تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی استقرار گروه‌های پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

5

بهترین روش افزایش تمرکز ذهنی

  • کد خبر : 84200
  • 28 دی 1401 - 9:45
بهترین روش افزایش تمرکز ذهنی
مغز مانند سایر عضلات بدن به تمرینات هفتگی احتیاج دارد تا بتواند قدرت تمرکز خود را بهبود بخشد.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، نداشتن تمرکز یکی از مشکلاتی است که بسیاری از مردم امروزه با آن دست به گریبان هستند. با این حال، همواره راهکار‌های ساده‌ای برای افزایش تمرکز وجود دارد که متخصصان آن‌ها را پیشنهاد می‌کنند.

در این مطلب به بهترین راهکار‌ها برای افزایش تمرکز می‌پردازیم:

توقف کردن: بکوشید در طول روز در محیط‌های مختلف اندکی توقف کنید. از صف فروشگاه‌ها تا انتظار برای آسانسور یا رسیدن اتوبوس، می‌تواند زمان مناسبی برای توقف و تمرکز باشد. زمانی که به صورت فیزیکی توقف کردید، توقف تفکر ذهنی و تمرکز را آغاز کنید. نفس عمیقی کشیده و به تنفس خود فکر کنید. به آنچه میان شما و محیط در حال رخ دادن است توجه کنید و ذهن خود را از مشکلات و مسائل رها کنید. پس از آرامش ذهنی، دوباره به ادامه زندگی بازگردید.

 عملکرد تک وظیفه‌ای (Monotask): بسیاری از افراد در مشاغل مختلف به صورت عملکرد چند تکلیفی (Multitasking) مشغول به کار هستند. این موضوع می‌تواند باعث کاهش تمرکز شود، زیرا افراد به طور متناوب در حال پریدن از شاخه‌ای به شاخه دیگر و انجام وظایف متعدد هستند و همین موضوع مانع از ایجاد تمرکز لازم در آن‌ها می‌شود. برای بهبود تمرکز خود بکوشید در آن واحد تنها یک کار را انجام دهید و از انجام چند کار به طور همزمان اجتناب کنید. گرچه برخی افراد توانایی بالایی در انجام چند تکلیف به طور همزمان دارند، اما این موضوع در بلند مدت می‌تواند باعث فرسودگی در فرد شود.

 استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی برای افزایش تمرکز: گسترش فناوری‌های رایانه‌ای و توسعه برنامه‌های مبتنی بر تلفن همراه باعث باز شدن پنجره جدیدی برای حل بسیاری از مشکلات انسان شده است. امروزه اپلیکیشن‌های متعددی با تفکرات روانشناسی طراحی شده اند که به افزایش تمرکز افراد کمک می‌کند.

 استفاده از بازی‌های فکری مخصوص: یکی از برنامه‌های کاربردی افزایش تمرکز، بازی‌های فکری است که امروزه به طور گسترده برای تلفن‌های همراه طراحی شده است. بیشتر این بازی‌ها به صورت حل مسئله و پازل و یا تست هوش و حل مسائل ریاضی طراحی شده اند که باعث کمک به تمرکز بیشتر فرد می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=84200
  • 26 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.