تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی استقرار گروه‌های پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

5

«روز اعتراف»؛ درامی خانوادگی درباره مشکلات زندگی زوج‌های جوان

  • کد خبر : 83550
  • 11 اسفند 1400 - 14:35
«روز اعتراف»؛ درامی خانوادگی درباره مشکلات زندگی زوج‌های جوان
نمایشی بر اساس تجربه‌ای شخصی، اما دراماتیک است که شاید آینه تمام‌نمای اجتماع ما باشد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر افق تهران، سمیه قاسمی، نویسنده و کارگردان نمایش « روز اعتراف» درباره این نمایش گفت: نمایشی بر اساس تجربه‌ای شخصی، اما دراماتیک است که شاید آینه تمام‌نمای اجتماع ما باشد. «اعتراف» درامی خانوادگی است که گرچه ایده و بن‌مایه اصلی آن از نمایشنامه‌ای فرانسوی زبان الهام گرفته اما آن‌چنان با سبک زندگی ایرانی اسلامی در آمیخته که در واقع بازگو کننده بسیاری از مشکلات نهاد خانواده‌ در اجتماع ماست.

به گفته کارگردان نمایش «روز اعتراف» بر اساس دلمشغولی‌های شخصی‌اش شکل گرفته و همچنین تعلق خاطر او به درام‌های خانوادگی دلیل شاجرای این نمایش بوده است. همچنین  با شیوع پاندمی کرونا سبک زندگی اجتماعی ما را تغییر داده و خیلی از زوج‌ها بدین واسطه دچار چالش های  گوناگونی شده اند.

طراحی صحنه و نور در تماشاخانه های خصوصی با مشکلاتی رو به رو است

این کارگردان تئاتر از نگاهی که در این نمایش به فلسفه مشکلات خانوادگی و آسیب‌شناسی آن شده گفت و اینکه دلیل تمام مشکلات خانوادگی ما شاید به واقع پنهان‌کاری و دروغ باشد. این موضوع خمیر مایه داستان نمایش است که به آن پر و بال داده و قصه را مخاطب پسند کرده است.

کارگردان نمایش «روز اعتراف» درباره شیوه اجرایی این نمایش توضیح داد:  سعی داشتیم در شیوه و سبک اجرای این اثر نشاط اجتماعی ایجاد کنیم در نتیجه مخاطب با نمایش رئالیته‌ای کمیک مواجه می‌شود که سعی دارد راحت و بی‌تکلف حرف خود را بزند زیرا خود قصه  چالش های  متعددی را  عنوان می‌کند؛ بنابراین فرم اجرای نمایش ما رئال و ساده است.

به گفته این هنرمند تئاتر کار در تماشاخانه خصوصی محدودیت‌های بسیاری می‌آورد و  اگر در سالن دولتی این نمایش را  روی صحنه می‌برد از لحاظ نور و طراحی صحنه کاملا متفاوت بود.

قاسمی از شرایط خاص نمایش ها در سالن های خصوصی گفت:  در شرایطی که  بلافاصله پس از اتمام نمایش، سالن باید در اختیار نمایش دیگری قرار گیرد. با توجه به بضاعت خطوط نور در تماشاخانه های بخش خصوصی  سعی کردم با فضای نشیمن یک خانه را به مخاطب تداعی کنم اما در لباس بازیگران و رنگ لوازم منزل از رنگ‌های شاد و جهنده به جهت شادابی بازیگر و تماشاچی استفاده کردم.

نمایش «روز اعتراف» به نویسندگی و کارگردانی سمیه قاسمی در بهمن و اسفند ۱۴۰۰ همه روزه به استثناء شنبه در تماشاخانه اهورا روی صحنه می رود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=83550
  • 24 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.