تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

3

هزار دستگاه اتوبوس به حمل و نقل تهران اضافه می‌شود

  • کد خبر : 83877
  • 15 اسفند 1400 - 11:24
هزار دستگاه اتوبوس به حمل و نقل تهران اضافه می‌شود
رئیس شورای شهر تهران از اختصاص هزار اتوبوس جدید به پایتخت توسط وزارت کشور خبر داد.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر درباره وضعیت حمل و نقل عمومی در تهران اظهار داشت: خبر خوبی در این زمینه دارم قرار شده که وزارت کشور از محل قراردادهای خودشان هزار دستگاه اتوبوس به تهران اختصاص دهند.

وی افزود: در واقع وسایل اولیه برای تأمین این اتوبوس‌ها به کشور وارد می‌شود و مونتاژ اتوبوس‌ها در تهران صورت خواهد گرفت و ان‌شاءالله با ورود این هزار اتوبوس به چرخه حمل و نقل تحولات خوبی در این حوزه انجام می‌گیرد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین مدیریت شهری هم برنامه‌های خوبی در مورد تأمین اتوبوس و تعمیرات مربوط به این حوزه دارد و ان‌شاءالله تا چند ماه دیگر اتفاقات خوبی در این زمینه شاهد خواهیم بود.

چمران در پاسخ به پرسشی در مورد مصوبه اخیر مجلس برای تأمین واگن‌های یخچال‌دار گفت: من دقیق متوجه نشدم این واگن‌ها شهری و یا بین‌شهری است ولی تصور می‌کنم تعدادی از این‌ها هم به صورت واگن‌های شهری خواهند بود که طی تماس با دوستان این موضوع را سؤال خواهم کرد.

رئیس شورای شهر تهران، در جلسه امروز شورای شهر تهران در سخنرانی پیش از دساور خود  با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: امروز روز میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار است و سپاه پاسداران است که از ابتکارات امام خمینی (ره) بود.

وی اذعان کرد: سپاه پاسداران از بازوهای قوی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران است که در مسیرهای مختلف توانسته موفقیت های بزرگی را کسب کند و به ویژه می توان گفت، سپاه قدس در منطقه جایگاه بالایی را دارد و باید از شهدای سپاه به ویژه حاج قاسم که جغرافیا و سازماندهی امریکا و اسراییل را بهم ریخت تقدیر کرد.

چمران با اشاره به اینکه می‌بینیم که بازماندگان داعش همچنان در گوشه و کنار منطقه جنایت می کنند و اخیرا در پاکستان دست به جنایت زده‌اند افزود: جنگ رسانه ای شدید در دنیا، با توجه به مهاجران چشم آبی اوکراینی،  چشم به روی شهدا وابسته با داعش بسته اند که نشان از عدم عدالت رسانه ای است.

وی روز پاسداران را به همه پاسدارانی که در شورا هم حضور دارند تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد: گام های رو به جلویی برای تثبیت جمهوری اسلامی ایران هم قدم بردارند.

کاشت درختکاری بدون قانون و تشویق

چمران با اشاره به اینکه امروز روز درختکاری  هست و طبق معمول هر ساله یاد درختکاری را هم گرامی می داریم توصیه کرد که  همانطور که گذشتگان کاشتن درخت را که یک ثواب بزرگ می دانستند، و شاهد بودیم که در همه شهرها و کوره راهها برای رسیدن به این ثواب الهی، از سوی مردم بدون تشویق و قانون درختکاری صورت می گرفت، باز هم ادامه یابد.

وی افزود: همه باغات و درختان امروز موجود در شهرها از سوی مردم کاشته شده است. هنوز در برخی مناطق ایران کسانی هر روز در حال غرس درخت هستند.

چمران با تقدیر از برگزاری مسابقات قرآن کریم گفت: امیدواریم طبق فرمایش مقام معظم رهبری ۱۰ میلیون حافظ قران در کشور داشته باشیم و روزی شاهد این باشیم که هم حافظ به قران باشیم و هم عامل به قران.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=83877
  • 72 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.