تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

5

آموزش شهروندی فرصتی برای الگوساز شدن تهران

  • کد خبر : 83514
  • 11 اسفند 1400 - 11:33
آموزش شهروندی فرصتی برای الگوساز شدن تهران
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران بیان کرد: شعار تهران کلانشهر الگوی جهان اسلام روشنگر مسیر حرکت در حوزه آموزش‌های شهروندی است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، محمدامین توکلی‌زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در جلسه نقد و بررسی عملکرد شش ماهه دوم معاونت اجتماعی و فرهنگی که در سالن آسمان ایوان شمس با حضور مدیران کل و رؤسای شرکت ها و سازمان های تابعه برگزار شد تصریح کرد: دو موضوع مهم در معاونت به عنوان ارکان اصلی در زمینه نگارش اسناد بالادستی در نظر گرفته شده نخست هویت و سپس سبک زندگی.

وی پس از استماع گزارش عملکرد مدیران کل سلامت، آموزش های شهروندی و سازمان ورزش با تاکید بر ضرورت تحقق اهداف معاونت اجتماعی و فرهنگی در سال ۱۴۰۱ افزود: برنامه‌های اداره کل سلامت باید با استناد به سند مادر و بالا دستی تحول فرهنگی و اجتماعی در حوزه‌های مربوطه و مناطق ۲۲ گانه در نظر گرفته شوند تا شاهد بهترین نتیجه باشیم.

توکلی‌زاده با تاکید بر اینکه تعریف هویت و جانمایی آن در برنامه ریزی‌ها برای ما بسیار مهم است خاطرنشان کرد: بی‌شک حوزه سلامت در زمینه سبک زندگی می‌تواند به طور ویژه ای وارد عمل شود. چرا که نقش محوری در سبک زندگی دارد و فراتر از مسائل بهداشتی و موضوعات درمانی یک همپوشانی ویژه با موضوع مهم سبک زندگی ایرانی اسلامی دارد و لذا موضوع بسیار مهمی است.

وی ادامه داد: وقتی به چشم انداز تهران که کلانشهر الگوی جهان اسلام می نگریم، بی شک لازم است که برنامه های حوزه سلامت را به طور ویژه با توجه به الگوساز بودن کلانشهر تهران در نظر بگیریم. زیرا آنچه در تهران به عنوان پایتخت رخ می دهد آینه رفتارهای ملی ما در شهرستان های دیگر است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با تاکید بر اینکه باید ببینیم توان، نیروی انسانی و بودجه ما چقدر است و آیا با این بضاعت می توانیم برای ۱۰میلیون شهروند تهرانی در حوزه سلامت کار ویژه ای انجام دهیم، افزودد: بی شک برای پیشبرد اهداف نیاز به هم افزایی با سایر نهادها داریم. در این راستا باید سازمان ها و نهادهای متناظر با شهرداری در سایر دستگاه ها که در محلات و مناطق مشغول به اجرای برنامه هایی هستند را کشف تا با توان مضاعفی نیازهای شهروندان را برطرف کنیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز در بخش سلامت در دو مقوله هویت و سبک زندگی باید به سمت حرکات مردمی برویم، یعنی داوطلبان، خیرین و جهادگران حوزه سلامت را برای پیشبرد اهداف دور هم جمع کنیم. زیرا موضوع سلامت جذابیت و ظرفیت هایی دارد که می تواند همه شهروندان را دور هم جمع کند.

توکلی زاده با یادآوری اینکه در بخش سلامت باید بستر و زمینه را فراهم کرده و زیر ساخت و فناوری های نوین و حوزه های ارتباطی جدید را به کار ببریم تا مردم را پای کار آوریم، افزود: برای توسعه حوزه سلامت و دستیابی به اهداف این بخش ابتدا باید یک انسجام درونی ایجاد کنیم و سپس انسجام بیرونی تا به هم افزایی توان در ابعاد ملی برسیم و در حوزه سلامت جریان ساز شویم.

آموزش شهروندی فرصتی برای الگوساز شدن تهران است

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری بارها بر اهمیت سبک زندگی ایرانی اسلامی تاکید داشته اند و نیل به این هدف با آموزش های شهروندی امکان پذیر است، گفت: در بخش هویت در تلاشیم در کلانشهر تهران هویت ملی، ایرانی و انقلابی را احیاء و دنبال کنیم. در محور سبک زندگی نیز در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در سه سطح فردی، خانوادگی و اجتماعی منظومه ای در سبک زندگی شکل گرفته که اهداف را مشخص کرده است.

وی با یادآوری اینکه شعار تهران؛ کلانشهر الگوی جهان اسلام روشنگر مسیر حرکت در حوزه آموزش های شهروندی است افزود: لازم است که در راستای این شعار نقش الگوساز کلانشهر تهران را به طور دقیق و شفاف مشخص کنیم. زیرا اگر در مسیر گذشته راه برویم و برنامه ها وجه تمایزی نسبت به قبل نداشته باشند، موفق نمی شویم.

توکلی زاده با اشاره به اینکه تهران به عنوان پایتخت خواه ناخواه ویژگی الگوسازی دارد، گفت: باید تلاش کنیم در کلانشهر تهران به دنبال الگوسازی مثبت باشیم که این مهم نیاز به فناوری دارد و رسیدن به این هدف بیشتر در حوزه ایده پردازی رقم می خورد.

وی ادامه داد: امروز برای تقویت حوزه آموزش های شهروندی باید به سراغ ساختار قرارگاهی برویم تا به هم افزایی برسیم. یعنی باید در کنار الگوسازی، جریان ساز باشیم که این هدف با نگاه فراگیر و مردمی دست یافتنی می شود و با رفتارهای جهادی.

توکلی زاده با تاکید بر اینکه برای رسیدن به آموزش شهروندی موفق و موثر باید به جریان های مردمی وصل شویم، افزود: در موضوع مهم آموزش های شهروندی باید بتوانیم افرادی که در محلات و مناطق جریان سازهای اجتماعی هستند را شناسایی و تقویت کنیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در پایان خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم انضباط شهری و آرمان شهر را توامان جلو ببریم، لازم است مدیران از دفاتر خود خارج شوند، به دل شهر بروند تا اتمسفر شهر و شهروندان را رصد و تصمیم سازی کنند. بی شک در مسیر تقویت و دستیابی به اهداف آموزش های شهروندی عناصر اجتماعی می توانند نقش بی بدیل و اثرگذاری ایفا کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=83514
  • 84 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.