیم این اقدامات را انجام دهیم هر چند که از ابتدای حضور در شورا در پی رفع مشکلات بوده‌ایم.

پیرهادی افزود: در حوزه آب و فاضلاب در مناطق ۲۱، ۲۲ و ۱۹ به صورت ویژه برنامه داریم در منطقه ۲۲ شهرداری تهران عملیات عمرانی تصفیه‌خانه در محل آبشار را کلنگ زدیم تصفیه‌خانه‌ای که بیش از چند دهه معطل مانده بود شهرداری تهران ۶ هزار و ۸۰۰ متر زمین در اختیار آب و فاضلاب قرار داد. یکی دیگر از موضوعات مهم بحث تصفیه‌خانه محدوده خرگوش‌دره است.

عضو شورای شهر تهران اذعان کرد: در ماه‌های ابتدایی سال جاری کلنگ احداث تصفیه‌خانه محدوده خرگوش‌دره به زمین زده می شود/مشکل فاضلاب ۱۵۰ هزار نفر رفع می شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: تفاهم‌نامه‌ای به امضاء‌ رسید و قرار است در ماه‌های ابتدایی سال جاری کلنگ احداث تصفیه‌خانه محدوده خرگوش‌دره به زمین زده شود و ۶۰ هزار مترمربع زمین در اختیار آب و فاضلاب قرار می‌دهیم. این تصفیه‌خانه بزرگ است و مشکل ۱۵۰ هزار شهروند را مرتفع می‌کند.با آب تصفیه هم می‌توانیم آبیاری درختان چیتگر و فضای سبز را انجام دهیم. البته این امر در صرفه‌جویی آب و بازچرخانی آب نقش بسزایی دارد، البته تصفیه‌خانه آبشار هم نقش بسیار مهمی دارد و امیدواریم با ایجاد این تصفیه‌خانه‌ها مشکلات شهروندان در این محدوده برطرف شود.

تهران نیازمند ۳۷۰ مخزن اضطراری آب است/ساخت ۷۰ مخزن اضطراری در سال جاری

پیرهادی ادامه داد: ۷۰مخزن اضطراری آب در مناطق مختلف ایجاد شده است تا شهروندان در مواقع بحران با مشکل آب آشامیدنی روبه‌رو نشوند باید ۳۷۰ مخزن آب اضطراری داشته باشیم و در سال جاری ۷۰ مخزن آب اضطراری دیگر ایجاد می‌شود و تلاش می‌کنیم در این دوره مدیریت شهری مخازن آب اضطراری تکمیل شود تا اگر مشکلی پیش آمد از قبل پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده باشیم تا شهروندان در مواقع بحران دچار مشکل نشوند.

وی در پاسخ به سوال چه برنامه‌ای برای حذف دلال‌ها در میادین میوه‌ و تره‌بار دارید و چطور می‌خواهید قیمت‌ها را کاهش دهید؟ تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم بودجه برای سال ۱۴۰۱ در شهرداری تهران بحث میادین میوه‌ و تره‌بار بود. شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد داد تا در برخی از مناطق کم‌برخوردار شهر قیمت‌ها ۱۵ درصد پایین‌تر شود. همچنین تأکید بر حذف واسطه‌ها شده و قرار است که از این پس خریدها از طریق باغداران و بدون حضور دلالان صورت گیرد و این موضوع یکی از مطالبات اساسی ما از شهرداری تهران است. باید زیرساخت‌ها فراهم شود و سامانه‌ای در این زمینه طراحی شود جلسات منظمی در این زمینه داشته‌ایم ما هم پیگیر هستیم و مدیران شهرداری تهران هم به جد پیگیر هستند تا این امر رخ دهد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه سازمان زیباسازی شهر تهران نسبت به فضاسازی شهری توجه شده است و همچنین نسبت به تکریم افرادی که در سطح شهر کارهای ویژه‌ای انجام داده‌اند هم اقداماتی صورت گرفته و قدردانی ویژه‌ای از پرستاران،‌کارگران، معلمان و … صورت گرفته است نکته حائز اهمیت این است که برای سال آینده میادین شهری که فاقد المان هستند، با هدف ترویج هویت ایرانی ـ اسلامی قرار است در آنجا اقداماتی انجام شود که البته اولویت در مناطق جنوبی شهر است.

پیرهادی تصریح کرد: اصلاح و بازپیرایی برخی معابر و فضاسازی‌ها هم از دیگر اقدامات انجام شده است. در خصوص حوزه معلولان هم برای پیاده‌راه‌سازی اقداماتی در دستور کار است البته مناطق شهرداری هم در این زمینه کارهایی انجام می‌دهد.

این عضو شورای شهر تهران افزود: البته در حوزه درآمد زیباسازی هم باید بگویم که استفاده از فضاهای تبلیغاتی باید افزایش پیدا کند و همچنین هویت ایرانی ـ اسلامی باید در شهر تهران پررنگ‌تر شود. یک به هم‌ریختگی هویتی در شهر وجود دارد و ما تأکید داریم که باید نظمی به هویت شهری داده شود.

اختصاص بودجه برای بازپیرایی خانه‌های تاریخی

وی ادامه داد: کمک به مجموعه‌های هنری هم در دستور کار است و برای بازپیرایی خانه‌های تاریخی هم بودجه‌‌ای در نظر گرفته شده است البته در این مدت که ما در شورا بوده‌ایم افتتاح‌هایی در این زمینه داشته‌ایم. برای تئاترها هم اقداماتی در نظر گرفته‌ایم و در نتیجه بهسازی و نوسازی در دستور کار است.

پیرهادی در پاسخ به سوال در برخی از مناطق شهر تهران فقر فضای سبز وجود دارد چه برنامه‌ای برای رفع مشکل سرانه فضای سبز دارید؟ اذعان کرد: در حوزه بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران برنامه داریم که حداقل ۵ باغ را تملک کنیم و این باغ‌ها در محدوده منطقه ۱۴، ۱۰، ۱۶ و … است، همچنین برخی از این باغ‌ها هم معارضینی دارد که باید آنها را برطرف کنیم.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: در منطقه ۱۷ شهرداری تهران بنا به درخواست اهالی منطقه زمینی در حدود ۲۰ هزار مترمربع را قرار است تجهیز کنیم و تبدیل به بوستان شود طی بازدیدی که از این منطقه داشتم اهالی تقاضای تبدیل این مکان به بوستان را داشتند و حتی از ما قول گرفتند که اسم آن را بگذاریم سردار سلیمانی. این بوستان اردیبهشت یا خرداد سال جاری به اتمام می‌رسد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: یکی از موضوعات مهم منطقه ۱۷ و برخی از مناطق کم برخوردار مانند ۹، ۱۶، ۱۰ و … این است که فقر فضای سبز دارند به عنوان مثال در منطقه ۱۰ زیر یک متر سرانه فضای سبز به ازای هر نفر وجود دارد و این موضوع از عدالت به دور است.

راه‌اندازی اولین ایستگاه میانی پسماند بزودی

وی اذعان کرد: در حوزه پسماند راه اندازی ایستگاه‌های میانی را شروع کرده‌ایم که اولین ایستگاه آن به زودی راه‌اندازی می‌شود اما نکته حائز اهمیت این است که می‌خواهیم بحث پسماند را از حالت سنتی خارج کنیم که کمتر زباله‌ها به سمت آرادکوه برود و دچار بحران زیست‌محیطی نشویم.

پیرهادی ادامه داد: در ۸ نقطه تهران ایستگاه‌های میانی طراحی شده است و قرار است زباله‌ها در این نقطه باز یافت شود اما اولین ایستگاه باید افتتاح شود تا نقاط قوت و ضعف احصا شود تا نسبت به تکمیل سایر ایستگاه‌ها اقدام شود

عضو شورای شهر تهران افزود: نوسازی ناوگان رفت و روب شهری هم باید انجام شود ناوگان خدمات شهری فرسودگی خاصی دارد که باید آن را مرتفع کنیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: در خصوص انتقال آرادکوه هم باید بگویم که ما باید ابتدا میزان کمتری زباله را به سمت آرادکوه ببریم قرار است طبق برنامه ۶۰ درصد زباله‌ها دیگر به آرادکوه منتقل نشوند و در ایستگاه‌های میانی بازیافت شود و شیرابه آن گرفته شود و این امر در محیط زیست نقش بسزایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: البته در خصوص خرید دستگاه زباله‌سوز هم باید بگویم که خرید دستگاه‌ زباله‌سوز هزینه زیادی دارد و اگر دولت کمک کند می‌توانیم آن را خریداری کنیم.

پیرهادی ادامه داد: در خصوص حوزه صنایع و مشاغل شهر تهران باید بگویم که در چند سال گذشته بحث آرای بند ۲۰ به کندی انجام شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: ساماندهی خوبی در خلازیر داشته‌ایم سال‌ها در این محدوده ساماندهی صورت نگرفته اسیت.

وی اذعان کرد: البته در خصوص بحث کیوسک‌های مطبوعاتی هم مشکلاتی وجود داشته و چندین سال این مشکل لاینحل باقی مانده است اما در بودجه سال جاری برای رفع مشکل کیوسک‌های مطبوعاتی و ساماندهی آنها بودجه در نظر گرفته‌ایم.

پیرهادی ادامه داد: به دنبال هوشمندسازی هستیم و امیدواریم بتوانیم در سال جاری اقدامات اساسی انجام دهیم.

در اردیبهشت و یا خرداد یک همراه‌سرا در منطقه ۶ افتتاح می شود

عضو شورای شهر تصریح کرد: بازدیدی از برخی از بیمارستان‌های تهران داشتم و در برخی از بیمارستان‌ها شاهد بودیم که همراهان بیماران در خیابان‌ها چادر زده‌اند به دنبال رفع این مشکل هستیم و برنامه‌ای برای توسعه همراه‌سراها داریم تا همراه بیماران بتوانند در آنجا اسکان پیدا کنند. قرار است در اردیبهشت و یا خرداد یک همراه‌سرا در منطقه ۶ افتتاح شود.

پیرهادی خاطرنشان کرد: در موضوع آتش‌نشانی باید بگویم که رویکرد ما در خصوص تجهیزات طبق برنامه پنج‌ساله سوم است البته اقداماتی در این زمینه انجام شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: در خصوص رفع مشکل پرسنل آتش‌نشانی هم اقداماتی صورت گرفته است. البته در بودجه هم به این موضوع توجه کرده‌ایم. چندین سال است که نسبت به موضوع پرسنل آتش‌نشانی اهتمام نشده است و حقوق آنها پایین است اما در سال جاری تلاش داریم که این مشکلات را برطرف کنیم و همین جا بگویم که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به بودجه آتش‌نشانی در بحث کارکنان اضافه کرده‌ایم هر چند که این رقم هم جوابگوی عقب‌ماندگی‌های سال‌های گذشته نیست.

طرح جامع مدیریت بحران شهر تهران به کجا رسید؟

عضو شورای شهر اذعان کرد: تدوین طرح جامع مدیریت بحران باید ایجاد شود شروع و تدوین این طرح چند سال زمان می‌برد نقشه خطرپذیری شهر تهران باید کامل شود البته بگویم که این کار فقط وظیفه شهرداری نیست باید تاب‌آوری شهری را افزایش دهیم و این کار با تعامل با سایر دستگاه‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: همچنین باید در بخش حوزه سلامت و آموزش هم اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی در پایان یادآور شد: البته در خصوص بحث‌های مردم‌نهاد هم اقداماتی صورت گرفته و طرحی هم در شورا در خصوص گروه‌های مردم‌نهاد هم تصویب شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=85803
  • 51 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.