تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

5

بهترین روش افزایش تمرکز ذهنی

  • کد خبر : 84200
  • 28 دی 1401 - 9:45
بهترین روش افزایش تمرکز ذهنی
مغز مانند سایر عضلات بدن به تمرینات هفتگی احتیاج دارد تا بتواند قدرت تمرکز خود را بهبود بخشد.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، نداشتن تمرکز یکی از مشکلاتی است که بسیاری از مردم امروزه با آن دست به گریبان هستند. با این حال، همواره راهکار‌های ساده‌ای برای افزایش تمرکز وجود دارد که متخصصان آن‌ها را پیشنهاد می‌کنند.

در این مطلب به بهترین راهکار‌ها برای افزایش تمرکز می‌پردازیم:

توقف کردن: بکوشید در طول روز در محیط‌های مختلف اندکی توقف کنید. از صف فروشگاه‌ها تا انتظار برای آسانسور یا رسیدن اتوبوس، می‌تواند زمان مناسبی برای توقف و تمرکز باشد. زمانی که به صورت فیزیکی توقف کردید، توقف تفکر ذهنی و تمرکز را آغاز کنید. نفس عمیقی کشیده و به تنفس خود فکر کنید. به آنچه میان شما و محیط در حال رخ دادن است توجه کنید و ذهن خود را از مشکلات و مسائل رها کنید. پس از آرامش ذهنی، دوباره به ادامه زندگی بازگردید.

 عملکرد تک وظیفه‌ای (Monotask): بسیاری از افراد در مشاغل مختلف به صورت عملکرد چند تکلیفی (Multitasking) مشغول به کار هستند. این موضوع می‌تواند باعث کاهش تمرکز شود، زیرا افراد به طور متناوب در حال پریدن از شاخه‌ای به شاخه دیگر و انجام وظایف متعدد هستند و همین موضوع مانع از ایجاد تمرکز لازم در آن‌ها می‌شود. برای بهبود تمرکز خود بکوشید در آن واحد تنها یک کار را انجام دهید و از انجام چند کار به طور همزمان اجتناب کنید. گرچه برخی افراد توانایی بالایی در انجام چند تکلیف به طور همزمان دارند، اما این موضوع در بلند مدت می‌تواند باعث فرسودگی در فرد شود.

 استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی برای افزایش تمرکز: گسترش فناوری‌های رایانه‌ای و توسعه برنامه‌های مبتنی بر تلفن همراه باعث باز شدن پنجره جدیدی برای حل بسیاری از مشکلات انسان شده است. امروزه اپلیکیشن‌های متعددی با تفکرات روانشناسی طراحی شده اند که به افزایش تمرکز افراد کمک می‌کند.

 استفاده از بازی‌های فکری مخصوص: یکی از برنامه‌های کاربردی افزایش تمرکز، بازی‌های فکری است که امروزه به طور گسترده برای تلفن‌های همراه طراحی شده است. بیشتر این بازی‌ها به صورت حل مسئله و پازل و یا تست هوش و حل مسائل ریاضی طراحی شده اند که باعث کمک به تمرکز بیشتر فرد می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=84200
  • 25 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.