تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

3

آخرین جزییات روند رسیدگی به ایمن‌سازی کانال عباس‌آباد ری

  • کد خبر : 84515
  • 21 اسفند 1400 - 10:51
آخرین جزییات روند رسیدگی به ایمن‌سازی کانال عباس‌آباد ری
عضو هیات رئیسه شورای شهر آخرین جزییات روند رسیدگی به ایمن‌سازی کانال انتقال آب ری-ورامین و حادثه سقوط کودک ۶ ساله به این کانال در محدوده عباس ‌آباد ری را تشریح کرد.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، جعفر شربیانی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران درخصوص آخرین جزییات روند رسیدگی به ایمن سازی کانال انتقال اب ری-ورامین و حادثه سقوط کودک ۶ ساله به این کانال در محدوده عباس اباد ری اظهار داشت: پس از مطرح شدن موضوع در صحن علنی شورای شهر تهران شاهد ورود دادستان شهرستان ری به این حادثه بودیم و در همین راستا به همراه فرماندار شهرستان ری و دادستان و ریاست کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران بازدیدی از این کانال انجام شد که نهایتا منجر به تشکیل شورای تامین در شورای شهرستان شد.

شربیانی افزود: مصوبات این جلسه با تاکید فرماندار و دادستان شهرستان ری، آب منطقه ای تهران را موظف کرد ظرف ۱۰ روز آینده نسبت به انتخاب پبمانکار اقدام کرده و تا ۴ ماه آینده پروژه ایمن سازی که ۷۵۰ متر در عباس آباد ری و ۱۳۵۰ متر هم در خاور شهر که کانال در مجاورت محدوده مسکونی است، سرپوشیده کند. به این ترتیب محدوده ای که در داخل تهران است سرپوشیده خواهد شد.

وی ادامه داد: بی تردید با توجه به این که در آخرین حادثه در عباس آباد کودک در محدوده ای که حصار داشته سقوط کرده است لذا حتما نسبت به سرپوشیده کردن این کانال اقدام خواهد شد تا دیگر شاهد بروز اتفاقات تلخ در آن محدوده نباشیم.

وی تاکید کرد: دادستان شهرستان ری تاکید کردند با شخص یا اشخاصی که در این حادثه مقصر بوده اند برخورد خواهد شد و ما هم پیگیر خواهیم بود تا یک مشکل مردم ری که بیش از دو دهه است ادامه دارد را حل کنیم. مرگ کودک احساسات مردم شهرستان را تحت تاثیر قرار داده است، لذا دادستان به موضوع ورود پیدا کرده و قاضی ویژه ای برای این امر اختصاص داده است که با بررسی ابعاد مختلف مقصر حادثه مشخص شود.

به گفته وی ، خانواده این کودک هم اعلام کرده اند که موضوع را پیگیری می کنند. در دو سال اخیر متاسفانه جمعا ۴ کودک در حوادث مشابه ای در این کانال جان باخته اند و خانواده آنها هنوز به نقطه ای که حقوق آنها احقاق بشود نرسیده اند، ولی ورود جدی نمایندگان مجلس و شورا و کمک رسانه ها به گونه ای است که امیدواریم این بحث را به نقطه مطلوب برسانیم.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در این حادثه آب منطقه ای مقصر بوده است، افزود: مشخص شدن اینکه در این شرکت چه افرادی با چه میزانی مقصر بوده اند با قاضی ویژه و داستانی است و هنوز چیزی اعلام نشده و در حال بررسی هستند. شهرداری اساسا در آنجا وظیفه ای نداشت، فرمانداری ری در جلساتی که در آذرماه سال جاری برگزار شد لطف کردند و تمام اجزای اجرایی را مشخص کردند و شهرداری هم بخشی از موضوع را به عهده گرفت. با توجه به اینکه در حریم شهر تهران منطقه ۱۵ و ۲۰ قرار دارد بخشی را از اعتباری که نیاز بود تامین کرد و فرمانداری ری هم از محل ارزش افزوده روستاهای فاقد دهیاری ۲۵ درصد کل این اعتبار را تخصیص داد.

وی در پایان یادآور شد: امروز تمام اجزا برای تحقق این ایمن سازی آماده است و امیدواریم این بار آب منطقه ای این کار را انجام دهد و در ۴ ماه آینده بتوانیم خبر خوب را به مردم بدهیم و تا آن هنگام هم مقرر شد قسمت هایی که فنس کشی بوده اما به هر دلیل از بین رفته یا برداشته شده و یا سرقت شده شهرداری منطقه۲۰ ترمیم کند و تا حدود ۱۰۰ متر در ضلع جنوبی محله که در حریم منطقه ۲۰ هست شهرداری با نیوجرسی ایمن سازی کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=84515
  • 80 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.