تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

6

چرایی ممنوع شدن پرداخت پول نقد در مترو

  • کد خبر : 83635
  • 12 اسفند 1400 - 10:53
چرایی ممنوع شدن پرداخت پول نقد در مترو
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران بیان کرد: از چرخه‌هایی که می‌تواند برای همکاران آسیب ایجاد کند به ویژه برای آن دسته از کارکنانی که در واحد‌های بلیت فروشی حضور دارند مساله پول نقد است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه درخصوص چرایی ممنوع شدن پرداخت پول نقد در مترو اظهار داشت: یکی از وظایفی که ما در مترو داریم رعایت سلامت حال مسافران و بهداشت است، براساس مصوبات ستاد ملی کرونا و بررسی‌هایی که دوستان ما در واحد اچ‌اس‌ا‌ی داشتند ما متوجه شدیم یکی از چرخه‌هایی که می‌تواند برای همکاران ما آسیب ایجاد کند به ویژه برای آن دسته از کارکنانی که در واحد‌های بلیت فروشی حضور دارند مساله پول نقد است. الان استفاده از کارت بانکی در کشور ما مدت‌هاست که رایج شده و مردم از این کارت‌ها استفاده می‌کنند. یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی و پیشرفت یک کشور هم همین است.

وی ادامه داد: خوشبختانه می‌توان گفت تقریبا بالای نود درصد مردم در مترو از کارت‌های بانکی استفاده می‌کنند و بخش کمی هستند که همچنان از پول نقد استفاده می‌کنند. ما الان در نانوایی‌ها و مراکز دیگری هم که مربوط به خرید مایحتاج روزانه مردم است می‌بینیم که تقریبا پول نقد حذف شده است. در هر صورت در مترو هم ما باید هر چه زودتر این کار را انجام می‌دادیم. به نظر بنده خیلی هم دیر شده بود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران تصریح کرد: ما از شهروندان خواهش می‌کنیم علاوه استفاده از کارت‌های بانکید به راه‌های جایگزین دیگری هم که وجود دارد روی بیاورند. از جمله این راه‌ها استفاده از ان‌اف‌سی (کیف پول همراه) یا استفاده از خرید اینترنتی کارت بلیت است که الان در سامانه تهران من به راحتی افراد می‌توانند خرید بکنند و قبل از اینکه بخواهند وارد ایستگاه مترو شوند کارت خرید را در اختیار داشته باشند. همچنین مردم می‌توانند کارت‌های اعتباری را برای بلند مدت شارژ بکنند و کمترین مواجهه فیزیکی اتفاق بیفتد تا آسیب و آلودگی کاهش پیدا بکند.

شایسته اصل درمورد اینکه شمار زیادی از اتباع کشورهای دیگر نیز از مترو استفاده می‌کنند، اما امکانی برای استفاده از کارت بانکی ندارند اظهار کرد: درباره اتباع بیگانه‌ای هم که از مترو استفاده می‌کنند الان مساله ما این است که خیلی از این افراد که در ایران زندگی می‌کنند از کارت بانکی برای خرید‌ها و جابجایی پولشان استفاده می‌کنند. یعنی خیلی از کسانی که از دیگر کشور‌ها به ویژه افغانستان در کشور ما هستند برای بیشتر خرید‌های روزانه و کارهایشان همین الان از کارت بانکی استفاده می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: فقط وقتی بحث مترو مطرح می‌شود من واقعا نمی‌دانم با وجود این عدد کمی هم که وجود دارد چرا ما باید روی این قضیه بایستیم و چرخه امیکرون و بهداشت را نادیده بگیریم و بخواهیم آسیب این موضوع را به شهروندانی که در تهران و حومه از مترو استفاده می‌کنند وارد کنیم. وقتی یک موضوعی به صورت بخشنامه در می‌آید و باید همه به آن تمکین کنند دیگران هم باید یک مسیری برای رفع معضلی که دارند پیدا کنند. آن‌ها می‌توانند هم از سامانه‌های اینترنتی استفاده کنند و هم با خرید کارت‌های اینترنتی بلندمدت شرایطشان را آماده کنند تا ان شالله بتوانیم از طریق کارت بلیت اعتباری بلندمدت در خدمت آن‌ها هم باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=83635
  • 19 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.