تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی استقرار گروه‌های پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

6

آغاز فعالیت قرارگاه نوروزی فرماندهی انتظامی از ۲۴ اسفند

  • کد خبر : 83832
  • 14 اسفند 1400 - 16:20
آغاز فعالیت قرارگاه نوروزی فرماندهی انتظامی از ۲۴ اسفند
فرمانده کل انتظامی ایران از فعالیت قرارگاه نوروزی فرماندهی انتظامی کشور از ۲۴ اسفندماه سال جاری تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، نشست فصلی فرماندهان و روسای پلیس با حضور وزیر کشور در ستاد فرماندهی کل انتظامی کشور برگزار شد.

 حسین اشتری فرمانده کل انتظامی کشور در حاشیه این نشست اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰، وقایع و ماموریت‌های مهمی را پشت سرگذاشتیم؛ اقتدار و هوشمندی همکارانم از مرز تا مرکز باعث امنیت و آرامش بیشتر برای مردم ایران اسلامی شده است.

وی افزود: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شورای اسلامی شهر و روستا و در برخی از شهر‌ها و حوزه‌ها برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری یکی از ماموریت‌های مهم و تاثیرگذار پلیس در کشور بود؛ بحمداله امنیت قبل، حین و پس از انتخابات به خوبی تامین شد و انتظامی کل کشور که مسئولیت خطیر تامین نظم و امنیت انتخابات را بر عهده داشت توانست این ماموریت را به خوبی پشت سر بگذارد.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: اشراف اطلاعاتی مطلوبی در فضای مجازی و حقیقی داریم و به خوبی توانسته ایم توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم و اجازه ندهیم که دشمنان نظام اسلامی به اهداف شوم خود برسند.

وی با اشاره به هوشیاری و آمادگی همه دستگاه‌های انتظامی، نظامی، اطلاعاتی، امنیتی و دستگاه قضا در مواجهه با تهدیدات تاکید کرد: به واسطه هوشیاری و آمادگی همه این دستگاه‌ها و هم افزایی مثال زدنی، شاهدیم که امنیت مطلوبی در کشور حاکم است که البته تدابیر داهیانه رهبر معظم انقلاب در صدر تحقق این امنیت مثال زدنی است.

اشتری ادامه داد: همزمان با ایام پایانی امسال نیز همکارانم با آمادگی کامل ماموریت‌ها را عملیاتی خواهند کرد و آماده خدمت رسانی مضاعف به مردم در این ایام و تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ هستند.

وی با طرح مطالبات و انتظارات پلیس از دولت و مجلس به منظور تقویت اعتباربخشی به انتظامی به منظور رفع برخی از خلاء‌ها و تقویت پلیس، گفت: در شرایطی که شاهد هماهنگی کامل قوای سه گانه هستیم، با عنایت دولت و مجلس شاهد تقویت فرماندهی انتظامی کشور به منظور توسعه نظم و امنیت باشیم تا بتوانیم با رفع برخی خلاء‌ها و موانع، گام‌های جدی برای خدمت رسانی به مردم برداریم.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم حمایت مادی و معنوی همه دستگاه‌ها از ناجا، بر لزوم ایفای نقش همه سازمان‌ها و نهاد‌های مسئول در حوزه نظم و امنیت تاکید کرد و گفت: اگر همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول در حوزه خود ایفای نقش کنند و به ایفای نقش و سهم خود در تامین نظم و امنیت بپردازند شاهد تحولات مثبتی در این حوزه خواهیم بود، متاسفانه برخی مواقع شاهدیم که کم کاری برخی از دستگاه‌ها در ایفای نقش و سهم خود در تولید و تامین امنیت، بر دوش ناجا تحمیل می‌شود.

اشتری بر لزوم معاضدت حقوقی و قضائی از نیرو‌های وظیفه شناس پلیس تاکید و تصریح کرد: امروز شاهدیم که تعامل مطلوبی میان فرماندهی انتظامی کشور و دستگاه قضا حاکم است و ان شاء الله با رفع برخی خلاء‌های قانونی به ویژه در حوزه قانون به کارگیری سلاح و … بتوانیم بیش از گذشته از نیرو‌های وظیفه شناس پلیس معاضدت حقوقی و قضائی کنیم.

وی افزود: قانون به کارگیری سلاح و آیین دادرسی کیفری دو موضوعی است که بایستی توسط دولت محترم و مجلس شورای اسلامی بررسی تا ضمن رفع موانع شاهد سرعت بیشتر در انجام امور باشیم.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به راه اندازی یگان‌های حفاظت در وزارتخانه‌ها گفت: شایسته است که در برخی از وزارتخانه‌ها که راه اندازی یگان حفاظت مغفول مانده است، سرعت و شتاب بیشتری بگیرد.

وی با اشاره به ایفای نقش پلیس در تامین امنیت اجتماعی و اخلاقی در جامعه و برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، گریزی به مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوعات امنیت اخلاقی و اجتماعی زد و گفت: بر مبنای این مصوبه ۲۶ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب باید به ایفای نقش بپردازند، از طرفی مصوبه ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی در این حوزه با ۳۴۹ مصوبه برای ۳۲ دستگاه و سازمان تعیین تکلیف کرده است.

اشتری اضافه کرد: متاسفانه شاهدیم که فرماندهی انتظامی کشور در میدان عمل برای تامین امنیت اخلاقی و برخورد با برخی ناهنجاری ها، تنها است و شایسته است که سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی در این امر اهتمام بیشتری داشته باشند.

فرمانده کل انتظامی ایران با اشاره به اینکه از تهدیدات فضای سایبری نیز نباید غافل شد، اذعان کرد: اگر این فضا به خوبی مدیریت نشود می‌تواند برای مردم به ویژه جوانان تهدیدآفرین باشد؛ باید مسئولان مربوطه اراده جدی برای مدیریت این فضا داشته باشند هر چند که ما طرح‌هایی به منظور مقابله با تهدیدات فضای مجازی در شورای عالی فضای مجازی کشور مطرح کردیم، اما به هرحال به نظر می‌رسد که اراده جدی‌تر مسئولان امر در این حوزه لازم است.

وی افزود: ابلاغ ساختار و سازمان جدید فرماندهی انتظامی کشور نقطه عطف و تحولی در مجموعه انتظامی کشور است و حتما خیرات وبرکات فراوانی برای مردم و امنیت کشور خواهد داشت.

اشتری با اشاره به آمادگی نیرو‌های پلیس برای اجرای ماموریت‌های پیش رو، از فعالیت قرارگاه نوروزی فرماندهی انتظامی کشور از ۲۴ اسفندماه سال جاری تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در موضوعات انتظامی و ترافیکی تمهیدات لازم را به منظور خدمات به مردم پیش بینی کرده ایم و ان شاء الله مردم عزیز نیز، چون همیشه به منظور اجرای هر چه بهتر ماموریت ها، با فرزندان خود در نیروی انتظامی همکاری‌های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=83832
  • 47 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.