تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در ابتدای ۲۰۲۴ ضرورت جرکت به سوی توسعه انرژی پاک هیدروژن ضرورت اتصال دوربین‌های ادارات در لایحه حجاب و عفاف به فراجا تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران برنامه شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح پارک لاله در زمین‌های اطراف تهران اعلام زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات در شورای شهر اعلام نرخ شهریه مدارس غیردولتی تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه افزایش ابتلا به آسم در ایرانی‌ها جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ممنوعیت حضور بانوان در دیدار پرسپولیس رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت

0

تکمیل زنجیره ارزش اقتصاد دیجیتال با «پست»

  • کد خبر : 84326
  • 18 اسفند 1400 - 16:27
تکمیل زنجیره ارزش اقتصاد دیجیتال با «پست»
بخش مهمی از زنجیره ارزش در اقتصاد دیجیتال به عهده خدمات لجستیک و پست است که در صورت ارائه سرویس نامناسب، توسعه اقتصاد دیجیتال را با چالش‌های جدی مواجه می‌کند.

به گزارش افق تهران، مهتاب سرخیل رئیس گروه روابط عمومی و رسانه های نوین دفتر ارتباطات شرکت ملی پست در سرمقاله روزنامه جهان اقتصاد به نقش پست در تکمیل زنجیره ارزش اقتصاددیجیتال اشاره کرده است که شرح آن در زیر آمده است.

شاید پیش از این تصور می شد ظهور و گسترش فناوری اطلاعات، قواعد حاکم بر خدمات ارتباطی را در عصر حاضر دگرگون و نقش خدمات سنتی پست را در این بازار کمرنگ کند، اما پست با شبکه گسترده و فراگیر خود در عرصه کسب و کار جایگاه ویژه‌ای در تجارت الکترونیک پیدا کرده است. در واقع فناوری‌های نوین فرصت ایجاد بازارها و ترافیک های جدید را برای پست فراهم کرده است.

امروز دیگر نقش پست و لجستیک در توسعه اقتصاد دیجیتال بر کسی پوشیده نیست، ظرفیت های بزرگ نهفته ای که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بارها در جلسات مختلف به آن اشاره کرده است. به نوعی می توان گفت بخش مهمی از زنجیره ارزش در اقتصاد دیجیتال به عهده خدمات لجستیک و پست است که در صورت ارائه سرویس نامناسب، توسعه اقتصاد دیجیتال را با چالش‌های جدی مواجه می‌کند.

پست بی شک گسترده‌ترین و حرفه‌ای‌ترین شبکه ارتباطات فیزیکی در کشور است که با شبکه توزیع بی‌بدیل خود تا پایین ترین لایه های کشور در نقاط روستایی نفوذ و گسترش دارد. این شبکه همچنین از طریق ارتباط و تعامل مستمر با کشورهای عضو اتحادیه پستی جهانی، به عنوان بخشی از شبکه پستی جهانی، امکان ارائه خدمات متقابل در سطح جهان را فراهم آورده است.

شرکت ملی پست در راستای توسعه خدمات خود و برای تأمین شرایط مناسب در پاسخ به نیازهای متنوع مشتریان اقدامات گسترده‌ای درخصوص بهره‌برداری از فناوری‌های نوین و راه‌اندازی شبکه‌های کاری فیزیکی و مجازی انجام داده است.

عملاً این شرکت با توانمندسازی خود در سنوات اخیر، خصوصاً در بخش توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات، امکان ایفای نقش موثر در زنجیره ارزش اغلب بخش های اقتصادی را دارد و می‌تواند در حوزه کسب و کارهای کوچک رونقی اساسی بوجود آورد.

شاید به نوعی می‌توان ادعا کرد در صورت عدم توسعه پست، توسعه اقتصاد دیجیتال با بن بست مواجه می‌شود. به عقیده کارشناسان، پست به‌عنوان سکوی اقتصاد دیجیتال می‌تواند در قطع دست واسطه‌ها و دلال‌ها از بازارهای دیجیتال نقش اساسی ایفا کند. به طور قطع اگر تمام کسب و کارها به تجارت الکترونیک ورود نکنند، بدون شک در آینده از بین خواهند رفت، بنابراین پست گزینه خوبی برای توسعه تجارت الکترونیک و کسب و کارهای خُرد تا کلان است.

شرکت ملی پست به عنوان پشتیبان اصلی و یکی از ارکان توسعه اقتصاد دیجیتال کشور با واقف بودن به این مهم اقدامات مهمی را به ثمر رسانده است که از آن جمله می توان به راه اندازی مراکز نوآوری پست، تجارت الکترونیک، حمل و نقل هوشمند و لجستیک پیشرفته و فناوری های مرتبط ، همکاری با شرکت های استارتاپی و دانش بنیان و به اشتراک گذاری ظرفیت های خود با این شرکت ها در راستای تامین نیازهای مشتریان و همچنین تقویت زیرساخت های اساسی از جمله ناوگان حمل ونقل، هوشمند سازی مراکز تجزیه ومبادلات، راه اندازی هاب های پستی در سرتاسر کشور و … اشاره کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=84326
  • 40 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.